2013-08-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Nu är vi där igen, vänstern skäms för sig själva. Nej jag vet, när ni knarkar så är ni bara Amnesty-folk.
- Fast är det inte konstigt då att S*affas saknar lägenhet utan måste flytta runt bland pundarpolare? Vilket han erkänner.
- Att han fått sparken från sitt "jobb" (halvtid där kommunen betalade lönen), vilket erkänns på arbetsplatsen.
- Att hans föräldrar kastat ut honom, han får inte bo där trots att han är bostadslös.

Seriöst, när ni måste försvara en sådan här loser, fattar ni inte att ni är på samma nivå då?

Nej, det bästa är nog att det blir som det ser ut att bli - ett fängelsestraff och avgiftning. Kanske han då kan få hjälp att bryta med missbrukarvänstern.

Om inte annat borde ni vilja det för L*inneas skull.

Men lille vän. Att inte bo hos sina föräldrar betyder inte att man blivit utkastad. Vad har du för referenser i ditt tänkande egentligen? Bodde du hemma tills du blev utkastad eller?

Killen är väl som de flesta unga vänstermänniskor är. Har något slags crimethinc tänk och coachsurfar för att hålla ned kostnaderna. Jag hade massor av polare som levde så i yngre 20 års åldern. Sedan blir man äldre, får fast jobb och pallar inte leva så rotlöst längre. Jag ser inga belägg för att han skulle blivit förskjuten av familjen.

Och sedan blandar du ihopa dina sarkastiska kommentarer. Högerextrema brukar hävda att vänstern alltid påstår att afa-aktivister är amnesty-folk. Ditt försök till sarkasm var helt ologiskt och visar bara att du öht inte fattat skämtet.

Från vad du skriver förutsätter jag att du är ganska ung flashbackgrävare som tror du ska kunna göra några "avslöjanden" genom ratsit och rättegångsprotokoll.

Jag ska berätta en lite hemsk hemlighet för dig. Alla som rör sig i militanta grupper läser samma protokoll du gör, höger som vänster. För det första ger det fin info om motståndet, för det andra är det ett smidigt sätt att leta efter tecken på att nån golat. Så chilla med din "jag har värsta infon" attityd.
2013-08-27, 22:18
Medlem
Citat:
Marx var inte mer än en självlärd amatör ekonom som mest av allt gillade att ge gamla begrepp nya namn. Det var ungefär det han tillförde politiskt och ekonomiskt.

Utveckla lite är du snäll

Citat:
Sedan har vi ännu inte fått något svar på vilka dess 1o nazigrupper det är som RF påstår sig ha krossa.

Vet inte hur RF räknat men om man tar varje lokalgrupp av Fria Nationalister kommer man väl upp i tio bara där (i Göteborg la de ju ner två gånger...)? Sen har vi ju de där Nordiska Rikspartiet (var väl iofs aldrig så seriösa) och Nationell Ungdom (kanske inte formellt nedlagda, men knappast en organisation att räkna med på något sätt).

Och många före detta nazister som aktivt hoppat av (och inte bara lagt ner/knarkat bort sig) har ju erkänt att militant antifascism varit en stor faktor. Minns att Johnny Höglin föreläste på min högstadieskola och berättade att efter att han fått stryk under ett torgmöte i Stockholm (då hans "kamrater" flydde och lämnade honom) så ljögs det friskt och vilt inom rörelsen om vad som egentligen hänt. Vilket fick honom att ifrågasätta hela grejen.

Nassar får spö -> de blir demoraliserade -> de börjar ifrågasätta.
Nassar får spö -> de kan inte upprätthålla sin tuffa macho-image -> folk vill inte gå med.

Det är ingenting konstigt för mig eftersom jag inser att det fungerar åt andra hållet också. Det var svårare att vara vänsteraktivist förr, på grund av nassars våld och hot. Nu är det inte alls samma grej längre, jag kan iaf garantera att det är så i min hemstad.
2013-08-27, 22:39
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basura
Vet inte hur RF räknat men om man tar varje lokalgrupp av Fria Nationalister kommer man väl upp i tio bara där (i Göteborg la de ju ner två gånger...)? Sen har vi ju de där Nordiska Rikspartiet (var väl iofs aldrig så seriösa) och Nationell Ungdom (kanske inte formellt nedlagda, men knappast en organisation att räkna med på något sätt).
Så man antar att varje gång en nationell organisation lags ned så beror detta på RF?

