Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 11:52
  #12757
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Hur fungerar Creed Perfumed Oils? Är det liksom som en splash som man kan applicera på huden eller är det en spray?
Det är nog doftsatt olja som man "häller" ut i handen och smörjer in sig med.
Citera
2017-06-19, 15:44
  #12758
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Nån som testat Dior Feve Delicieuse?

Denna: https://fimgs.net/images/perfume/nd.30164.jpg

Nån som har någon favorit inom kollektionen privée (dior)?

Jag har en dekant hemma av Feve Delicieuse men det blir inte så ofta jag använder den, körde den några gånger i vintras. Såg att Serge Lutens nämndes en del och jag tyckte att den var lite i samma stil som Chergui. Jag brukar tycka att dofter gärna får ha lite sötma men dessa är för söta. Feve presterar som en häst dock, aldrig varit med om sådan hållbarhet.

Har samples av Ambre Nuit och Bois d'Argent och de var ganska trevliga. Uppskattar man inte extremt starka dofter med bland annat rökelse bör man hålla sig undan Mitzah. Sambon tyckte inte att det var någon hit. Vill minnas att den är maarknadsförd till dam.
Citera
2017-06-21, 21:28
  #12759
Medlem
Vilka av Di Parmas Blu är Era favoriter?
Citera
2017-06-22, 08:13
  #12760
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Vilka av Di Parmas Blu är Era favoriter?

Mirto di Panarea. Utan tvekan
Citera
2017-06-22, 16:30
  #12761
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Vilka av Di Parmas Blu är Era favoriter?

Jag tycker om Fico di Amalfi bäst av de få jag provat. Både bergamotto och ginepro kändes kändes gamla och dammiga, men då var det också längesen jag provade dem.
Citera
2017-06-22, 22:38
  #12762
Medlem
HerodelaCorses avatar
Är det någon som provat Hermes Ambre de Merveilles?
Citera
2017-06-24, 23:29
  #12763
Medlem
Köpte en 200 ml Hugo boss bottled parfym men misstänker att den är falsk trots att det är från en pålitlig webbsida. Någon som har en 200 ml flaska och kan se vart det står i botten av den?
Citera
2017-06-28, 22:42
  #12764
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
Köpte en 200 ml Hugo boss bottled parfym men misstänker att den är falsk trots att det är från en pålitlig webbsida. Någon som har en 200 ml flaska och kan se vart det står i botten av den?

gå in till kicks, åhlens eller nåt som är basic och brukar ha hugo boss bottled och jämför flaskan,
sen sprayyar du ena på din vänstra handled och den du köpte på din högra handled och se efter som det blir någon skillnad både lukt och hur länge den håller, akta dig för inbillningar dock lätthänt.
Citera
2017-06-29, 17:41
  #12765
Medlem
General.Maximus.s avatar
Vad är det som gör vissa dofter till t.ex. sommardofter? Styrkan, noterna, något annat? Är det så att t.ex. fruktiga dofter klassas som sommardofter, finns det någon djupare tanke bakom varför det är så?
Citera
2017-06-29, 22:29
  #12766
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Vad är det som gör vissa dofter till t.ex. sommardofter? Styrkan, noterna, något annat? Är det så att t.ex. fruktiga dofter klassas som sommardofter, finns det någon djupare tanke bakom varför det är så?

Friskt, fräscht och rent är väl troligtvis det man gärna luktar sommartid i värmen. Citrus, blommor och akvatiska dofter är troligtvis det vanligaste. Fruktigt funkar väl också.
Tyngre noter som tobak, läder, rökelse, oud osv gör sig kanske inte jättebra i värme.
Citera
2017-07-01, 13:30
  #12767
Medlem
HerodelaCorses avatar
Jag kanske skulle vara lite utförligare. Jag har varit och provat Ambre de Merveilles på Åhlens city och tycker den doftade fantastiskt, men är lite tveksam om den är för feminin att köra på. Har aldrig haft ngn unisexdoft (frag to share) förutom Miller Harris FdT som känns klart som en herrdoft. Vad är er åsikt?
Citera
2017-07-02, 11:00
  #12768
Medlem
General.Maximus.s avatar
Är det någon här som har Colonia av Acqua di Parma? Jag beställde hem den som prov och gillade den men eftersom det är en EdC är jag lite fundersam på om den är för svag.

Ni som har den, är det så att folk märker av den eller är den lite för svag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback