2013-08-26, 17:02
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Hur skulle det vara bättre att spela hög musik kl 04 än kl 02? Snarare ännu värre.

Har aldrig sagt att det skulle vara så, jag rättade bara hans påstående
Citera
2013-08-26, 22:08
Medlem
Renoveringslymlar borde fan slängas ut.
Kör renoveringen 8-14 varje dag som vettiga hantverkare istället.

Slagborr och skit är ju sjukt störande när det är en hemmaknåpare som gör allt dubbelt upp.. Eller som ska ha 500 hammarslag för att få i en spik.
Citera
2013-08-26, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjör

Om det ändå vore så väl att hantverkarna kunde hålla sig till 8 på morgonen. 06.30 när halva Sverige fortfarande sover ska de promt sätta igång de jävla huliganerna.
Citera
2013-08-27, 00:15
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Och det var inte klockan 2 på natten. Det var mellan 04 och 07. En tisdag.

Hade jag varit din granne så hade jag knackat på och löst problemet med dig, är säker på att du skulle insett fördelarna med att vara tyst.

Glöm inte att om du börjar bestrida en avhysning så är risken stor att det bara är du i slutändan som kommer att torska på det. Finns nog ingen BRF i landet efter en sådan sak som kommer godkänna dig... Sånt där kan bita en i arslet långt efter, tro mig.
Citera
2013-08-27, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjör
Renoveringslymlar borde fan slängas ut.

Slagborr och skit är ju sjukt störande när det är en hemmaknåpare som gör allt dubbelt upp.. Eller som ska ha 500 hammarslag för att få i en spik.

Med tanke på att jag jobbar 7-16 är det ganska svårt, sen var jag runt och kolla med alla grannar och det va helt lugnt, Förutom han då som inte öppna (eller inte var hemma) Sen körde jag ju inte en gammal slagborr från 16 till 22 direkt, mycket målning osv vilket inte lät speciellt mycket
Citera
2013-08-27, 08:21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Om det ändå vore så väl att hantverkarna kunde hålla sig till 8 på morgonen. 06.30 när halva Sverige fortfarande sover ska de promt sätta igång de jävla huliganerna.

Halva Sverige lär ju knappast sova 06:30...

Jag blir själv galen av grannar som inte kan borra ordentligt, man hör hur de försöker och försöker men hur de hela tiden gör fel. Om de skulle hålla på varenda dag till 21:30-22 i flera veckor hade jag kreverat... Det är ofta även dessa som vägrar ta emot/be om hjälp av folk som kan det.
De flesta känner någon som är händig och fixar det snabbt och lätt...

Så för att underlätta för TS om folk gnäller, be några polare som är åtminstone hyfsat händiga att dyka upp en helg och jobba på som fan istället så blir det klart över helgen. Bjud på pizza och nån öl och vips blir det en kul grej med. Tjänster och gentjänster.
Citera
2013-08-27, 11:04
Medlem
Nu tillhör jag nog kategorin som inte hade gått och klagat på dig, men att lyssna på grannen som börjar renovera varje dag man kommer hem från jobbet till att man ska sova vore grymt jobbigt.

Sen beror det ju på hur mycket det låter in i hans lägenhet, jag själv tycker då att det borde vara regler att man sysslar med sånt på dagtid om det ska hålla på i så många veckor.

Men så svårt att säga vem som har rätt eller fel, då man inte vet hur mycket det låter in i hans lgh.
Citera
2013-08-27, 12:04
Avslutad
[quote=kostymnisse|44963109]Halva Sverige lär ju knappast sova 06:30...

Jag har inga exakta siffror, men det är betydligt fler än man tror. Arbetstiderna i tjänstesektorn har förskjutits ordentligt de senaste decennierna och det är t.ex bara 31% av de LO-anställda i offentlig sektor som enbart arbetar dagtid, de övriga 69% arbetar ofta udda tider och skift. Massor med andra yrken (butiker, restauranger, offentliga transporter, polis och studenter bara för att ta några exempel) är inte heller uppe så tidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
... jag själv tycker då att det borde vara regler att man sysslar med sånt på dagtid

I vår BRF har vi tagit beslutet att renovering endast får ske vardagar 8-17. Det är då de flesta redan är vakna och ofta på jobbet eller åtminstone på väg.
Citera
2013-08-27, 12:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TObbeSkatt
Med tanke på att jag jobbar 7-16 är det ganska svårt, sen var jag runt och kolla med alla grannar och det va helt lugnt, Förutom han då som inte öppna (eller inte var hemma) Sen körde jag ju inte en gammal slagborr från 16 till 22 direkt, mycket målning osv vilket inte lät speciellt mycket
Kan garantera dig att fler än idioten stört sig. Killen ovanför höll på i tre månader på vissa vardagskvällar. Efter typ tre veckor tröttnade jag. Man får ju vackert acceptera att folk renoverar och jag har själv väsnats, men det har varit dagtid på helger. Det är ingen ursäkt att man har arbetstider för det har nämligen alla andra också...

