Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-08-27, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
dom är inte intresserade av att sanningen ska komma fram

Grävandet handlar ju ytterst om att försöka finna någon annan som gjort det som läkarna anklagats för och det har ju i högsta grad med läkarna att göra, detta grävande. Vem den "verklige" GM är är av sekundär betydelse i sanningsstyckarnas ögon. Hade det inte varit för "justitiemordet", så hade de inte ägnat fallet ens några sekunder. Så, läkarnas "upprättelse" är viktigare för sanningsstyckarna än någon "alternativ GM" och brottsoffret.
Citera
2013-08-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Det är verkligen helt sjukt, men rätt underhållande, att se Hagenbach snurra längre och längre ut i världsrymden. Synd att hen förstör tråden samtidigt dock.

Japp, helt utflippat, men jag tycker inte att Hagenbach förstör tråden. Hen har inte tilläckligt stora resurser för det, inte på ngt plan. Hagenbach tar plats och irriterar många (och gör undertecknad och andra förbannade emellanåt) men förstör tråden, det är väl att ta i. Vill man vara positiv kan man också tänka såhär: Hagenbach (och LMM såklart) gör strålande antireklam för sitt läger, och vore jag Rajs, Diesen eller Olsson och bestämde över denna tråd skulle jag försöka ta ordet från Hagenbach och LMM Jag skulle be dessa debattörer att ligga lågt. Nå, det finns nog en agenda iaf, och HB och LMM vill helt säkert sabba tråden, och internetsabotage är ju mkt vanliga. Ganska naivt av oss att tro att vi skulle få ha en fb-tråd ifred ngn längre tid.

På läs-skriv-fronten råder lite stiltje, iaf hemma hos mig. Jag väntar på info från kanaler som jag bearbetat i månader, och rullar mest tummarna och väntar på massor av ny Vinof-info.

Häromdagen skrev P Nyberg iaf om "Bosse", en styckarkunnig, incestdömd man som bodde i porten bredvid Uffe/väktaren i Solna, och denne man blev tydligen påkommen med underliga saker. Vad jag vet så blev "Bosse" (född 1944) påkommen med att gömma trosor och bindor i sitt bostadshus, och är detta sant så är detta en mkt udda figur, med en utvecklad sexuell problematik, som det heter, men det är lätt att feltolka och överila sig. Det finns ingen klar linje alls mellan pervon och likstyckningar (likstyckare är ytterst sällan pervon och pervon är ytterst sällan likstyckare) men en sådan här gubbe är såklart ovanlig, och man hajar till, eftersom han var nära Uffe, men han var geografiskt nära Catrines bästis också. Vi kan kalla henne VB, och hon bodde mkt hos Uffe/väktaren.

Jag luskar efter Bosses signalement förresten, och det finn massor av info om honom, men jag tror att ngn annan än jag jobbar på att få fram och bedöma den
Citera
2013-08-27, 15:11
Bannlyst
Verkar vara mer intressant för en del läkarvänner att kommentera och ha synpunkter på vad jag och Lawn har för uppfattning i skuldfrågan än något annat här i tråden. I normala fall brukar folk av olika uppfattningar respektera varandras uppfattning, men i detta fall respekterar många läkarvänner inte min och Lawns uppfattning, utan snarare hånar och föraktar den. Det hör ju inte till god ton, direkt. Det hör hemma i en sandlåda. Jag och Lawn har aldrig försökt få läkarvännerna här att sluta gräva och vi har heller inte idiotförklarat dem för deras uppfattning. Men, är det så att vissa läkarvänner här inte förmår annat än att göra bort sig själva, så får det väl vara så.

Nu har en filur som kallas för Bosse hostats upp och jag har en stark känsla av att fler sådana här "Bosse"n kommer hostas upp, likt slemklumpar, när återvändsgränden oundvikligen närmar sig. Igen.

Tingsrätten och kammarrätten har slagit fast att det är ställt utom allt rimligt tvivel att läkarna gjort sig skyldiga till likstyckning, så här behövs inga fler "Bosse"n. Fallet är i princip avlutat, så när som på att ingen fällts för mord. Rätten kunde inte slå fast att det var ställt bortom varje rimligt tvivel att läkarna orsakat brottsoffrets död. Av den anledningen friades de.

