2013-08-26, 12:47
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Intressant. Jag grindar ju en jäkla massa grenar samtidigt och har nu insett att skall jag ha en chans att komma framåt så måste jag nog begränsa mig lite. Har helt enkelt inte råd att köra så många träd samtidigt utan behöver foka mer på någon/några i taget. Satt därför i helgen och funderade på vilka trådar jag skulle "pausa" när de är färdiggrindade med de kärror jag kör för tillfället. Tiger II upp till E-100 är en av de jag tänkte fullfölja först. Däremot var jag på väg att lägga ner KV-4an direkt (har c:a 100k av typ 165k xps) för den är så jävla dryg. Men om ST-1 är så mycket roligare kanske det är värt att fortsätta där ändå?

Du och jag är jävligt lika tror jag, jaghar 23 vagnar varav 3-4 premium och jag gilar liksom ala på sitt eget lilla unika sätt.
Det jobbiga är att mitt guild kör nästan uteslutande tier 8-10 när dom plutonar och då sitter jag där ensam och kör mitt skit. Nu spelar jag med 2 arbetskollegor och den ena var här nyss och sa att han hade gjort en plan för mig för han var förbannad att jag inte fokuserade på någon vagn utan körde allt.

Det jag uppenbarligen ska göra är att låta min KV1-S och Hellcat vara i 6 för kompanier, på 8 ska jag ha IS-3, ISU-152 och en arty (jag gillar fortfarande arty, dock inte min SU-14-2 som är 8 så ska gå franskt där).
Mitt mål med 10'or ska bli i första hand en IS-7, sen Obj 268 och sist men inte minst FV215b. När jag har dom så kan jag börja grinda allt igen.. Men jag får lov att fokusera nu helt enkelt. Det var ord och inga visor!
Citera
2013-08-26, 13:15
Medlem
Aardwolfs avatar
Hände något mysko igårkväll när jag spelade med min StugIII. När spelet var slut och fick upp resultatet så hade jag fått 315000 iofs bara att tacka och ta emot. Jobbar på för att skaffa en tier X tank. Men är risken nu att de snor tillbaka de 315?
Citera
2013-08-26, 13:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Hände något mysko igårkväll när jag spelade med min StugIII. När spelet var slut och fick upp resultatet så hade jag fått 315000 iofs bara att tacka och ta emot. Jobbar på för att skaffa en tier X tank. Men är risken nu att de snor tillbaka de 315?

Nej, du får 300k om du gjort 50k exp under kvällen (tror jag) och du får 1 dags premium om du gör viss skada eller dödar 30 tanks, något sånt var det iaf.
Citera
2013-08-26, 13:20
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nej, du får 300k om du gjort 50k exp under kvällen (tror jag) och du får 1 dags premium om du gör viss skada eller dödar 30 tanks, något sånt var det iaf.

Tack för svaret. Då stämmer det nog låg på 41 dödade vagnar under dagen. Hmmmm på det igen då.
Citera
2013-08-26, 14:26
Medlem
Citat:
Tvärtom. 300k om du dödar 30 tanks och 1 dag premium om du drar in 50k exp.
Citera
2013-08-26, 14:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxManiacxx
Tvärtom. 300k om du dödar 30 tanks och 1 dag premium om du drar in 50k exp.

Men jag var nära!
Citera
2013-08-26, 14:57
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Har bara fått serene coast en gång och där jag var på kartan(i den södra delen) så gillar jag vad dom har gjort där.

linjen kommer vara så här
Riktigt rolig map, har inte kikat så mycket på hur den är ändrad men hoppas till det bättre
Aha! Tack!
-------

Är AMX*AC Mle. 1946 något att ha? Funderar på att skaffa den då jag tycker "glasspinnen" är riktigt trist att köra. Gillar JagdPanther och SU100an
Någon av er som fortfarande kör T-50? Har bara sett två stycken denna månaden . Fast ändå positivt då den var kungen av självmords scouting.
Citera
2013-08-26, 15:23
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Däremot var jag på väg att lägga ner KV-4an direkt (har c:a 100k av typ 165k xps) för den är så jävla dryg.
Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Hela denna månaden är de evenemang igång, förstör du 30 vagnar tier4 eller högre under 24 timmar får du 300.000 i bonus.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Är AMX*AC Mle. 1946 något att ha?
Hatkärlek, tål fan ingenting men grymt mycke bättre än arl v39
Citera
2013-08-26, 15:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Någon av er som fortfarande kör T-50? Har bara sett två stycken denna månaden . Fast ändå positivt då den var kungen av självmords scouting.

Jag har kvar min, som heter MT-25 nu men tror jag säljer av den.. Så jävla seg i starten nu och kör man över någon terrain eller lite i vatten så orkar man sig knappt framåt. Skittråkig har den blivit verkligen, kass svängradie och allting.. Den är allt annat än bra numera enligt mig, tyvärr.
Citera
2013-08-26, 16:20
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Du och jag är jävligt lika tror jag, jaghar 23 vagnar varav 3-4 premium och jag gillar liksom alla på sitt eget lilla unika sätt.
Lol! Ganska exakt så ser mitt garage ut. Och, ja. De flesta har sin charm. Mer eller mindre...

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Varför?

Därför att KV-4 är långsam, stor som ett hus och har bara en halvhygglig kanon. Vissa gånger är man kung, andra helt chanslös. Det är dock alltid störande svårt att förändra ett dåligt läge/matchbilden med den.

Kom fram till att de jag vill fortsätta med är följande:

Pri 1:
T-32 till M 103 alt. T110E5
Tiger II till E-100
IS-3 till IS-7
Centurion till Centurion 7/1 alt. FV4202

Pri 2 (dvs senare/i mån av krediter):
Caernarvon till Conqueror alt FV 4215b
T-44 till T-62a
Panther till E-50
+ ev T-34-2 till 121 och 110 till 113

Däremot kommer jag inte att köpa Pershingen just nu. Blev klar med T-20 i helgen men där stannar det. Inte heller T-28 Prot känns direkt lockande. Har lite kvar på T 25/2 men är piss-sur på den och även om kanonen är bra på T-28 Prot så verkar kärran i sig inte inbjuda till någon "joy ride". Så där stannar vi nog ett tag. Även KV-4an stoppar antagligen som sagt när jag låser upp ST-1. Det är som sagt en smaksak men jag är inte så mycket för de där orörliga paddorna även om de pangar på bra. Tror jag har tanks-adhd faktiskt.... Det måste hända saker när jag kör.

Sen funderar på att kanske lägga ner franska heavies ett tag. Har brutalt svårt för att spela AMX 50 100, vilket är lite lustigt eftersom min franska FCM 50t premium funkar kanon (båda är tier VIII). Nästan samma tanks men skillnaden är autoloadern som jag verkligen inte gillar. Vilket har fått mig lite tveksam till att gå vidare med T-71 som även den snart är klar. T-69 ser kul ut men funkar inte AMXen lär inte T-69 funka heller? (T-71an har ju lite annan spelstil och är inte så beroende av kanonen som de tyngre kärrorna).

Resten får bli när det blir...
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-26 kl. 16:45.
Citera
2013-08-26, 16:50
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
L
Däremot kommer jag inte att köpa Pershingen just nu. Blev klar med T-20 i helgen men där stannar det. Inte heller T-28 Prot känns direkt lockande. Har lite kvar på T 25/2 men är piss-sur på den och även om kanonen är bra på T-28 Prot så verkar kärran i sig inte inbjuda till någon "joy ride". Så där stannar vi nog ett tag. Även KV-4an stoppar antagligen som sagt när jag låser upp ST-1. Det är som sagt en smaksak men jag är inte så mycket för de där orörliga paddorna även om de pangar på bra. Tror jag har tanks-adhd faktiskt.... Det måste hända saker när jag kör.

Sen funderar på att kanske lägga ner franska heavies ett tag. Har brutalt svårt för att spela AMX 50 100, vilket är lite lustigt eftersom min franska FCM 50t premium funkar kanon (båda är tier VIII). Nästan samma tanks men skillnaden är autoloadern som jag verkligen inte gillar. Vilket har fått mig lite tveksam till att gå vidare med T-71 som även den snart är klar. T-69 ser kul ut men funkar inte AMXen lär inte T-69 funka heller? (T-71an har ju lite annan spelstil och är inte så beroende av kanonen som de tyngre kärrorna).

Du missar något om du inte kör Pershingen, som sedan leder vidare till M46 Patton. Båda väldigt roliga tanks, men kräver att man är bra på att anpassa sig till situationen.
Gillar du inte T25/2 lär du inte heller gilla T28 Proto, långsam, opentop fast med en mycket bra bössa. Kräver sin person för att gilla den, jag hade kul i den. T30 som den leder till är däremot fantastiskt kul.