För övrigt är det väl snarast positivt att den nationella rörelsen idag antagligen är mer enad än den någonsin tidigare har varit. Att småorganisationer försvinner är positivt så länge man växer totalt. Vilket man gör nu. Mycket snabbt.
Citat:
Och många före detta nazister som aktivt hoppat av (och inte bara lagt ner/knarkat bort sig) har ju erkänt att militant antifascism varit en stor faktor. Minns att Johnny Höglin föreläste på min högstadieskola och berättade att efter att han fått stryk under ett torgmöte i Stockholm (då hans "kamrater" flydde och lämnade honom) så ljögs det friskt och vilt inom rörelsen om vad som egentligen hänt. Vilket fick honom att ifrågasätta hela grejen.

Nassar får spö -> de kan inte upprätthålla sin tuffa macho-image -> folk vill inte gå med.

Det är ingenting konstigt för mig eftersom jag inser att det fungerar åt andra hållet också. Det var svårare att vara vänsteraktivist förr, på grund av nassars våld och hot. Nu är det inte alls samma grej längre, jag kan iaf garantera att det är så i min hemstad.
Johnny Höglin är verkligen en pålitlig källa:
https://www.realisten.se/2007/06/21/johnny-hoglin-domdes-idag/

SvP fördubblade antalet medlemmar förra året och fick ha ett extra ledningsmöte under sommaren för att man växt så snabbt i år. Även SMR rapporterar mycket snabb tillväxt de sista åren. SD fick som bekant rekordhöga 14,6% i en opinionsmätning nyligen. Tom polisen har nu insett att det är våldsvänstern som står för nästan allt våld.

Totalt fiasko för antirasisterna således.
2013-08-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelo
Så man antar att varje gång en nationell organisation lags ned så beror detta på RF?

För övrigt är det väl snarast positivt att den nationella rörelsen idag antagligen är mer enad än den någonsin tidigare har varit. Att småorganisationer försvinner är positivt så länge man växer totalt. Vilket man gör nu. Mycket snabbt.

Johnny Höglin är verkligen en pålitlig källa:
https://www.realisten.se/2007/06/21/johnny-hoglin-domdes-idag/

SvP fördubblade antalet medlemmar förra året och fick ha ett extra ledningsmöte under sommaren för att man växt så snabbt i år. Även SMR rapporterar mycket snabb tillväxt de sista åren. SD fick som bekant rekordhöga 14,6% i en opinionsmätning nyligen. Tom polisen har nu insett att det är våldsvänstern som står för nästan allt våld.

Totalt fiasko för antirasisterna således.

Snacka om att det måste vara obehagligt att vara nasse. Man vet aldrig när de egna kommer överge en, ljuga om det och sedan frysa ut en för att cementera sin verklighetsflykt. Ohwell, så går det väl när man är polare till knarkare.
2013-08-27, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadWerdz
Men lille vän. Att inte bo hos sina föräldrar betyder inte att man blivit utkastad. Vad har du för referenser i ditt tänkande egentligen? Bodde du hemma tills du blev utkastad eller?

Killen är väl som de flesta unga vänstermänniskor är. Har något slags crimethinc tänk och coachsurfar för att hålla ned kostnaderna. Jag hade massor av polare som levde så i yngre 20 års åldern. Sedan blir man äldre, får fast jobb och pallar inte leva så rotlöst längre. Jag ser inga belägg för att han skulle blivit förskjuten av familjen.

Och sedan blandar du ihopa dina sarkastiska kommentarer. Högerextrema brukar hävda att vänstern alltid påstår att afa-aktivister är amnesty-folk. Ditt försök till sarkasm var helt ologiskt och visar bara att du öht inte fattat skämtet.

Från vad du skriver förutsätter jag att du är ganska ung flashbackgrävare som tror du ska kunna göra några "avslöjanden" genom ratsit och rättegångsprotokoll.

Jag ska berätta en lite hemsk hemlighet för dig. Alla som rör sig i militanta grupper läser samma protokoll du gör, höger som vänster. För det första ger det fin info om motståndet, för det andra är det ett smidigt sätt att leta efter tecken på att nån golat. Så chilla med din "jag har värsta infon" attityd.

Fast jag VET ju att han är utkastad. Jag vet också att han inte kan få en egen lägenhet för han saknar jobb och inkomst och måste gå på socialbidrag. Och så tidigt i hans liv, tragiskt.