PS. Som någon skrev till mig tidigare: att läkarna borde vara oroliga, med tanke på hur läkarvännerna här i tråden för sig och resonerar och som därför inte ger läkarna och deras sak (som redan från första början är dödsdömd) någon vidare god PR.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-08-27 kl. 15:46.
Citera
2013-08-27, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Häromdagen skrev P Nyberg iaf om "Bosse", en styckarkunnig, incestdömd man som bodde i porten bredvid Uffe/väktaren i Solna, och denne man blev tydligen påkommen med underliga saker. Vad jag vet så blev "Bosse" (född 1944) påkommen med att gömma trosor och bindor i sitt bostadshus, och är detta sant så är detta en mkt udda figur, med en utvecklad sexuell problematik, som det heter, men det är lätt att feltolka och överila sig. Det finns ingen klar linje alls mellan pervon och likstyckningar (likstyckare är ytterst sällan pervon och pervon är ytterst sällan likstyckare) men en sådan här gubbe är såklart ovanlig, och man hajar till, eftersom han var nära Uffe, men han var geografiskt nära Catrines bästis också. Vi kan kalla henne VB, och hon bodde mkt hos Uffe/väktaren.

Så, en rättsläkare (alltså en person med kunnighet att skära i människokroppar), som var sexkund, är inte lika intressant? En sexköpande läkare som jobbade på rättsläkarstationen i Solna, samma ort där en prostituerad kvinnas kropp påträffades styckad i plastsäckar - det är inte lika intressant? En läkare som "i tjänstens namn" skar av huvudet på en kvinna, som varit prostituerad, och sedan hade kraniet från detta huvud i sin hylla, i sitt tjänsterum, och det faktum att han kunde ha gjort en undersökning av skallen (med hela kroppen intakt) via en röntgenapparat, istället - det är inte lika intressant? Och är det inte minst lika lika intressant, om inte mer intressant, att den här läkaren inte hade noterat med en enda stavelse i obduktionsutlåtandet, gällande huvudavtagningen och macereringen av huvudet? Och nog borde det vara intressant att veta varför den här läkaren hade obduktionsutlåtandet liggande hemma hos sig? Ja, till att börja med: varför han överhuvudtaget skar av huvudet på liket? Varför röntgade han inte skallen, utan att skära av huvudet? Borde det inte vara långt mer intressant? Och varför hade den här läkaren även icke-diarieförda bilder på uppsprättat/uppsprättade lik hemma hos sig (bilder, som han tagit med sin egen kamera)?

Det finns ingen klar linje alls mellan pervon och likstyckningar (likstyckare är ytterst sällan pervon och pervon är ytterst sällan likstyckare)

Så, därför kan det i detta fall inte vara ett likstyckande pervo? Eller: det kan över allt annat inte vara ett likstyckande pervo till läkare? Utan, då får det mycket hellre vara någon mer eller mindre slumpvist utvald "superkuf", som blivit påkommen med att gömma trosor och bindor i sitt bostadshus? Och styckarkunniga individer måste det ha funnits flera av redan på den tiden (1984).
Senast redigerad av Hagenbach 2013-08-27 kl. 17:05.
Citera
2013-08-27, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jo då! din scenarie-fibblare o kosmonaut!
SB har i högsta grad med detta att göra: han blev nämligens också justitiemördad.
Åtta gånger....

Finns inga som helst bevis för att läkarna blivit "justitiemördade". Om något, så blev de "mediemördade" däremot, i det att många tidningar dömde dem på förhand. Det kan man, med all rätt, ha synpunkter på.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-08-27 kl. 16:21.
Citera
2013-08-27, 17:25
Bannlyst
En sexköpande rättsläkare är aldrig ointressant*, när en prostituerad kvinna påträffas styckad på två olika platser, inte så långt ifrån läkarens arbetsplats. En arbetsplats, som kan ha fungerat som en mötesplats för de sexuella handlingarna mellan just den här läkaren och den prostituerade kvinnan ifråga.

Den här läkaren kan mycket väl ha styckat av kvinnans armar på ett udda sätt, för att få det att verka som om en slaktare el. jägare varit i farten. Han har gjort så här för att vilseleda, med andra ord.

*) särskilt inte när han tidigare "i tjänstens namn" skurit av huvudet (med hals) på ett lik, som tillhört en prostituerad kvinna. Dessutom, utan någon som helst godtagbar orsak. Och särskilt inte när han även (lika omotiverat) skurit ut hela könsorganet på minst ett kvinnolik "i tjänstens namn". Den prostituerade kvinnan vars lik påträffades styckad i plastsäckar saknade också huvud och hals och så även hela hennes könsorgan.
Citera
2013-08-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Finns inga som helst bevis för att läkarna blivit "justitiemördade". Om något, så blev de "mediemördade" däremot, i det att många tidningar dömde dem på förhand. Det kan man, med all rätt, ha synpunkter på.

