2013-08-25, 19:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Hur skulle du förklara dessa spärrar? Du vet ju att en människa inte kan få avkomma med en schimpans, varför finns denna spärr, och när sker denna spärr enligt evolutionister?

Varför kallar du inkompabilitet för "spärr"; förstår du inte den vetenskapliga terminologin?
Citera
2013-08-25, 19:43
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Tycker du det är rättvist att du kan kalla mig för fjant, men jag får inte kalla dig för fjant?

Du får kalla mig för vad du vill... Jag sa inte att jag är sur på dig.

Jag ville mest "lyfta ett finger" så att du inte går och säger något du får ångra.
"Andlig fara" och det där du vet...
Citera
2013-08-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Varför kallar du inkompabilitet för "spärr"; förstår du inte den vetenskapliga terminologin?

Nu är ni desperata, det var Sepiritz som kom med det ordet:

Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vad du skulle behöva förklara är vad det är som förhindrar mikroevolution, som jag förmodar du erkänner finns, från att bli makro. Vad för spärrar finns det som förhindrar små förändringar över lång tid att bli stora förändringar?
Citera
2013-08-25, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Spridning av dina gener kan inte gynna mänskligheten så värst mycket i så fall, befarar jag. Ett hot om evigt straff är det som håller dig tillbaka antar jag?
Antagligen där oxå.
Citera
2013-08-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Du får kalla mig för vad du vill...

Tyvärr, jag kommer inte att använda mig av dina metoder, du får kalla mig fjant om du vill, men då hoppas jag att någon ingriper:

Citat:
Håll nivån och tonen på/i diskussionerna. Personangrepp, tillmälen, redigerade citeringar mm kan leda till varningar. Punkt slut.

Personliga vendettor hör inte hemma i trådarna. Det blir tråkigt för andra läsare att behöva stå ut med dessa "ordkrig" mellan användare.

https://www.flashback.org/announcement.php?f=27

Jag håller med, sådana inlägg skräpar bara ner och fördunklar dom intressanta diskussionerna.
Citera
2013-08-25, 20:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
det var Sepiritz som kom med det ordet:

Det är möjligt, men irrelevant, eftersom Sepiritz användar det på¨ett annat sätt än du gör.
Citera
2013-08-25, 20:19
Medlem
Citat:
Det är möjligt, men irrelevant, eftersom Sepiritz användar det på¨ett annat sätt än du gör.

Haha, helt otroligt.
Citera
2013-08-25, 20:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Haha, helt otroligt.

Precis min åsikt om dina semantiska apologet-förvecklinger.
Citera
2013-08-25, 20:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du är den största nedskräparen av trådar på Flashback.

Är det bara ad hominem eller kan du koppla det till trådämnet (helst utan att vi behövar recensera hela tråden)?
Citera
2013-08-25, 20:47
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Då blir de helt tysta. Så jag frågar er troende, oavsett religion. Varför tror ni överhuvudtaget? Är det bara en känsla som driver er? Något måste det väl vara som kan vara "bevis" för Guds existens.

För att jag helt enkelt tror att jag har valt rätt väg. Det är ingen känsla, det är pliktkänsla, att jag har fått bevis för att det finns ett högre makt och att jag känner mig helt tillfredställd och "frälst" på alla sätt och vis.
Citera
2013-08-25, 21:13
Medlem
Citat:
Varför svarar du inte på mina andra frågor som Norrbottens påpekade?

Du kan också svara på obesvarade frågor, t.ex. dessa:

Citat:
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Archaeopteryx
"Mellanform"

Citat:
Har Archaeopteryx fullt utvecklade fjädrar, eller är det ett mellanting mellan fjädrar och fjäll?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Det finns hur mycket bevis som helst.
Citat:
Ok visa ditt bästa exempel på hur en art gradvis har förvandlats till en ny art, alltså makroevolution. Det är makroevolutionen som jag vänder mig emot och anser att det inte finns bevis för den.
Så ge ditt bästa exempel.

Nu duger det inte med t.ex. olika finkar med olika näbbar, för det är fortfarande en fink som kan få avkomma med en annan fink, och därmed är dom samma art. Och detsamma gäller mellan en varg och en hund, även om varg och hund ser ut och beter sig väldigt olika så är dom samma art eftersom dom kan få avkomma med varandra enligt Ernst Mayrs definition.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Och visst finns det exempel på hur en art har utvecklats till en annan art. Du kan själv göra detta med bananflugor.
Citat:
Bananflugor, du skojar? Det finns inte ett enda experiment där bananflugor blivit till någon annan art är just bananflugor.

Detta är tvärtom ett starkt bevis på att en art inte kan utvecklas till en annan art, speciellt med tanke på bananflugans korta reproduktionstid så att det går att få många generationer under kort tid, och att man experimenterat med bananflugor i årtionden. Men till dags dato har inte en enda bananfluga blivit någon annan art än just en bananfluga med kanske missbildningar som förkrympta vingar eller extra par vingar som varit funktionsodugliga.
Citera
2013-08-25, 21:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du kan också svara på obesvarade frågor, t.ex. dessa:

Jag insinuerar på intet sätt, att DU motsvarande 'måste' svara på min centralfråga, men här är den ändå igen:

Är ditt essentiella trosunderlag .... som det ser ut att vara enligt dina inlägg på denna tråd .... verkligen ett kryphåls-sökande i vetenskapliga teorier (~alltså med hänsyn till vetenskapliga kunskapsgap) som du sen försökar fylla ut med 'arguments from ignorance' istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in