2012-04-17, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Det är väl bara vissa skills som kräver 100%? Så som brothers in arms/Deadeye och så vidare. Repair fungerar ju ändå.

Skills gäller stegvis ända från noll upp till 100%

perks (som inte är en skill utan en perk) måste vara 100% för att den ska ge effekt, tillskillnad mot skills alltså som ökar stegvis.

Greppar man skillnaden och att de faktiskt heter olika, så står det tydligt då man tränar vilken som är vad.

:-)
Citera
2012-04-17, 08:10
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Skills gäller stegvis ända från noll upp till 100%

perks (som inte är en skill utan en perk) måste vara 100% för att den ska ge effekt, tillskillnad mot skills alltså som ökar stegvis.

Greppar man skillnaden och att de faktiskt heter olika, så står det tydligt då man tränar vilken som är vad.

:-)

Japp och därför borde det vara bättre att träna Perk/skill/perk, Tex BIA/repair/snap shot på en gunner
Synd att jag inte gjorde det på min Löwe :P
Citera
2012-04-17, 08:14
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
Tips, skaffa t-14 nu när det är rea. Rolig som fan att spela, den hra sjukt bra matchmaking, det enda man har problem att döda är KV och Churchill, och man tjänar rätt bra. Har premium nu iofs, men vid förlust plussar jag en 10-15 papp, vid vinst 30-40, sjävlklart beroende på hur bra rundan gått, men oftast ligger jag runt där.

Fast å andra sidan kommer KVn i nuvarande tappning försvinna i patch7.3, där den nya KV-1 antagligen inte kommer ha varken 107 eller 152. KV-2 (kanske T-150) lär ha dessa bössor, men den är tier6.

Att slippa KVs med 107a i tier5 matcher känns rätt positivt, och förmodligen kommer tex T1 Heavy ses som en mycket bättre tank när den inte dör på två skott av KVs. Känns som det finns en massa andra premium tanks som kommer bli betydligt roligare att spela med nästa patch.
Citera
2012-04-17, 08:22
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Svälj stoltheten och köp premium. Den tiden du lägger ner på spelet gör det värt dom 100 i månaden.

Alternativet är en premiumtank (T34, Löwe, KV-5, IS-6?) och guld för att free XP konvertering. Premium ger 50% mer i XP och credits så man måste fortfarande grinda och kan inte använda konvertering av free XP för att hoppa upp i tankTier.

Började spela i juli och har (non-premium) Tier9 Heavy, Tier7 SPG, Medium, TD, samt ca 10 andra tanks i garaget.
Citera
2012-04-17, 08:58
Medlem
Benkkes avatar
Läste något om Hull down.. Vad menas då, vinkla vagnen?
Citera
2012-04-17, 10:04
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
http://www.google.com/search?tbm=isch&source=mog&hl=sv&gl=se&tab=wi&q=hu lldown%20tank&sa=N&biw=320&bih=416&sei=HyONT6XGOa_ T4QTa7bDYDw#p=0
Tror länken blev rätt. Sitter på android. Men det går ut på att gömma kroppen och bara visa turret som oftare har bra pansar. Kan göra en bättre post när jag kommer hem.
fb-tank kanalen finns om man vill spela med flashbackare.
Edit. Länken blev fel. Kolla bilden i vänstra hörnet så fattar du.
Citera
2012-04-17, 11:40
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke

Det här är hull-down http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Hull_down_tank_diagram.png

Sen kan du även vinkla din vagn för att öka tjockleken på ditt pansar. 30-40% grader är det bästa.
Om du siktar på en fiende vagn då ska ditt främre hörn nästan vara under pipan.
http://imageshack.us/m/856/5909/angles2.png a typ så.
Citera
2012-04-17, 18:51
Medlem
fuskas avatar
Usch vad jag spammar. Men här kommer en länk om 7.3
Så man kan se vad man ska ha för att få saker gratis.
Citera
2012-04-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
spela artys och marder... samt KV.

KV är ju en riktig moneymaker! Fast det är väl slut på det nu snart...

Jag tycker det mest känns som att man blir måltavla för alla när jag kör den
Citera
2012-04-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Usch vad jag spammar. Men här kommer en länk om 7.3
Så man kan se vad man ska ha för att få saker gratis.
Fan, dags att skaffa is-4... Har kv med andra turreten och en elitad kv-3a i garaget redan, håller på och spelar is-3 för fullt nu. 160 papp exp, frågan är om det är möjligt till slutet av april.
Citera
2012-04-18, 01:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
frågan är om det är möjligt till slutet av april.
Jafan, köpte och elitade T32 på 5 dagar själv med premium,
Citera
2012-04-18, 01:06
Medlem
Inzaneclowns avatar
Hur är det nu med Kv grejen? Jag har forskat fram både Kv1, Kv2 samt Kv3 men har dem inte fysiskt i garaget. Måste jag köpa dem igen och ha dem i garaget för att få gratistanken eller hur funkar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in