Samtidigt vågar inte *affas stå för sina politiska åsikter utan ljuger om dem och maskerar sig, enligt Infogiver ljuger han också om enkla detaljer i sitt vardagliga liv. En tragisk mytoman som hatar sig själv alltså.

Så jo, jag har en bra bild av Nic*, inte minst för att hans fd arbetsgivare visade sig vara pratglad när jag ringde honom. Oj vad han måste ha skämt ut sig där.

Som sagt, nog bäst för honom om det blir fängelse och det är ju inte otroligt. Och blir det inte denna gång så är han ju snart gripen igen. Och är det inte mordförsök så är det säkert narkotikabrott.

Och apropå detta om att "gola" ja, sidan fortfarande nere noterar vi....

En annan sak, du vet alltså inte heller vilka dessa 10 nazigrupper RF påstår sig ha krossat är?
2013-08-27, 22:55
Bannlyst
Citat:
Utveckla lite är du snäll

Skall jag lära marxister om Marx?

Citat:

Fast tex Fria är ju inte borta, de heter FNU idag. SÅ de kan man inte syfta på. NRP lade ner för att partiledaren Oredsson snart skulle dö, om inte RF menar att de dödade honom så hade de inget med det att göra alls. Och NU har ju aktiviteter precis som de alltid haft.

Så tillsammans fick vi......NOLL grupper.

Men visst, de har säkert fått en eller annan att tröttna genom åren. Säkert har de skrämt bort någon tjej i alla fall. Sedan om dessa hade någon politisk koppling är ju iofs en annan femma, underrättelsetjänsten i vänstern är ju som bekant lika dålig som nazzarnas.

Sanninge när ju att det RF kallar Vit makt och högerextremism aldrig varit större eller starkare någonsin. Med ett SD på 15 % så undrar man ju hur duktiga RF själva tycker att de är på vad de gör egentligen.
Senast redigerad av RevFront. 2013-08-27 kl. 22:57.
2013-08-27, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadWerdz
Snacka om att det måste vara obehagligt att vara nasse. Man vet aldrig när de egna kommer överge en, ljuga om det och sedan frysa ut en för att cementera sin verklighetsflykt. Ohwell, så går det väl när man är polare till knarkare.

Men knarkarna i RF "golar" (tröttar aldrig på hur roligt det ordet är ) inte? Är deras "tjuvheder" större? Tror du firmorna i Sverige tycker de är tuffa kanske? Kanske inte, de brukar ju sänka det som fanns kvar av AFA och RF i städerna rätt rejält vad jag fattat.
2013-08-27, 23:12
Medlem
Citat:
Skall jag lära marxister om Marx?

Nope, du ska bara förklara för oss vad du har för grund att påstå att Marx bara satte nya begrepp på gamla teorier och varför de är förlegade. Några exempel tack!

Och nej, man kan inte läsa kapitalet och titta på världen idag och säga att det är som Marx skrev. Men Marx var en analytiker av sin samtid och sin historia, inte en spågubbe eller en lyckad politisk strateg. Proletariatets diktatur, kom igen liksom. Genom att läsa Marx kan man se utvecklingen fram till hans tid på ett annat sätt än man kunde utan honom, och man kan använda samma synsätt för att se utvecklingen från då till nu. Därmed inte sagt att verkligheten är nu, som den var då.

Citat:
Fast tex Fria är ju inte borta, de heter FNU idag. SÅ de kan man inte syfta på. NRP lade ner för att partiledaren Oredsson snart skulle dö, om inte RF menar att de dödade honom så hade de inget med det att göra alls. Och NU har ju aktiviteter precis som de alltid haft.

Så tillsammans fick vi......NOLL grupper.

Men visst, de har säkert fått en eller annan att tröttna genom åren. Säkert har de skrämt bort någon tjej i alla fall. Sedan om dessa hade någon politisk koppling är ju iofs en annan femma, underrättelsetjänsten i vänstern är ju som bekant lika dålig som nazzarnas.

Sanninge när ju att det RF kallar Vit makt och högerextremism aldrig varit större eller starkare någonsin. Med ett SD på 15 % så undrar man ju hur duktiga RF själva tycker att de är på vad de gör egentligen.

Fria lade ner, sen försökte många som var inblandade där starta ett nytt projekt med ett nytt namn. Det är inte samma organisation. Jag är medveten om att NRP gick i graven för att führern blev för gammal, det jag menade var att utan militant antifascism hade säkert NRP, Fria och flera andra nazigrupper kunnat rekrytera mer folk och leva vidare längre. Hur som helst har gatuaktivismen och våldet mot vänsteraktivister minskat, vilket varit målet med antifascismen.

