Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Ett inlägg.
Citat:
Vad menar du med perfekt?
Vet du inte vad ordet perfekt betyder, eller var det som sagt en dumfråga?
Citat:
Om du med perfekt menar att universum är designat på det bästa sättet så är den det, om vi förutsätter att en intelligent och smart Gud existerar.
Cirkelargument.
Citat:
Då är du mer intelligent än Gud när du säger att inga svarta hål behövs. Varför behövs inga svarta hål och vad har svart hål för syfte i universum, vet du det?
Självklart vet jag vad svarta hål är, och vad de behövs till. Om jag däremot varit en skapare, hade jag tagit bort nödvändigheten för dessa, då de enligt mig är lite av ett misslyckande.
Citat:
Gammablixtar uppstår när stjärnor exploderar och skapar en enorm energiurladdning. Detta kanske behövs för att andra stjärnor ska bildas?
Jag vet vad det är. De behövs inte nödvändigtvis för att andra stjärnor ska bildas. De flesta stjärnor bildas i resterna av första generationens supernovor.
Hursomhelst är det ingen fara för oss, då gammablixtar bara sker om stjärnan har exakt rätt massa. En skapare skulle utan problem kunna lägga stjärnor närmare jorden utan risk för gammablixtar. Även om stjärnorna nära jorden hade kapaciteten för att bryta ihop och sända ut en gammablixt, så skulle våran sol ha grillat jorden långt innan dess.
Citat:
Om vi skulle lyckas böja rum-tiden så kan vi mycket möjligt förflytta oss väldigt långa avstånd utan att träda över ljushastighets gränsen. Utomjordingar har den tekniken. Googla tex på Bob Lazar så förklarar han för dig hur denna teknik fungerar.
Du pratar om maskhål? Dessa är hypotetiska, och om de finns, är de för långt bort, och även om de var tillräckligt nära, så skulle en eventuell farkost krossas vid kontakt.
Den tekniken ligger på tok för långt bort, och innan vi har den tekniken kommer människan ha dött ut.
Citat:
Kontinentalplattor behövs för att magman inte ska komma upp och förinta livet på jorden. Har du några alternativ till kontinentalplattor?
Du vet väl att anledningen till att vulkaner ens finns, är att kontinentalplattorna är flera? Varför delade en skapare upp plattorna och skapare vulkaner, jordbävningar och annat hemskt?
Det är helt enkelt tvärtom. Kontinentalplattorna
behövs för att magman ska kunna komma upp.
Citat:
Det verkar som att du är smartare än Gud. Då vill jag fråga dig vad som händer om haven inte skulle bestå av saltvatten? Tror du att det finns ett syfte med varför haven är salt?
Jag är mycket smartare än Gud, det kan jag garantera. Jag skulle fixat det en saltbarriär mellan havet och land.
Varför ställer du en massa dumfrågor istället för att bemöta argumenten?
Citat:
Gotland var det nog.
Ja, överbefolkning är ett hot. Att kolonisera andra planeter kan vara en lösning.
Precis, kolonisering av andra planeter skulle kunnat vara en lösning, om inte skaparen hade placerat exoplaneterna alldeles för långt bort för att de ska vara av något intresse
annat än spekulativt.