Citat:
Ursprungligen postat av
buffy86
Jag förstod det, om man får det så vill man nog leta sig vidare. Apropå vidare, vilken yrken tror du man är mest aktuell/intressant för efter säg ca sex år som du är? Förutom controller och sånt, olika tjänster som rådgivare kanske? Konsult inom olika inriktningar, management? Vad tror du, du sökte ju själv nyss om jag inte minns fel, så du borde väl veta vad som finns därute efter en skaplig tid på big4.
Ännu ett tack
Ja, jag har själv flirtat lite med rekryteringsbyråer och andra arbetsgivare under åren som gått. Har väl på allvar övervägt att lämna någon enstaka gång, men aldrig till den grad att jag verkligen lämnat. Mitt intresse har de flesta gånger grundat sig i viljan att få koll på löner utanför branschen etc. I dagsläget har jag inga planer alls att lämna, och tror inte det kommer hända inom de närmsta 5 åren. Inser jag då att jag inte kommer kunna bli partner så kommer jag lämna.
Hur som - för att svara på din fråga, så har jag de senaste 7 åren sett folk som varit 3-6 år i branschen lämna till en stor mängd olika yrken. För att lista de jag spontant kan komma på, utan inbördes ordning:
Financial controller
Business controller
Redovisningschef
Ekonomichef
Mindre revisionsbyrå
Konsult inom IT-revision (samma revisionsbyrå)
Konsult inom "advisory" (samma revisionsbyrå)
Konsult inom "transfer pricing" (samma revisionsbyrå)
Konsult inom "forensic" (samma revisionsbyrå)
Rådgivare inom redovisning
IFRS-expert
Internrevisor