2013-08-27, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Vart har han blivit tillfrågad om sådant? Vad han har för relation till sina föräldrar har jag noll koll på, men vet att han har kvar sitt arbete, han blev friad liksom. Tror du inte kan du lätt få reda på genom Skatteverket.

Fast du kan ju inte motbevisa det heller, om du har så bra koll kan du ju sammanställa en lista.

Klart han blev iom att det är relevant för hans kriminalitet, vet du inget alls? Han är utsparkad sedan länge av sina föräldrar, troligen främst tack vare drogerna. Han blev tillfälligt friad för hans mordförsök, inte för skadegörelsen. Och på Pelikanen vill de inte veta av honom längre, de vill inte att utstötta människor som Staf*as skall jobba med unga - ring till hans fd arbetsplats och fråga om han ljuger om att han skulle ha kvar sitt "arbete" (kommunplacering av arbetslös utan framtidschans). Någon bostad kan han inte få då han saknar inkomst, utan måste bo hos andra pundare som har sina lägenheter betalda av soc.

Så ung och sedan förstört sitt liv, det är nästan imponerande om det inte vore så tragiskt. Men hans historia är vanlig i vänstern.
2013-08-27, 14:27
Bannlyst
Får jag försten fråga varför RF och *taffas är så viktiga för dig? Ser du upp till dom? Tycker du att de är förebilder? Vill du bli som dom?

Hur kommer det sig egentligen att ingen av vänsterns företrädare kan anses vara speciellt lyckade i livet?
2013-08-27, 14:37
Medlem
.buenaventura.s avatar
Bevis på att han eller någon öht i Revolutionära Fronten är drogmissbrukare?

Bevis på att han har fått sparken?

Bevis på att han blivit utkastad av sina föräldrar?

Anledningen till att jag försvarar mina kamrater är att dom är mina kamrater. Vi känner kamratskap inom rörelsen och hjälper varandra därför med saker som har med rörelsen och göra. Vi backar varandra och om någon får skit så lämnar vi inte den i sticket som ni gör. Jag ser inte upp till RF eftersom det inte finns något att se upp till men jag tycker dom gör ett jävligt bra jobb med det dom gör.

Såg tidigare att du sa att SD har 15% i opinionsundersökningarna. Det är fel, dom har 9%.
2013-08-27, 14:38
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Klart han blev iom att det är relevant för hans kriminalitet, vet du inget alls? Han är utsparkad sedan länge av sina föräldrar, troligen främst tack vare drogerna. Han blev tillfälligt friad för hans mordförsök, inte för skadegörelsen. Och på Pelikanen vill de inte veta av honom längre, de vill inte att utstötta människor som Staf*as skall jobba med unga - ring till hans fd arbetsplats och fråga om han ljuger om att han skulle ha kvar sitt "arbete" (kommunplacering av arbetslös utan framtidschans). Någon bostad kan han inte få då han saknar inkomst, utan måste bo hos andra pundare som har sina lägenheter betalda av soc.

Så ung och sedan förstört sitt liv, det är nästan imponerande om det inte vore så tragiskt. Men hans historia är vanlig i vänstern.

Vart och när, källa?

Som sagt har inte koll på hans familjeförhållanden eller enskilda relationer men att påstå att han är en pundare visar väl hur dålig koll du har med tanke på att han sedan flera år är sXe, alltså Straight Edge, så du gjorde bort dig rejält där.

Jag känner ju N.S och vet att han fortfarande arbetar på sin arbetsplats, han har även en bostad. Nu vet jag inte vad du anser är att "förstöra" sitt liv, men att bli dömd för ett ganska så oallvarligt brott som skadegörelse med böter på 4000kr skulle nog inte direkt räknas till att förstöra sitt liv hos gemenman.

Citat:
Får jag försten fråga varför RF och *taffas är så viktiga för dig? Ser du upp till dom? Tycker du att de är förebilder? Vill du bli som dom?

Du får nog ställa den frågan till dig själv, inte direkt jag som reggat en användare med namnet RevFront och är besatt.
2013-08-27, 14:39
Medlem
.buenaventura.s avatar
"Lyckad i livet" hur mäter man någons framgång? Vem anser att dom inte är lyckade i livet? Vad menas med lyckad i livet?
2013-08-27, 15:07
Bannlyst
Citat:
Vart och när, källa?

Som sagt har inte koll på hans familjeförhållanden eller enskilda relationer men att påstå att han är en pundare visar väl hur dålig koll du har med tanke på att han sedan flera år är sXe, alltså Straight Edge, så du gjorde bort dig rejält där.

Jag känner ju N.S och vet att han fortfarande arbetar på sin arbetsplats, han har även en bostad. Nu vet jag inte vad du anser är att "förstöra" sitt liv, men att bli dömd för ett ganska så oallvarligt brott som skadegörelse med böter på 4000kr skulle nog inte direkt räknas till att förstöra sitt liv hos gemenman.

Pundare är pundare oavsett om de ljuger om det. Om han sedan också ljuger om att han jobbar kvar på Pelikanen så säger det ju lite om vilken förlorare han är. Ring dem själva och fråga.

Den enda gången någon har uppmärksammat honom är ju när lokaltidningen skrivit om att han vågat slå sönder en tom lägenhet tillsammans med ca 10 pers till. Inte dåligt. Men snart är det nog en fängelsedom att skryta om också.

Tänk hur folk kan punda bort så unga liv, de vänstermänniskor som tjänar pengar på hans missbruk borde också in i fängelse.

Citat:
Du får nog ställa den frågan till dig själv, inte direkt jag som reggat en användare med namnet RevFront och är besatt.

Herregud, du lägger ju ner 24/7 på att försvara en pundare utan bostad. Varför kan man undra, är det din idol?