Mediemordet banade vägen för justitiemordet, och i efterhand är det oerhört lätt att se hur de olika onda länkarna finner varandra och bildar en lång, lång kedja, och man ska självklart börja med mannen som sådde misstankar mot TH hos polisen, och sedan dyker C Allgén upp, och så kommer den polisrädde karriäristen Rajs, som flankeras av den trendkänsliga och diplomatiska Ormstad, och lägg till AB:s löpsedlar, Expressens hetsjakt, och ett antal trendkänsliga vittnen som vill understryka vad pressen påstår, och Olsson passar perfekt i smeten, en låtsasakademiker som låg rätt i tiden, och lägg till en skitusel polisutredning, jurister utan civilkurage, en opportunistisk narkoman (MS), bortslarvade/bortsopade vittnesuppgifter (hela sex centrala tidansgivelser hamnade fel i pappersbuntarna, och det sker fan inte av en slump), en närmast total okunskap om styckmord och rättsmedicin hos allmänheten, akut tunnelseende, passiva försvarare, påståenden som är rent förtal, och så en folkmobb ovanpå allt, så är styckmordsfarsen komplett. Må detta aldrig upprepas i samma enorma skala igen. Man kan och ska ha synpunkter på precis varje enskild del av farsen som kallas Styckmordet.
Citera
2013-08-27, 17:31
Medlem
Citat:
En sexköpande rättsläkare är aldrig ointressant*, när en prostituerad kvinna påträffas styckad på två olika platser

En prostituerad knarklangare och bedragare. Catrine sålde heroin (var stor i heroin, enligt en bekant) och cannabis. Hon dömdes för småbrott, bla bedrägeri. Fanns många som inte gillade henne, och hon misshandlades ordentligt i början av juni, 2 ggr. Nyansera, tack.
Citera
2013-08-27, 17:31
Bannlyst
Citat:
Mediemordet banade vägen för justitiemordet, och i efterhand är det oerhört lätt att se hur de olika onda länkarna finner varandra och bildar en lång, lång kedja, och man ska självklart börja med mannen som sådde misstankar mot TH hos polisen, och sedan dyker C Allgén upp, och så kommer den polisrädde karriäristen Rajs, som flankeras av den trendkänsliga och diplomatiska Ormstad, och lägg till AB:s löpsedlar, Expressens hetsjakt, och ett antal trendkänsliga vittnen som vill understryka vad pressen påstår, och Olsson passar perfekt i smeten, en låtsasakademiker som låg rätt i tiden, och lägg till en skitusel polisutredning, jurister utan civilkurage, en opportunistisk narkoman (MS), bortslarvade/bortsopade vittnesuppgifter (hela sex centrala tidansgivelser hamnade fel i pappersbuntarna, och det sker fan inte av en slump), en närmast total okunskap om styckmord och rättsmedicin hos allmänheten, akut tunnelseende, passiva försvarare, påståenden som är rent förtal, och så en folkmobb ovanpå allt, så är styckmordsfarsen komplett. Må detta aldrig upprepas i samma enorma skala igen. Man kan och ska ha synpunkter på precis varje enskild del av farsen som kallas Styckmordet.

Detta är bara ett kiosklitteraturbilligt försök till revisionism.

Det understrukna: uppgifterna ansågs irrelevanta.
Citera
2013-08-27, 17:32
Bannlyst
Citat:
En prostituerad knarklangare och bedragare. Catrine sålde heroin (var stor i heroin, enligt en bekant) och cannabis. Hon dömdes för småbrott, bla bedrägeri. Fanns många som inte gillade henne, och hon misshandlades ordentligt i början av juni, 2 ggr. Nyansera, tack.

Även så, hindrar det en läkare att mörda och stycka henne?
Citera
2013-08-27, 17:41
Bannlyst
Citat:
en närmast total okunskap om styckmord och rättsmedicin hos allmänheten,

Inte bara "hos allmänheten", om man får tro er läkarvänner...

Ni dissar ju av allt att döma likväl rättsmedicinare (Rajs och hans arbetslag).
Citera
2013-08-27, 17:44
Medlem
Citat:
Även så, hindrar det en läkare att mörda och stycka henne?
Kan det mkt väl göra!
Pga att ngn elller några andra helt enkelt hann före.
Inställd bög.sex.styck.orgie på rättsläkeriet....
Täääänkte inte på det......eller hur hagge lille?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in