Angående din granne så bör du försöka prata med gubben, och sedan med brf. Det kommer eventuellt spåra annars.
Citera
2013-08-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
Det är fredagskväll o jag sitter o kollar på TV, klockan är runt 00.00, har jobbat hårt hela veckan. Grannarna har spelat E-Type svinhögt sedan 20.00, nu skakar flaskorna på min spritvagn och jag har inte min TV.

När tycker ni det är ok att man går ner och får nog, mitt tålamod är slut men det är ju helg. Helt ok om man sätter upp en lapp o säger man ska ha fest, då kan jag leva med det, men fan inte att bara lira högt som fn så min tv inte hörs, det är inte lyhört här.

Det kan bara bli värre. Titta på den här länken och njut:
http://www.youtube.com/watch?v=0pz8AVw8FhE
Citera
2013-08-27, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Jag blir själv galen av grannar som inte kan borra ordentligt, man hör hur de försöker och försöker men hur de hela tiden gör fel. Om de skulle hålla på varenda dag till 21:30-22 i flera veckor hade jag kreverat... Det är ofta även dessa som vägrar ta emot/be om hjälp av folk som kan det.
De flesta känner någon som är händig och fixar det snabbt och lätt...

Så för att underlätta för TS om folk gnäller, be några polare som är åtminstone hyfsat händiga att dyka upp en helg och jobba på som fan istället så blir det klart över helgen. Bjud på pizza och nån öl och vips blir det en kul grej med. Tjänster och gentjänster.

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Nu tillhör jag nog kategorin som inte hade gått och klagat på dig, men att lyssna på grannen som börjar renovera varje dag man kommer hem från jobbet till att man ska sova vore grymt jobbigt.

Sen beror det ju på hur mycket det låter in i hans lägenhet, jag själv tycker då att det borde vara regler att man sysslar med sånt på dagtid om det ska hålla på i så många veckor.

Men så svårt att säga vem som har rätt eller fel, då man inte vet hur mycket det låter in i hans lgh.

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Kan garantera dig att fler än idioten stört sig. Killen ovanför höll på i tre månader på vissa vardagskvällar. Efter typ tre veckor tröttnade jag. Man får ju vackert acceptera att folk renoverar och jag har själv väsnats, men det har varit dagtid på helger. Det är ingen ursäkt att man har arbetstider för det har nämligen alla andra också...

Angående din granne så bör du försöka prata med gubben, och sedan med brf. Det kommer eventuellt spåra annars.
'

Nu vet jag inte riktigt om ni läste vad jag skrev? =) Det är ju inte så att det lät som att jag håller på att riva huset 16-22 varje dag i 3 månader Det är klart men tänkte på när man gjorde vad, så som måla osv på kvällen, Detta va lite utav ett "engångsfall" då jag ville bli klar med taket den kvällen
Citera
2013-08-28, 10:08
Medlem
kostymnisses avatar
[quote=public_enemy|44964978]
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Jag har inga exakta siffror, men det är betydligt fler än man tror. Arbetstiderna i tjänstesektorn har förskjutits ordentligt de senaste decennierna och det är t.ex bara 31% av de LO-anställda i offentlig sektor som enbart arbetar dagtid, de övriga 69% arbetar ofta udda tider och skift. Massor med andra yrken (butiker, restauranger, offentliga transporter, polis och studenter bara för att ta några exempel) är inte heller uppe så tidigt.

I vår BRF har vi tagit beslutet att renovering endast får ske vardagar 8-17. Det är då de flesta redan är vakna och ofta på jobbet eller åtminstone på väg.

Det hela handlar ju ändå om att anpassa sig efter när FLEST jobbar, jag har jobbat knepiga tider jag med men jag kan ju inte kräva att allt skall anpassa sig efter oss som för att få åtta timmars sömn från det man lägger sig behöver sova till 11 på dagarna...

Jag har även varit på "andra sidan" och jobbat med saker som verkligen låter och visst kan folk bli galna på en när man drar igång en gräsklippare, trimmer, röjsåg, motorsåg etc på morgonen, men det är mycket att göra på dagarna och man kan inte göra alla sådana jobb 11-4 direkt...

Citat:
Ursprungligen postat av TObbeSkatt
'

Nu vet jag inte riktigt om ni läste vad jag skrev? =) Det är ju inte så att det lät som att jag håller på att riva huset 16-22 varje dag i 3 månader Det är klart men tänkte på när man gjorde vad, så som måla osv på kvällen, Detta va lite utav ett "engångsfall" då jag ville bli klar med taket den kvällen

Jag gick på att du skrev att du var där och jobbade varje kväll och tog upp ett exempel som låter men självfallet låter inte allt så mycket, men att det varje eftermiddag/kväll i flera veckor låter så när man kommer hem från jobbet hade gjort alla galna.
Då är jag mer inne på mitt tips att vara ett litet gäng och fixa allt på en helg.
Hoppas det blir precis som du vill ha det när du är klar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in