2013-08-26, 18:53
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Varför?
Hatkärlek, tål fan ingenting men grymt mycke bättre än arl v39
Hmm, får fundera på det där är ibland lite väl impulsiv så att jag tar en träff eller två.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag har kvar min, som heter MT-25 nu men tror jag säljer av den.. Så jävla seg i starten nu och kör man över någon terrain eller lite i vatten så orkar man sig knappt framåt. Skittråkig har den blivit verkligen, kass svängradie och allting.. Den är allt annat än bra numera enligt mig, tyvärr.
Hmm, trots att MT-25 verkar vara vissen så känns det ändå som att fler borde vilja ha T-50? Fast den rök väl ned ett tier?

Trivs med autoloadern i det franska trädet, känns bra att kunna avlossa ett par skott när man får ett bra läge för att sedan kunna fly medans det laddas nya kulor. Synd är att det bara får plats cirka 4/5 clips.
Citera
2013-08-26, 19:11
Medlem
t-50 ligger kvar på t4, t-50-2 var tier 5 och försvann hux flux och blev en tier 6:a som heter mt-25.
Citera
2013-08-26, 19:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Hmm, får fundera på det där är ibland lite väl impulsiv så att jag tar en träff eller två.
En sak jag stör mig som fan på är att när jag kör den så är den mjukare än mjukost men när jag möter den är den hårdare än chuck norris...

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Därför att KV-4 är långsam, stor som ett hus och har bara en halvhygglig kanon. Vissa gånger är man kung, andra helt chanslös. Det är dock alltid störande svårt att förändra ett dåligt läge/matchbilden med den.
Har 55% wr över 252 matcher med den, körde den aggressivt så den fungerade nog lite som en kulmagnet och det i sig kan vända en match om ens lag har stake att utnyttja situationen.
Citera
2013-08-26, 19:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
t-50 ligger kvar på t4, t-50-2 var tier 5 och försvann hux flux och blev en tier 6:a som heter mt-25.
Ryska tech tree ser ju fan helt bonkers ut nu, för att få mt-25 måste man gå t-46 -> t-28 -> kv-1 -> kv-1s -> mt-25.

Hur fan har de tänkt där? gå från HT till LT :S
Citera
2013-08-26, 20:40
Medlem
Kebabsugers avatar
knappt kört något de senaste månaderna så har ingen koll riktigt, men har man fått reda på SP ändringar?

blir det 200 pen pipa och t10 matchmaking som ryktades ??
Citera
2013-08-27, 01:15
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Du missar något om du inte kör Pershingen, som sedan leder vidare till M46 Patton. Båda väldigt roliga tanks...

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
baserat på min lilla erfarenhet... .. lyssna nu! SKIT I KINESEN!! 113 är fan värre än Comet ... spar credits och tid och lägg det på dina andra prioriteringar.

... vad du än gör... GE UPP KINESISKA HEAVYN!

.... sen står du där med 38% wr, 759 avg damage och tänker.. "jag skulle ha lyssnat på plastdunkk...."

Ha ha! Ja där vill man ju inte hamna.

Ok. Jag lyssnar (som vanligt) på er här. Hade ju tänkt att vänta lite oavsett men kunde inte hålla mig när alla var så entusiastiska. Så därför köpte jag Pershingen ikväll. Faktum är att T-20 har gått som en dans för mig och de 3 fighter jag hann med ikväll med den nya gick också alla riktigt bra. Det är nog en tank(serie) som kanske passar mig ändå.

