2009-03-21, 00:02
Medlem
Skulle vilja höra vilken föredrar ni som provat följande:
Armani Code

Boss in motion:http://www.gents.se/products/Hugo-Boss-In-Motion-Edt-Spray-40ml.htm

Diesel fuel for life

Polo Ralph Lauren:double black
Citera
2009-03-21, 08:58
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadrise
Skulle vilja höra vilken föredrar ni som provat följande:
Armani Code

Boss in motion:http://www.gents.se/products/Hugo-Boss-In-Motion-Edt-Spray-40ml.htm

Diesel fuel for life

Polo Ralph Lauren:double black
Doftmässigt tycker jag Armani Code är bäst, tyvärr är/var den lite överanvänd. Träffar man mycket folk är risken att man under dagen kommer att träffa på någon som luktar precis som man själv, vilket inte alltid är så kul (lite beroende på vem den man träffar är). Polo Black och Double Black gillar jag inte alls, föredrar Green eller Blue. Diesel Fuel For Life är vidrig, luktar syntetisk hallon och patchouli. Gillar ingen av Hugo-dofterna som jag har testat, kommer dock inte ihåg om jag testat just Boss in Motion. Föreslår att du går till en parfymavdelning på ett varuhus och testar själv, för smaken är ju som bekant som baken .
Citera
2009-03-21, 11:10
Medlem
Detta är visserligen en helt omöjlig fråga att besvara egentligen - men, hur vanlig (uppskattningsvis) tror ni Burberry London edt på Sveriges män är?

Grym doft, hur som.
Senast redigerad av Ritinkin 2009-03-21 kl. 11:12.
Citera
2009-03-21, 11:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Detta är visserligen en helt omöjlig fråga att besvara egentligen - men, hur vanlig (uppskattningsvis) tror ni Burberry London edt på Sveriges män är?

Grym doft, hur som.
Håller med, den är underbar. Som tur är har jag aldrig stött på någon som haft den på sig . Tycker dock den passar bäst på höst och vinter.
Citera
2009-03-21, 13:38
Medlem
Precis, den är nog lite mer gjord för att passa vädret vid höst och vinter. Vilket är lite synd nu, eftersom vår och sommaren nalkas. Jag har precis upptäckt den, sådär 3 år för sent.
Citera
2009-03-21, 13:50
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Precis, den är nog lite mer gjord för att passa vädret vid höst och vinter. Vilket är lite synd nu, eftersom vår och sommaren nalkas. Jag har precis upptäckt den, sådär 3 år för sent.
Själv ska jag nog köpa YSL L'Homme nu till våren. Har gått och sniffat på den ett bra tag nu, och den blir bättre och bättre varje gång. Sedan finns det en del nischdofter på önskelistan som också måste inhandlas innan sommaren. Vilka vårfavoriter har du och ni andra här?
Citera
2009-03-21, 14:03
Medlem
Jag har tidigare haft YSL L'Homme. Den är ljuvlig!

Jag gillar Burberry London väldigt mycket, blir mitt nästa inköp på parfymfronten. Har bara en liten provflaska på den nu.

Chanel Allure Sport gillar jag, kör den oftast på dagen. Likaså är CK Man fin och Dsquared HeWood. Chanel Allure Edition Blanche doftar lyxig citrus. Också fin. Dolce&Gabbana The One doftar också gott! Finns mycket fint.

Har Hugo Boss Bottled, HeWood, CK Man, Chanel Allure Sport + Edition Blanché, Rochas Man, Versace Eau Fraiche och någon blaskig äcklig Balendrassini i badrumsskåpet.