Att SD vinner mark är en separat fråga, eftersom det inte handlar om en militant gaturörelse, (som RF:s och AFA:s metoder är anpassade för) utan främlingsfientlig populism.
2013-08-27, 23:21
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Fria lade ner, sen försökte många som var inblandade där starta ett nytt projekt med ett nytt namn. Det är inte samma organisation. Jag är medveten om att NRP gick i graven för att führern blev för gammal, det jag menade var att utan militant antifascism hade säkert NRP, Fria och flera andra nazigrupper kunnat rekrytera mer folk och leva vidare längre. Hur som helst har gatuaktivismen och våldet mot vänsteraktivister minskat, vilket varit målet med antifascismen.

Att SD vinner mark är en separat fråga, eftersom det inte handlar om en militant gaturörelse, (som RF:s och AFA:s metoder är anpassade för) utan främlingsfientlig populism.
Fast nu växer som sagt SvP och SMR mycket, mycket snabbt. "Gatuaktiviteterna" har aldrig varit mer omfattande.

Om nu RF och AFA däremot faktiskt har någon del i att skinheadkulturen har försvunnit så har man därigenom gynnat den nationella rörelsen.
2013-08-27, 23:24
Bannlyst
Citat:
Nope, du ska bara förklara för oss vad du har för grund att påstå att Marx bara satte nya begrepp på gamla teorier och varför de är förlegade. Några exempel tack!

Och nej, man kan inte läsa kapitalet och titta på världen idag och säga att det är som Marx skrev. Men Marx var en analytiker av sin samtid och sin historia, inte en spågubbe eller en lyckad politisk strateg. Proletariatets diktatur, kom igen liksom. Genom att läsa Marx kan man se utvecklingen fram till hans tid på ett annat sätt än man kunde utan honom, och man kan använda samma synsätt för att se utvecklingen från då till nu. Därmed inte sagt att verkligheten är nu, som den var då.

Alienation var ju ett sådant begrepp, förmodligen det mest kända.

I grunden var Marx bara en filosof med politiska ambitioner. En glad amatör som hade åsikter om allt och alla, sällan välgrundade. Marc såg förvisso ett problem med den tidiga industrialismen, men han var långt ifrån bra på att tolka och förutspå den. Själv har jag alltid sett honom som en form av präst, kommunismen är ju i mycket ett religionssubstitut. I det perspektivet kan han vara rolig att läsa. Men det mest fascinerande är väl dock att främst Engels lyckades bygga en personkult kring honom efter hans död och att den har överlevt tills våra dagar.

Citat:

Iom att jag kände (tidigare arbetskamrat) som var med och omskapade Fria till FNU vill jag påstå mig rätt säker på min sak. Däremot är ju FNU mindre än vad Fria var (utan Robert som samlande kraft).

Är det mindre nazister på gatorna idag? Tveksamt, men även om det är så - vad fan spelar det för roll. Det är bara amatörhuliganer som ser ett värde att leka gängkrig på gator. SD visar att vänstern inte är i stånd att hindra nationalismen som politisk idé. RF kan förvisso spöa upp någon SDU-tjej någon gång, men det är också allt de kan uppnå.

Men det handlar ju inte om gatorna, eller hur? Eller skall ni lämna SvP i fred nu när de verkar vilja syssla mer med politik än tonårsbråk? Det tror inte jag, ni kommer att ge er på svaga grupper som knappt kan försvara sig själva så länge ni upplever att det är förhållandevist säkert (från nazis och polisen).
2013-08-27, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelo
Fast nu växer som sagt SvP och SMR mycket, mycket snabbt. "Gatuaktiviteterna" har aldrig varit mer omfattande.

Om nu RF och AFA däremot faktiskt har någon del i att skinheadkulturen har försvunnit så har man därigenom gynnat den nationella rörelsen.

Ja SD lär ju tacka om inte annat! Och det skulle väl då vara den enda politiska skillnaden extremvänstern någonsin gjort i Sverige. Men nej, inte ens det kan man ta åt sig äran för.
2013-08-28, 01:05
Medlem
Citat:
Tror du firmorna i Sverige tycker de är tuffa kanske? Kanske inte, de brukar ju sänka det som fanns kvar av AFA och RF i städerna rätt rejält vad jag fattat.

Va? Menar du att fotbollsfirmor skulle slåss regelbundet mot militanta antifascister?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in