Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Jo, jag vet vad ordet perfekt betyder, men vet inte vad du menar med att universum inte är perfekt. Om universum inte är perfekt så kan den göras bättre, är det så du menar?
Fetade: Det var en hyfsad definition i sammanhanget. Sedan kan man diskutera vad "bättre" är, men jag tycker inte vi ska gå in på det.
Citat:
Tycker att universum blir bättre utan svarta hål? Jag tycker snarare att den blir sämre. Svarta hål har ett syfte, och deras syfte är bl.a. att hålla ihop galaxer och omvandla materia till energi. Så nej, svarta hål är inget misslyckande, de är nödvändiga och inget kan ersätta deras existens.
I svarta hål kollapsar alla naturlagar och jag tycker det inte borde ske i ett perfekt universum.
Men svarta hål var ett dåligt exempel.
Citat:
En gammablixt är en hypernova, dvs mycket starkare än en supernova och båda behövs i ett perfekt universum.
Gammablixtar är knappast *nödvändiga" i ett perfekt universum. Gammablixtar är helt enkelt en energistråle som är dödlig för allt liv och helt onödig.
Eller du kanske vill berätta vad dom tjänar för syfte?
Citat:
Utomjordingar har kommit längre än oss och de har redan den tekniken för att skapa maskhål. Kan säga väldigt kort att tekniken bygger på att man skapar gravitationsfält som man riktar på den plats man vill böja rum-tiden. Men för att göra det behövs enormt mycket energi och denna skapas när antimateria och materia går ihop. Googla på Bob Lazar för en mer utförlig beskrivning av tekniken.
Wow, wow, wow. Stop! Kolla det fetade. Nu är du fan ute och svamlar. Utomjordingar?! Även om utomjordingar hade en sådan teknik (vilket knappast är troligt, sådan teknik är i princip omöjlig att skapa), skulle du inte kunna veta det, då
utomjordingar inte har observerats, och ännu mindre intelligenta sådana. Kan du validera ditt påstående/ dina kunskaper om utomjordingar, väntar ett nobelpris på dig i Stockholm.
Citat:
Vulkaner finns av en anledning och likaså gäller för kontinentalplattor.Ingen har sagt att man ska bo nära en vulkan eller där plattorna möts. Tack och lov har vi gott om mark att bo på långt bort frpn vulkaner.
Fetade: Säg det till offren vid Haiti eller Japan. Jordbävningar och vulkaner är helt enkelt riktigt rejäla stolpskott av den ponerade skaparen, om en sådan existerar.
Tropiska stormar då, är de också nödvändiga?
Citat:
Du säger ju att du är smartare än Gud därför ställer jag dig dumfrågor. Så varför är haven salt och inte sött? Vad hade hänt om haven skulle bli sött som du ville ha det?
En av anledningarna till att jag ser mig själv som smartare än Gud, är att jag kan välja om jag ska svara på dumfrågor eller inte.
Citat:
Vi kan bo på månen eller mars inom snar framtid, det ligger inte så långt bort.
Det kommer dröja åtskilliga år innan vi bosätter oss på månen/mars i större mängder. Och dessa är ändå på tok för små för att täcka våra behov. Om människorasen ska vara kvar om 2000-3000 år behöver vi nya exoplaneter som vi kan vistas på.