Någon som provat/har vet om man kan köpa Hermès Terre D'Hermès?
Hermèsbutiken inne på NK kanske har? http://www.theperfumeemporium.co.uk/images/T/TerreDhermes_Mens-01.jpg

Senast redigerad av Ritinkin 2009-03-21 kl. 14:10.
Citera
2009-03-21, 14:34
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Någon som provat/har vet om man kan köpa Hermès Terre D'Hermès?
Hermèsbutiken inne på NK kanske har? http://www.theperfumeemporium.co.uk/images/T/TerreDhermes_Mens-01.jpg
Har den och gillar tyvärr inte den alls. Som någon skrev i en recension påminner doften om en askkopp med gamla fimpar där någon slängt ett apelsinskal som ruttnat. Samtidigt vill jag inte göra mig av med den, för det är en intressant doft, dock inget jag kan ha på mig och känna mig bekväm med. Jag köpte min över nätet, var inte så farligt dyr heller. Runt 400-500 har jag för mig.

Här är förresten en bild (ett kollage) på min samling, har dock tillkommit några dofter sedan bilden togs: http://img107.imageshack.us/img107/558/scentsfc0.jpg
Citera
2009-03-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har den och gillar tyvärr inte den alls. Som någon skrev i en recension påminner doften om en askkopp med gamla fimpar där någon slängt ett apelsinskal som ruttnat. Samtidigt vill jag inte göra mig av med den, för det är en intressant doft, dock inget jag kan ha på mig och känna mig bekväm med. Jag köpte min över nätet, var inte så farligt dyr heller. Runt 400-500 har jag för mig.

Här är förresten en bild (ett kollage) på min samling, har dock tillkommit några dofter sedan bilden togs: http://img107.imageshack.us/img107/558/scentsfc0.jpg

Grymt imponerande.

Vad är det optimala vårtipset nu då? (För killar,)
Citera
2009-03-21, 22:32
Medlem
Flådig samling där, irrbloss. Vilka dofter har tillkommit då? Kostar inte Creed typ 1200kr/st?

Är du inte lite orolig över att parfymerna skall förvrängas i doft och bli "sura" - parfym är ju ändå färskvara?

Om du var tvungen att göra dig av med alla, men fick behålla två dofter - vilka två tar du?
Senast redigerad av Ritinkin 2009-03-21 kl. 22:36.
Citera
2009-03-21, 22:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Flådig samling där, irrbloss. Vilka dofter har tillkommit då? Kostar inte Creed typ 1200kr/st?

Är du inte lite orolig över att parfymerna skall förvrängas i doft och bli "sura" - parfym är ju ändå färskvara?

Om du var tvungen att göra dig av med alla, men fick behålla två dofter - vilka två tar du?
Har skaffat Serge Lutens Chypre Rouge (som doftar lite som sega colanappar) och Guerlain Mitsouko (som egentligen är en doft för kvinnor, men den är väldigt populär bland manliga parfymtokar också, tyvärr föll den mig inte i smaken). Vet inte om jag skulle kunna avstå från alla utom två , men Creed Green Irish Tweed samt Acqua di Parma Colonia skulle jag nog rädda först vid en brand.

När det gäller ålder har jag i princip bara bra erfarenheter. Har inte märkt att de försämras (förvarar dem i originalkartongerna när de inte används). Däremot har några blivit bättre med tiden, t.ex. Green Irish Tweed. Är ganska övertygad om att det inte är min smak som ändrats, utan att den faktiskt "mognat" med värdighet .
Citera
2009-03-22, 00:20
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har skaffat Serge Lutens Chypre Rouge (som doftar lite som sega colanappar) och Guerlain Mitsouko (som egentligen är en doft för kvinnor, men den är väldigt populär bland manliga parfymtokar också, tyvärr föll den mig inte i smaken). Vet inte om jag skulle kunna avstå från alla utom två , men Creed Green Irish Tweed samt Acqua di Parma Colonia skulle jag nog rädda först vid en brand.

När det gäller ålder har jag i princip bara bra erfarenheter. Har inte märkt att de försämras (förvarar dem i originalkartongerna när de inte används). Däremot har några blivit bättre med tiden, t.ex. Green Irish Tweed. Är ganska övertygad om att det inte är min smak som ändrats, utan att den faktiskt "mognat" med värdighet .

irrrbbllllooooosssss var i hela helvete har du fått Cacharel - Nemo ifrån ??????????????????????????
Jag köpte samma år som den kom ut och har fan haft skitsvårt att hitta den igen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in