[quote=public_enemy|44964978]
Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Halva Sverige lär ju knappast sova 06:30...
Jag har inga exakta siffror, men det är betydligt fler än man tror. Arbetstiderna i tjänstesektorn har förskjutits ordentligt de senaste decennierna och det är t.ex bara 31% av de LO-anställda i offentlig sektor som enbart arbetar dagtid, de övriga 69% arbetar ofta udda tider och skift. Massor med andra yrken (butiker, restauranger, offentliga transporter, polis och studenter bara för att ta några exempel) är inte heller uppe så tidigt.
I vår BRF har vi tagit beslutet att renovering endast får ske vardagar 8-17. Det är då de flesta redan är vakna och ofta på jobbet eller åtminstone på väg.
Det hela handlar ju ändå om att anpassa sig efter när FLEST jobbar, jag har jobbat knepiga tider jag med men jag kan ju inte kräva att allt skall anpassa sig efter oss som för att få åtta timmars sömn från det man lägger sig behöver sova till 11 på dagarna...
Jag har även varit på "andra sidan" och jobbat med saker som verkligen låter och visst kan folk bli galna på en när man drar igång en gräsklippare, trimmer, röjsåg, motorsåg etc på morgonen, men det är mycket att göra på dagarna och man kan inte göra alla sådana jobb 11-4 direkt...
Citat:
Ursprungligen postat av
TObbeSkatt
'
Nu vet jag inte riktigt om ni läste vad jag skrev? =) Det är ju inte så att det lät som att jag håller på att riva huset 16-22 varje dag i 3 månader

Det är klart men tänkte på när man gjorde vad, så som måla osv på kvällen, Detta va lite utav ett "engångsfall" då jag ville bli klar med taket den kvällen

Jag gick på att du skrev att du var där och jobbade varje kväll och tog upp ett exempel som låter men självfallet låter inte allt så mycket, men att det varje eftermiddag/kväll i flera veckor låter så när man kommer hem från jobbet hade gjort alla galna.
Då är jag mer inne på mitt tips att vara ett litet gäng och fixa allt på en helg.
Hoppas det blir precis som du vill ha det när du är klar!