Har en AMX 50 100 och T69. De tar tid att lära sig, AMXen har jag börjat få koll på, men T69 vill sig inte än. Med AMX kör jag den som mobil sniper i början, för att sedan kunna avsluta tanks i slutet av matchen. T69 har lägre pen, 171 och så man måste flanka på ett annat sätt. Sådär win rate (34% för tillfället, 23 matcher), fast det beror på laget en hel del också. Kul att ha högst XP och damage i en Tier10 match när man är en Tier8 medium, och ändå förlora.
Citera
2013-08-26, 18:02
Medlem
Citat:
Lol! Ganska exakt så ser mitt garage ut. Och, ja. De flesta har sin charm. Mer eller mindre...

Därför att KV-4 är långsam, stor som ett hus och har bara en halvhygglig kanon. Vissa gånger är man kung, andra helt chanslös. Det är dock alltid störande svårt att förändra ett dåligt läge/matchbilden med den.

Kom fram till att de jag vill fortsätta med är följande:

Pri 1:
T-32 till M 103 alt. T110E5
Tiger II till E-100
IS-3 till IS-7
Centurion till Centurion 7/1 alt. FV4202

Pri 2 (dvs senare/i mån av krediter):
Caernarvon till Conqueror alt FV 4215b
T-44 till T-62a
Panther till E-50
+ ev T-34-2 till 121 och 110 till 113

baserat på min lilla erfarenhet, kör heavys mest men nu övergår jag till TD's mer och mer...

prio ett
ta is-7 och t110e5 ..allround som glänser jämt.

E100 är ...konstig helt enkelt. lobbar in skotten med sub-underljudshastighet, bounce och riccochet är ord du kommer drömma om.

engelska har jag ingen större åsikt om mer än att jag går mot TD där är på tier 7 just nu och en tier 8 medium av någon underlig anledning....

prio två.

ta t-54 snabbt om du hinner dit och grinda järnet på den, den kommer ju att leda till den nya ryska mediumtanken oxå, inte bara t-62a. vänta tills den kommer och välj då :-) Jag skulle flytta denna till prio ett faktiskt

tyska meds har jag ingen aning om hur de är att köra, men säkert roliga..

men absolut.. lyssna nu! SKIT I KINESEN!! 113 är fan värre än Comet ... spar credits och tid och lägg det på dina andra prioriteringar. Kanske köra en medium kines istället. Visst har det gått fint några matcher.. med rätt karta och rätt förutsättningar.. men det är ingen tank man kan göra något vettigt med utan tur och ett lag med andra som frikostigt delar med sig av sin HP.

som cardiac säger och tror så tror jag du gör en miss som inte kör pershingen.. mycket roligare än sina tier-kollegor av annan härkomst. Men smaken är delad.

Franska heavys... teir 9:an hade jag mycket kul med, men det var ett tag sedan, den mindre pipan var roligast. Tier 8:an gillade inte jag heller, men 9 och 10 är fullt godkända

du frågade ju inte efter tips eller vad någon annan tycker.. men jag vill bara säga... vad du än gör... GE UPP KINESISKA HEAVYN!

"Tror jag har tanks-adhd faktiskt.... Det måste hända saker när jag kör."

det enda action som händer i den tanken (113 helvetet .. .namnet kommer sig av hur många skott du måste skjuta innan du ammorackar en Comet), att 14 matcher av 15 blir du utskjuten de första två minuterna, dina skott skadar kanske en 13/75 samt du hinner få in ett sidoskott på en n00b e100 som står med sidan till och hallelulia! du gör lite skada,,, sen får en TD spot på dig.. bye bye. Den 15: matchen dödar du fyra, tack vare att du har en maus och en pluton med 3 is-7: or som du går bakom som en medium (de övriga fjorton matcherna är du ensam tier 10 heavy i ditt lag, alternativt har franska pappersheavys med dig, motståndarlagen komemr i e5: or) tack vare den 15:e matchen tror du "jag hade nog bara otur de första fjorton... jag kör lite till.. den kan ju inte vara så här dålig... eller?" tänker du och kör 45 matcher till.... sen står du där med 38% wr, 759 avg damage och tänker.. "jag skulle ha lyssnat på plastdunkk...."
Senast redigerad av plastdunkk 2013-08-26 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in