Citat:
Ursprungligen postat av
TObbeSkatt
Har pratat med honom, men han e så obeskrivligt otrevlig och svår att prata med att jag inte riktigt vet vad man ska göra, jag bad honom att han kunde gärna kommer och knacka på om det är för högt (då det är svårt för mig att veta när han tycker det) och föra ett samtal som vuxna person med lite trevlig ton... men han verkade inte jätte intresserad utav det. Han tyckte även att det aldrig skulle behöva komma till den"gränsen" att han ska behöva säga till. Han brukar även slå i element-rören när han tycker det är förhögt.. Som när jag hade mina jobbar-kompisar hemma... och det var en väldigt mogen ljudnivå!
Tyvärr så finns dessa exemplar spridda över landet. Du har nu nöjet att spendera tid som granne med en förmodat sysslolös person utan andra intressen än att förpesta tillvaron för sina grannar. Dessa individer saknar hänsyn och förståelse för vad som anses vara rimliga vardagsljud och visar givetvis ingen hänsyn till att du under en begränsad period ska renovera lägenheten.
För att undvika högt blodtryck, oförutsedda besök hos konstapeln för olaga hot eller misshandel så föreslår jag att du kontaktar styrelsen och begär en skriftlig kopia om vad som är godkänt att göra i lägenheten mellan tidpunkt A och B. Sedan anpassar du arbete och liv efter dessa och hänvisar din suriga granne till detta dokument som står dig fritt att kopiera och via handräckning överlämna till honom vid varje tillfälle han finner det lämpligt att klaga på dig.
Så länge du anpassar dig efter styrelsens rekommendationer / regler så är du OK. Visar du samarbetsvilja med styrelsen så vinner du mark om något ärende skulle tas upp av grannen. Du har då "halva inne" hos styrelsen medan din granne står med kallingarna vid fotknölarna och bankar på elementet.
Önskar dig all lycka!