2013-08-28, 21:33
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Btw, någon som har åsikt om följande sida: http://www.perfumeuae.com/ ??? Enda stället jag vet som skulle skicka bl.a några av Private Blend hit. Samt ganska bra pris på en Amouage jag är sugen på.

Aldrig hört talas om faktiskt. Tänk på att det där priset på Amouage som verkar ganska bra kan bli duktigt dyrt efter moms och tull om de är baserade utanför EU (vilket jag tycker det verkar som de är).
Citera
2013-08-28, 21:47
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Aldrig hört talas om faktiskt. Tänk på att det där priset på Amouage som verkar ganska bra kan bli duktigt dyrt efter moms och tull om de är baserade utanför EU (vilket jag tycker det verkar som de är).

Ja den risken finns ju helt klart. Frågan är ju bara hur det funkar om dom inte skriver något värde på sändningen?
Citera
2013-08-28, 22:05
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ja den risken finns ju helt klart. Frågan är ju bara hur det funkar om dom inte skriver något värde på sändningen?

Skriver de felaktiga uppgifter på tulldeklarationsblankett kan de själva åka dit för det. Alla seriösare företag fyller i korrekta detaljer kring försändelsen men det är klart att det finns undantag.
Citera
2013-08-28, 22:13
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Skriver de felaktiga uppgifter på tulldeklarationsblankett kan de själva åka dit för det. Alla seriösare företag fyller i korrekta detaljer kring försändelsen men det är klart att det finns undantag.

True! Jag gjorde iaf en beställning på den löjligt billiga Jaques Bogart Pour Homme och en 2ml vial på Royal Oud. Tråkiga är väl om jag får betala 100:- i postens avgifter då men so be it.
Citera
2013-08-28, 22:20
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
True! Jag gjorde iaf en beställning på den löjligt billiga Jaques Bogart Pour Homme och en 2ml vial på Royal Oud. Tråkiga är väl om jag får betala 100:- i postens avgifter då men so be it.
Trevligt med villiga testkaniner

Vad ska du med 2ml Royal Oud, hade inte du testat den redan?
Citera
2013-08-28, 22:42
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

På en så pass billig beställning tror jag det är stor chans att du klarar dig.
Satt härom kvällen och var nära att beställa en Bogart Pour Homme själv, ser fram emot en recension.
Citera
2013-08-28, 22:54
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
På en så pass billig beställning tror jag det är stor chans att du klarar dig.
Satt härom kvällen och var nära att beställa en Bogart Pour Homme själv, ser fram emot en recension.
Det är en trevlig doft och prisvärd, dock inte lika användbar som Michael for Men. I början doftar den väldigt syntetiskt, men efter ett tag doftar den som om man sniffar i ett paket orökt piptobak - varken mer eller mindre .
Citera
2013-08-28, 23:02
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det är en trevlig doft och prisvärd, dock inte lika användbar som Michael for Men. I början doftar den väldigt syntetiskt, men efter ett tag doftar den som om man sniffar i ett paket orökt piptobak - varken mer eller mindre .

Luktar den lika mycket körsbär som jag inbillar mig att den kommer att göra efter att ha läst en del omdömen?
Citera
2013-08-28, 23:06
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Luktar den lika mycket körsbär som jag inbillar mig att den kommer att göra efter att ha läst en del omdömen?
I början doftar den ganska mycket körsbär, men sedan känner jag faktiskt inte av någon körsbärsnot. Då är det som sagt endast piptobak (ej körsbärspiptobak, utan "vanlig" piptobak).
Citera
2013-08-28, 23:34
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
I början doftar den ganska mycket körsbär, men sedan känner jag faktiskt inte av någon körsbärsnot. Då är det som sagt endast piptobak (ej körsbärspiptobak, utan "vanlig" piptobak).

Det låter ju lovande. Blir kanske en beställning på den nåt tag sen då.
Citera
2013-08-28, 23:37
Medlem
Nic78s avatar
Apropå beställning så lyckades jag äntligen få tummen ur och beställde Back to Black tidigare ikväll. Jag passade även på att köpa Straight to Heaven när jag ändå hade ångan uppe. Nu kan det få bli höst.
Citera
2013-08-28, 23:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Apropå beställning så lyckades jag äntligen få tummen ur och beställde Back to Black tidigare ikväll. Jag passade även på att köpa Straight to Heaven när jag ändå hade ångan uppe. Nu kan det få bli höst.
Var beställde du dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in