Skippar att gå vidare från 110 istället. Det där som skrevs lät inte så uppmuntrande. Fast just 110:an tycker jag är helt okey ändå. Som en upphottad IS-3 med extra raggarvinge, rattmuff och doftgran bredvid viewporten. Kanske man kan ta bort ljuddämparen och slänga på slicks också...?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-27 kl. 01:27.
Citera
2013-08-27, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Du har helt rätt i att det inte är lätt att mäta. Och jag är inte så säker på att kill/death är så bra måttstock heller för den delen? Det finns ju många gånger då man själv/medspelare valt att ta ansvar och gjort ibland helt avgörande insatser för en seger utan att för den sakens skull döda någon. Det kan t.ex. vara att upptäcka hål i försvaret och täppa till dessa, att själv hålla en choak point (till medspelarna kan slå ut dem bakifrån) eller att understödja rätt när många slåss på samma plats och/eller kanske hålla motståndare kort från att kunna förflytta sig som de vill så att de medspelare som slåss vid en punkt på kartan därigenom får ett lättare/mindre motstånd. Eller varför inte att göra ett grymt bra scoutingjobb som sagt. Osv osv. Och personligen är jag minst lika nöjd med att få medaljen som "understödjare" som att få en "Top Gun". Då vet jag att jag mjukat upp motståndarna överlag riktigt ordentligt så att mina medspelare fått en lättare resa att fimpa dem (senare eller samtidigt).

Nej jag vet , den ration säger inget den heller när jag tänker efter. Man kan ha tur och dödar 6 stycken när dom andra lagt in de tyngsta stötarna. Likadant kan det vara tvärtom.
Har hänt att man skadat 6-7 tanks till den grad att en mygga skulle döda dom. Men man får inte en enda av dom killsen för andra hinner före.

Som du beskrev ovan, det finns en hel del andra faktorer som visar på bra spelare. Man ska helt enkelt inte stirra sig blind på statistik helt enkelt. Jag har 46% winratio på min Tiger och 48& med min T29, men 57% på min KV-1S och samma på min IS2. Allt beror på hur tur man har med matchmakingen. Har märkt att jag med Tigern och T29an hamnar mer än ofta i lag som har 49% chans eller mindre att vinna. Medans med KV-1S och IS2 så är det 50-50 på matchmaking utdelningen.
Citera
2013-08-27, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hade en match med en riktig mammaknullare...direkt matchen startade stack dumdjäveln och gömde sig i nedre vänstra hörnet på severogorsk en bra bit bakom mig som körde spg så skrev 2 mindre snälla rader i chatten när dumdjäveln vägrade delta i striden.
fucking, fucktard, coward, dumbarse, gangbang och mfq(skulle varit mf), man kan få in förvånansvärt många "fula" ord på det lilla utrymme man kan skriva på

Efter matchen fick jag ett pm från nån korkad idiot som påstod sig va bror till dumdjäveln och idioten skulle skicka in en replay till wg för att få mig avstängd undra om idioten ens tänkte på att idioten samtidigt lägger upp bevis till wg för att dumdjäveln inte deltog i matchen vilket i sig är straffbart men frågan är...hur hårt ser wg på det som skrivs i chatten?

Vad jag kan komma på nu har alla jag läst om som blivit avstängda blivit det pga rasistiska påhopp.

Ska jag vara riktigt "vuxen" och politiskkorrekt så är det tamigfan mobbing att kalla någon för fula ord. Alla kan inte vara bra på saker och ting.
Mobbing är värre än att suga på ett spel. Men jag förstår din frustration. Jag brukar själv ha den frustrationen, men jag sköter oftast den biten mer civiliserat än skriva okvädningsord till ingen nytta i chatten.
Vad vill man få ut med det? Man bevisar inget genom att vara ful i mun.

Tänk på att dom ni kallar för massa dumma saker kan vara 8år unga, då är det mer än självklart att dom kan vara mindre duktiga.
När sedan vuxna och semi-vuxna sitter och skriker en massa okvädningsord åt pojken eller flickan så kan den människan bli mer ledsen än du blir för att personen inte tillför laget i spelet något.