Som du förstår, den här killen ligger risigt till på alla plan.
2013-08-27, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
"Lyckad i livet" hur mäter man någons framgång? Vem anser att dom inte är lyckade i livet? Vad menas med lyckad i livet?

Är man pundare, arbetslös, går på socialbidrag och är bostadslös så har man INTE lyckats i livet. Fast det finns säkert sönderslagna vänstertjejer som har en hallickrelation till honom, det är ju tänkbart och inte ovanligt bland missbrukare.
2013-08-27, 15:20
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Dagliga mantrat.

Du kan upprepa dig gång på gång, du har varken koll eller trovärdighet, men fortsätt du. N.S lever sitt liv som vanligt, helt oberörd av dina eskapader på internet. Inte heller behöver han vara orolig över någora nassar, helt handlingsförlamade, de kan inte ens utföra ett hembesök, patetiskt.
2013-08-27, 15:28
Bannlyst
Citat:
Du kan upprepa dig gång på gång, du har varken koll eller trovärdighet, men fortsätt du. N.S lever sitt liv som vanligt, helt oberörd av dina eskapader på internet. Inte heller behöver han vara orolig över någora nassar, helt handlingsförlamade, de kan inte ens utföra ett hembesök, patetiskt.

"Liv som vanligt"? Jodå, han spelar TV-spel på en soffa hos en pundare i kalsonger och har ingenstans att gå fortfarande. Det kan man ju också kalla för ett "liv". Ändå beundrar du honom som bostadslös och pundare, men det säger ju lite om dig.

Stackars L*innea, för hennes skull kan vi ju hoppas på det mest troliga - att det snart är dags för fängelse och en avgiftning.
2013-08-27, 15:48
Medlem
Harkrankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelo
Marxs simpla klassanalys är för enkel för dagens värld hur man än ser på saken. Idag är exempelvis pensionsfonderna stora ägare av "produktionsmedlen" och många löntagare äger direkt eller indirekt aktier. Vidare var på Marxs tid staten extremt liten, närmast en nattväktarstat, medan idag en mycket stor del av ekonomin ägs av staten.

En mer intressant uppdelning är vilka som inte behöver arbete och vilket som då istället måste arbete dubbelt för att producerar både för sig själv och de arbetslösa. Här hamnar då bidragsinvandrare, arbetslösa, sjuka, pensionärer, och förmögna som inte arbetar inom samma "klass". Ökar man mängden bidragsinvandrare är det självklart att övriga grupper måste strama åt - inklusive de tidigare bidragsinvandrarna.

Egentligen obegripligt varför marxister fortfarande klamrar sig fast vid denna uråldrig teori. Gissar att det har att göra med att Marx var jude och alla judiska vänsterintellektuella därför drar fram hans teorier. Juden Freuds vedervärdiga teorier är antagligen fortfarande populära av samma anledning trots att de sedan länge vetenskapligt visats vara helt felaktiga.

Den fundamentala motsättningen mellan kapital och löner existerar fortfarande. Men visst, man borde förstå att den är riktad mot en annan tid. Däremot finns det människor som ligger långt mycket högre på stegen än andra, folk med 40 gånger mer lön än den avrage Svensson. Den bourgeoisien existerar fortfarande. Vissa skulle nog säga att Staten trots sina social-demokratiska tendenser, faktiskt är en stor del av bourgeoisien. Skulle inte våga säga att Marx icke är relevant alls dock, men du får väl helt enkelt gå steget längre än mig där.

Nu är jag inte mycket för teorier om Judiska maktförhållanden, det må hända att dom har en intellektuell lobbygrupp som ständigt drar upp dessa personer. Men jag tror det är att Marx och Freud framförallt är grundare för stora läror. Läror som folk helst skulle vilja läsa i sin ''renaste form''
Visst Freud har sjuka idéer, drömtydning och icke-falsifierbara teorier är knappast värt mycket av ens tid. Men den rörelsen han inspirerade drog fram personer som John Bowly, som är känd för anknytningsteorin. Diverse Sexologer osv. Han skapade en helt ny inriktning inom psykologin som väckte frågor om sexdrifter, barns utveckling och traumatiska upplevelsers påverkan på psyket.

Man kan inte förstå psykologi historiskt utan att veta om Freud. Nu skulle jag säga att KBT (kognitiv beteende terapi) är den överlägset användbara metoden professionellt. Medans Psykoanalysen snarare används för historiska referenser, även om det förekommer psykoanalytiska mottagningar.

Sedan Marx kan man inte förstå industrialiseringen utan, hans lära drog igång svallvågor som resulterade i välfärdssamhället (på gott och ont) - historiskt har det gett upphov till en arbetarkultur.

När man har dessa viktiga läror framför sig är det knappast konstigt att någon väljer att läsa lite mer än dom andra och får helt annorlunda referensramar. Men för all del skulle jag gärna vilja se hur man skulle kunna visa hur judiska intellektuella har hjälpt dessa läror att vara inflytelserika.
2013-08-27, 15:52
Medlem
.buenaventura.s avatar
RevFront, kom igen nu. Fram med bevisen.

Du har sagt att han är drogmissbrukare men inga bevis.
Du har sagt att han är bostadslös men har inga bevis.
Du har sagt att han har fått sparken men inga bevis.
Du har sagt att han har blivit utkastad hemifrån men har inga bevis.

Så kom med bevis eller sök hjälp för din besatthet av RF
2013-08-27, 19:03
Bannlyst
Marx var inte mer än en självlärd amatör ekonom som mest av allt gillade att ge gamla begrepp nya namn. Det var ungefär det han tillförde politiskt och ekonomiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in