Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-08-27, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av benor002
Så bevisningen är stark helt enkelt därför att tingsrätten säger det? Att utgå från att dom har gjort en korrekt bedömning är minst sagt naivt. Om du undrar vilket material de grundat sitt antagande på så är det samma som det du har läst. Rättegångar är nämligen offentliga, det finns inga bevis som lagts fram där och som hållits hemligt.

Varför ska man utgå ifrån att de gjort en inkorrekt bedömning? För att en bok säger så?
Citera
2013-08-27, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Varför ska man utgå ifrån att de gjort en inkorrekt bedömning? För att en bok säger så?

När "bevisningen" mot läkarna är så skrattretande kan man utgå från att det är en inkorrekt bedömning. Sen är det ju du som för hundrafemtielfte gången tjatar om domskälet som om det vore ett bevis, vilket det ju inte är. Jag har för övrigt inte läst PLs bok och framförallt har jag inte påstått att dess slutsats i sig är ett bevis. Ditt försök att vända på steken och göra en analogi är bara krystad. Du håller fast vid tingsrättens domskäl som om det vore guds ord eller nåt.
Citera
2013-08-27, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Och eftersom sju personer (TÅ, BM, Saba, Ragnar, en släkting till Catrine, JE och NK) som kände Catrine väl tillsammans sagt saker som indikerar att Catrine levde efter pingsten så är pingsthelgen så ointressant den bara kan bli, och dessutom visar likdelarnas skick att de inte dumpats färska och legat 5 veckor respektive 2 månader, det är omöjligt. Att döma av säckarnas och likdelarnas skick så dumpades likdelarna mkt senare än man trott.

Jo, pingsthelgen, ja, men läkarna är fortfarande intressanta.

Ja, varför inte någon gång efter den 21 juni (om man får tro Jägmästaren)? Om man gör antagandet att säckarna placerades ut, efter att styckfotona framkallats.

Kanske Damen med hunden inte alls såg läkarna och sittbarnvagnen den 11:e, utan något senare? 16? 17/6? Kan ju inte uteslutas. Det hade ju gått en 3-4 år sedan händelsen och hon kan ha blandat ihop den med en pingstdag. Det är inte så stor skillnad, om man säger så. Och kanske hon inte då hade så fel med sin minnesbild av vädret?
Citera
2013-08-27, 08:41
Medlem
Citat:

Ja, varför inte någon gång efter den 21 juni (om man får tro Jägmästaren)? Om man gör antagandet att säckarna placerades ut, efter att styckfotona framkallats.

Kanske Damen med hunden inte alls såg läkarna och sittbarnvagnen den 11:e, utan något senare? 16? 17/6? Kan ju inte uteslutas. Det hade ju gått en 3-4 år sedan händelsen och hon kan ha blandat ihop den med en pingstdag. Det är inte så stor skillnad, om man säger så. Och kanske hon inte då hade så fel med sin minnesbild av vädret?

Det här är ju inte friskt. Läkarna är givetvis helt ointressanta i utredningen oavsett datum. "Damen med hunden" och "fotohandlarna" är några i raden av värdelösa sägner av den typ som, oavsett rättsfall, tidsepok eller land, inkommer som på beställning. I normala fall avfärdar man sådant efter kontroll. Uppgiften noteras, kontrolleras och i dessa fall, avfärdas. Särskillt som det finns färska vittnesuppgifter, förhör med intressanta personer som kände offret etc, som ger en realistisk möjlig bild av offrets sita tid i livet. Den exkluderar läkarna och Christina Allgén.

I fallet CdC byggdes hela åtalet på en artrik bukett av sägner . Påhitt och trams på gammelsvenska. Förstår du verkligen inte detta? Frågan är uppriktig och inte ett angrepp.
Citera
2013-08-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Ja, det blir ju väldigt besvärligt när rätten inte skriver när, var eller hur den döda kroppen skulle styckats.

Att ni "ger upp" pingsthelgen och i stället fokuserar på att styckningen ägt rum så långt som en vecka efter pingsthelgen tyder ju på att de sista skruvarna börjar släppa hos er.

Det blir extra tydligt när ni till och med försöker övertyga oss om att detta ingick i rättens resonemang, att styckningen skulle ha ägt rum en vecka efter pingsthelgen. Som att det skulle finnas täckning för detta.

Eftersom ni nu antyder att Teet Härm och Thomas Allgèn styckat en död kvinnas kropp borde ni ju ha respektive läkares tjänstgöringslistor, deras uppgivna alibi etc. för att ha något som styrker att ni misstänker två personer, som f.ö. aldrig dömst för ett brott, för att vara likstyckare.

Det måste finnas någon outgrundlig anledning till att flashbacks moderatorer tillåter er att anklaga vem som helst för vad som helst - och som vanligt har ni inget på fötterna. För det har ni ju inte.