Detta internetkrigandet har i mina ögon gått för långt. Flamewars var kul när man var 20 men nu ser man vuxna gubbar i 40-50års åldern syssla med dom barnsligheterna.
Senast redigerad av 1988 2013-08-27 kl. 08:04.
Citera
2013-08-27, 08:11
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Nej jag vet , den ration säger inget den heller när jag tänker efter. Man kan ha tur och dödar 6 stycken när dom andra lagt in de tyngsta stötarna. Likadant kan det vara tvärtom.
Har hänt att man skadat 6-7 tanks till den grad att en mygga skulle döda dom. Men man får inte en enda av dom killsen för andra hinner före.

Som du beskrev ovan, det finns en hel del andra faktorer som visar på bra spelare. Man ska helt enkelt inte stirra sig blind på statistik helt enkelt. Jag har 46% winratio på min Tiger och 48& med min T29, men 57% på min KV-1S och samma på min IS2. Allt beror på hur tur man har med matchmakingen. Har märkt att jag med Tigern och T29an hamnar mer än ofta i lag som har 49% chans eller mindre att vinna. Medans med KV-1S och IS2 så är det 50-50 på matchmaking utdelningen.
Det kan ju också bero på att xvm räknar med att du spelar bättre med is-2/kv-1s än tiger/t29 eftersom du har bättre win rate/stats? och därför får du bättre win chance
Citera
2013-08-27, 08:13
Medlem
jag har oxå en teori på ang winrate och "duktig spelare"

det jag har märkt är helt enkelt, ju högre tier, alltså 9 och 10 är man mer beroende av lag"kamrater" och att kunna läsa spelet bra och förutse kontaktpunkter och vara jävligt försiktig.

I högtier matcher med mina högtier har jag mediokra stats, på e100 till och med nästan average.

Blir man lämnad ensam, eller gör en framryckning utan stöd så är man död, innan man hinner göra så mycket damage.

däremot, på lägre tiers.. typ 6-8 kan det mycket väl lyckas att spela mer lonewolf utan stöd från andra och man kan göra dumdristiga chansningar, dasha ut en massa damage och överleva.

Vad som är bra vettefan, men roligast är det ju att chansa lite :-)

ang stats vettefan vad jag tycker ens... då man väl ser det så vill jag iallafall lite högre. Nu sista tidens missions med att döda 30 st har föranlett viss ökning av användning av mina TD's, framförallt foch 155 och obj 268 och 263. sista updateringen den 24:e hade jag höjt mig från 55 till 56 och 1224 till 1229. Jag har nog höjt lite damage och death kill ratio misstänker jag. Men det är väldigt mycket jobb för så lite points.

visst tittar jag på siffror, och gör facepalm åt mig själv varje gång jag gör dumdristigas saker, jag fattar inte hur andra tänker ibland om jag rycker fram till en bra possition och de andra inte fattar att de borde supporta mig...

så kort sagt, jag ser siffrorna och försöker förbättra det jag kan på ett vettigt sätt, men inget jag enbart fokuserar på, ser jag någon i motståndarlaget med höga stats försöker jag ta ut den först elelr tidigt, finns det en elelr flera duktiga spelare i mitt lag (bra stats) försöker ta possition så jag kan stödja dem, eller supporta som medium om de är heavy. Är vårt arty bra försöker jag ta den possition som det artyt kan stödja mig i sen om statsen ljuger och det är stat-paddare så är jag rökt i vilket fall...
Citera
2013-08-27, 08:31
Medlem
Littlebear34s avatar
Tycker kinesiska heavies är inte så dumma även om 113 inte är något att hänga i julgranen så tycker jag is-2/110/wz-111 är väldigt bra för sin tier. Har hyfsad dmg/battle(ungefär 2000) efter 109 matcher men bara 44% win rate men jag skyller på att jag får lag som dom här. En annan gång lyckades jag få ace tanker också
Citera
2013-08-27, 08:34
Medlem
teir9;an gillade jag oxå..jag trodde därför att 113 skulle vara betydligt mer i min smak än den var. Men kör man som en medium och har andra riktiga heavys med i sitt lag så funkar den, men det kräver för många "om" för att den ska funka för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in