Men vad i helvete är det för dumjävlar som skrivit i tråden?
Att duscha är inte störande för grannar. Är det det, ligger det något annat bakom, t ex rör som vibrerar i väggarna och då är det ett konstruktionsfel i huset.
Visst, jag duschar på fem minuter. Min fru tar uppåt 20 på sig om hon ska tvätta håret, använda balsam, skrubba kroppen, fila fötterna och allt jävelskap som fruntimmer hittar på för att inbilla sig att de är rena. Rena? De är fan inte rena någonstans! Smutsiga små hyndor som ska hållas kort. En jävla bitchslap ska de ha. Inleda oss hederliga, ärliga män i frestelse på det där viset. Man blir ju förb... Nej, jag tappade visst tråden. Ursäkta.
Jo, hur länge TS och hans sambo duschar spelar ingen roll. Om grannen störs är det fel på antingen grannen eller fastigheten. Med tanke på att grannen i fråga är jämngammal med mig, kan det inte vara hos honom felet ligger. Återstår fastigheten.
Tala med någon i styrelsen och se till att tjata, så att det dels undersöks ordentligt och sedan följs upp. Men formulera dig neutralt. Säg att din granne har uttryckt att han blir störd av att ni duschar och att du vill minimera olägenheten av detta. Säg att ni har försökt gå honom till mötes, men att ni misstänker att det kan vara något som gör att ljudet fortplantas till honom på ett sätt som skapar resonans eller liknande.
Sådärja. Varsågod!