Ja, herregud, jag skrattar så jag gråter, för nu har Hagenbach inte bara släppt pingsten (desperationen lyser ur Hagenbachs ögon), nu har Hagenbach flyttat sitt fantasiscenario långt fram i juni, för läkarna kan ju ha mördat och styckat Catrine när som helst, och Hagenbach skiter självklart i att hela den ursprungliga fantasikonstruktionen måste ersättas av en till fantasikonstruktion, som inte ens prövats av ngn polis eller jurist i det kända universum Nu lämnar vi planeten jorden, gott folk, och resan är gratis! Följ med rymdfararen Hagenbach, som inte bara omfamnar en 30 år gammal folkskröna, utan också är beredd att ersätta denna med en helt egen skröna, en utsträckt version, som bara finns i Hagenbachs skalle, och alla som inte är Hagenbach kan vara tacksamma över att slippa vistas där. Herre milda Jesus Amalia.
Citera
2013-08-27, 12:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Vad var det för väder helgen efter pingsthelgen ?

De hemska bilderna lämnades tydligen in för framkallning den 21/6 som var en torsdag, rätten skrev väl att styckningen ägt rum under eller i nära anslutning till pingsthelgen ?
Det är ett gap från den 11/6 (måndag) fram till den 21/6 (torsdag veckan därpå).

Vad hände under dessa dagar ?
Och varför är mediemordsvännerna så ointresserade av att räta ut alla frågetecken ?
Vad hade de inblandade för alibin under perioden 12/6 fram till den 21/6 -84 ?
Om jag skulle befinna mig på motståndarsidan i denna diskussion så skulle jag gladeligen vilja reda ut detta en gång för alla bara för att bringa klarhet
Citera
2013-08-27, 13:01
Bannlyst
Är fortfarande inne på samma linje som förut, men har bara breddat den något. Så, ingenting har i princip förändrats. Håller mig till pingsten, men samtidigt håller jag det öppet för "efter pingsten". Om ni sanningsstyckare anser det "sjukt", "underhållande", varande ett "fantasiscenario", så är det er sak.

Om ni har något bättre att erbjuda, så var så goda.

PS. Sture Bergwall har absolut inget med den här tråden att göra.
Citera
2013-08-27, 13:06
Medlem
Citat:
Är fortfarande inne på samma linje som förut, men har bara breddat den något. Så, ingenting har i princip förändrats. Håller mig till pingsten, men samtidigt håller jag det öppet för "efter pingsten". Om ni sanningsstyckare anser det "sjukt", "underhållande", varande ett "fantasiscenario", så är det er sak.

Jo då! din scenarie-fibblare o kosmonaut!
SB har i högsta grad med detta att göra: han blev nämligens också justitiemördad.
Åtta gånger....
Citera
2013-08-27, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad var det för väder helgen efter pingsthelgen ?

De hemska bilderna lämnades tydligen in för framkallning den 21/6 som var en torsdag, rätten skrev väl att styckningen ägt rum under eller i nära anslutning till pingsthelgen ?
Det är ett gap från den 11/6 (måndag) fram till den 21/6 (torsdag veckan därpå).

Vad hände under dessa dagar ?
Och varför är mediemordsvännerna så ointresserade av att räta ut alla frågetecken ?
Vad hade de inblandade för alibin under perioden 12/6 fram till den 21/6 -84 ?
Om jag skulle befinna mig på motståndarsidan i denna diskussion så skulle jag gladeligen vilja reda ut detta en gång för alla bara för att bringa klarhet

Den 21/6 -84 verkar ha varit en väldigt varm dag. Fotohandlarfrun kunde minnas en mycket varm dag och tyckte det var obehagligt med värmen, samtidigt som hon tittade på bilderna.
Citera
2013-08-27, 13:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Mediemordsvännernas taktik är att förlöjliga, misskreditera, förminska och håna alla som har alternativa teorier, dom är inte intresserade av att sanningen ska komma fram, det enda som är betydelsefullt och intressant är att rikta bort strålkastarskenet från de som varit misstänkta för inblandning redan från första början.

Jag tror inte att mediemordsvännerna har något vettigt att erbjuda, dom har inte haft det sen tråden startade för 10 år sedan.

Tråden kan lika gärna stängas, vi kommer ingenvart med dessa verklighetsfrånvända mediemordsfanatiker som har målat in sig i ett hörn och inte ens förstår det i sin totalblinda övertygelse
Citera
2013-08-27, 13:18
Bannlyst
Ja, Lawn, du har så rätt.

Precis som Styrlin/Nyberg har resonerat, så bör man ta med de två efterföljande veckorna efter pingsthelgen i beaktande och det verkar som att kammarrätten gjort det och det är ju vettigt.
Citera
2013-08-27, 13:21
Bannlyst
Kan inte tänka mig att läkarvännerna brytt sig om ifall det varit två kvinnliga läkare. Tror att deras manlighet sårats och därför bör manligheten, i deras ögon, få "upprättelse". Det kan man läsa mellan raderna, när man läser Döden är en man. Så, deras snack skiljer sig i princip inget ifrån det de har anklagat HO och feminismen för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in