2012-09-18, 14:24
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
30 min per dag

En varm dusch är väldigt ångestdämpande. Nej man är inte efterbliven! man är psyksjuk. Varmvattnet har aldrig tagit slut. Och jag får själv bestämma hur länge jag vill duscha. tvivlar starkt att det låter lika mycket som högmusik. Och då är 30 min inte lång tid alls. Jag står för min vattenräkning själv! Men du kanske är en sådan som grannen som antar massa saker istället för att fråga direkt?

Själv kommer jag väll upp i 45 min (10-15min/dusch) dusch per dag om jobbet gjort mig smutsig. duschar då 3 gånger per dag.

Nu har du förvisso en extremt jobbig granne, men att duscha i tre timmar varje dag är ett jävla slöseri med vatten och energi.
Om du har kommunalt vatten så tar så klart inte varmvattnet slut, men det är ändå jävligt onödigt.
Att duscha längre stunder mellan 22.00 och 07.00 är inte heller ok. Då det klart hörs när huset är tyst för övrigt.
Citera
2012-09-18, 14:26
Medlem
GlassKattens avatar
Vilken jävla idiot... Hade han betett sig som folk kanske ni kunde ha kommit överens om något vettigt.
Synd.

Finns det några regler om hur länge man får duscha? Om inte, be idioten hålla käft.
Citera
2012-09-18, 14:31
Medlem
Abughosts avatar
Skaffa ett Baseboll-trä och gör samma sak.
Citera
2012-09-18, 14:41
Medlem
Steffestekares avatar
duscha på ts!! ge dig för i helvete inte!

Ni som klagar på ts är inte riktigt kloka. eller det är ni säkert men vi är alla olika. Men man måste väl kunan få duscha i sitt eget hem. Den riktiga boven i dramat är hyresvärden. Hyresvärden borde se till att lägenheterna är ordentligt ljudisolerade så att dessa situationer inte uppstår.

Du skall få göra vad du vill och det är inte onormalt att duscsha länge!!
Citera
2012-09-18, 14:46
Medlem
Man läser din historia och tycker dina åsikter är rimliga. Men hade man hört grannens historia hade man förmodligen tyckt att hans åsikter också är rimliga. Det finns alltid nyanser. Verkligheten är inte så enkel som att han är god och hon är ond. Det kanske dånar högt i hans lägenhet när ni duschar. Vad vet vi om det, egentligen?

Prata med varandra och försök komma fram till en lösning, istället för att gasta om polisanmälningar i trapphuset. Det är säkert flera av era grannar som irriterar sig på er båda.
Citera
2012-09-18, 15:14
Bannlyst
Nej, jag tycker inte att era duschvanor är låter särskilt rimliga och jag förstår att din granne ryter till. Bor man i lägenhet hör det ju liksom till att visa hänsyn och det gör man inte genom att stå i duschen och väsnas i flera timmar var dag. Duschar gör man en till två gånger om dagen i 5-15 minuter, allt annat är ett jävla slöseri

Köp ett hus om ni inte är förmögna att respektera era grannar!
Citera
2012-09-18, 15:30
Medlem
Även om du kanske har rätt till att duscha hur mycket du vill så måste jag ändå ställa mig på grannens sida, jag är inte lättstörd av mig och hör grannarna tydligt igenom, men normala saker får man acceptera, och onormala lite då och då, men att höra duschen gå 3h/dagen måste vara otroligt frustrerande...
Citera
2012-09-18, 15:37
Medlem
megavboosts avatar
förstår att din granne är förbannad på dej, (er) vem fan står i duchen 1 timma???
Duscha för fan på 10 min ..
Citera
2012-09-18, 16:21
Medlem
rosamannens avatar
Men vad i helvete är det för dumjävlar som skrivit i tråden?
Att duscha är inte störande för grannar. Är det det, ligger det något annat bakom, t ex rör som vibrerar i väggarna och då är det ett konstruktionsfel i huset.

Visst, jag duschar på fem minuter. Min fru tar uppåt 20 på sig om hon ska tvätta håret, använda balsam, skrubba kroppen, fila fötterna och allt jävelskap som fruntimmer hittar på för att inbilla sig att de är rena. Rena? De är fan inte rena någonstans! Smutsiga små hyndor som ska hållas kort. En jävla bitchslap ska de ha. Inleda oss hederliga, ärliga män i frestelse på det där viset. Man blir ju förb... Nej, jag tappade visst tråden. Ursäkta.

Jo, hur länge TS och hans sambo duschar spelar ingen roll. Om grannen störs är det fel på antingen grannen eller fastigheten. Med tanke på att grannen i fråga är jämngammal med mig, kan det inte vara hos honom felet ligger. Återstår fastigheten.

Tala med någon i styrelsen och se till att tjata, så att det dels undersöks ordentligt och sedan följs upp. Men formulera dig neutralt. Säg att din granne har uttryckt att han blir störd av att ni duschar och att du vill minimera olägenheten av detta. Säg att ni har försökt gå honom till mötes, men att ni misstänker att det kan vara något som gör att ljudet fortplantas till honom på ett sätt som skapar resonans eller liknande.

Sådärja. Varsågod!
Citera
2012-09-18, 16:26
Medlem
Vem fan duschar i tre timmar? Vad gjorde hon i duschen i tre timmar? Vad lider hon av?
Citera
2012-09-18, 16:48
Medlem
Restarts avatar
Köp ett hus istället
Citera
2012-09-18, 16:48
Medlem
Triremers avatar
Din granne är en gnällig fitta som borde flytta ut i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in