2013-08-22, 09:10
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vad sägs om att bara svara på den enkla frågan?

När du kräver svar från mig, så är jag säker på att du inte vill ha en länk till svar. Men då vet jag, du kan inte klaga då eftersom du själv använder dig av den debattekniken.

Man måste ju använda sig av de debattekniker som gör att information hittar sig fram till din hjärna.
Eftersom det nu är kristallklart att du inte är intresserad av en seriös debatt kring evolution, utan ENDAST är ute för att diskreditera, vad ger du oss för alternativ?!

Du är en oseriös, oärlig och okunnig debattör ttsp.
Men det skiter du förstås i.
Citera
2013-08-22, 09:13
Medlem
Archaeopteryx inte länken till fåglar:

Citat:
Paleontologists view Archaeopteryx as a transition between dinosaurs and modern birds. With its blend of avian and reptilian features, it was thought by many to have been the earliest bird. Discovered in 1860 in Germany, it is sometimes referred to as Urvogel, the German word for "original bird" or "first bird." Recent discoveries, however, have made scientists rethink that status.

Dethroned as first bird

In 2011, scientists uncovered a fossil in China whose combination of features unexpectedly suggests Archaeopteryx was actually just a relative of the lineage that ultimately gave rise to birds.

http://www.livescience.com/24745-archaeopteryx.html
Citera
2013-08-22, 09:21
Medlem
I länken som Sepiritz gav står det:

Citat:
But there was a twist in that study: The researchers theorized that Archaeopteryx, Xiaotingia, and yet another similar animal called Anchiornis actually fell outside the bird line and were closer to a branch of non-bird dinosaurs called deinonychosaurs.

http://news.nationalgeographic.com/news/2013/05/130530-earliest-bird-feathered-dinosaur-jurassic-science-archaeopteryx-aurornis/
Citera
2013-08-22, 09:25
Medlem
Debattörer som är oseriösa är dom som ständigt angriper personen istället för argumenten.
Citera
2013-08-22, 09:26
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Debattörer som är oseriösa är dom som ständigt angriper personen istället för argumenten.

Du har inga argument, som vi redan förklarat för dig.

*edit*

http://youtu.be/fqs9DYisSsg

Där har du dina "argument".
Senast redigerad av Norrbottens 2013-08-22 kl. 10:06.
Citera
2013-08-22, 10:12
Medlem
Mindtumblrs avatar
Citat:

Din ihärdiga ambition att misskreditera och leta små hål i den vetenskapliga kunskapsbanken för att därigenom försöka bolstra din egen fullständigt vansinniga världsbild som är värre än den värsta saga och helt saknar vetenskapligt stöd är inte jätteseriös den heller.

Att helt okritiskt proklamera de ståndpunkter du håller fast vid gång på gång trots att de är helt oförenliga med den verklighet du lever i säger en hel del om dig som person och när de sedan länge motbevisade argumenten börjar bli tröttsamma ligger det nära till hands att helt enkelt avfärda dig som "bortom räddning".
Citera
2013-08-22, 10:29
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindtumblr
...som är värre än den värsta saga och helt saknar vetenskapligt stöd är inte jätteseriös den heller.

"Sagan" har faktiskt ganska bra stöd i vetenskapen. Vi vet att det är en saga. Vi vet att sagan har ändrats genom årens lopp. Vi vet att Yahweh (Sabaoth) en gång var gud i en polyteistisk religion t.ex.

Jag förstår att det inte var så här du menade med "helt saknar vetenskapligt stöd", men jag vill poängtera detta faktum.
Yahweh känns inte så överdrivet verklig när man känner till hans bakgrund.
Senast redigerad av Norrbottens 2013-08-22 kl. 10:32.
Citera
2013-08-22, 10:30
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad sägs om att bara svara på den enkla frågan?

När du kräver svar från mig, så är jag säker på att du inte vill ha en länk till svar. Men då vet jag, du kan inte klaga då eftersom du själv använder dig av den debattekniken.

Du bad om information. Jag gav dig information. Det är inte en debatt.
Citera
2013-08-22, 10:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Archaeopteryx inte länken till fåglar:

Vad man menar, som jag tyckte var uppenbart, var att den inte var den FÖRSTA fågeln. Läser du inte?
Citera
2013-08-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Du bad om information. Jag gav dig information. Det är inte en debatt.

Nej jag frågade dig personligen, information kan jag själv söka.

Jag antog att vi är på Flashback för att debattera.
Citera
2013-08-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vad man menar, som jag tyckte var uppenbart, var att den inte var den FÖRSTA fågeln. Läser du inte?

Jag tror det är du som inte läser ordentligt. Man menar att Archaeopteryx var bara en släkting till den gren som utvecklades till fåglar:

Citat:
"Archaeopteryx was actually just a relative of the lineage that ultimately gave rise to birds."
Citat:
The researchers theorized that Archaeopteryx, Xiaotingia, and yet another similar animal called Anchiornis actually fell outside the bird line

Man menade alltså att Archaeopteryx själv, inte var mellanformen till fåglarna.
Citera
2013-08-22, 10:58
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Jag tror det är du som inte läser ordentligt. Man menar att Archaeopteryx var bara en släkting till den gren som utvecklades till fåglar:

Man menade alltså att Archaeopteryx själv, inte var mellanformen till fåglarna.

So maybe Archaeopteryx was not an early bird, after all. More than that, Xu and collaborators proposed, maybe the first birds weren't descendents of the deinonychosaurs—as has often been suggested—but instead evolved from poorly known dinosaurs similar to the bucktoothed Epidexipteryx.

"What the trees—and the new fossils—are telling us is that back in the Jurassic, 150 to 160 million years ago, many different types of dinosaurs were experimenting with 'birdness,'" Chiappe notes. "And it is from this 'birdness soup' that true birds originated."

As frustrating as the identities of Aurornis, Anchiornis, Archaeopteryx, Xiaotingia, Eosinopteryx, and other birdlike dinosaurs are to draw out, the confusion has made a positive contribution to paleontology: The explosion of feathered dinosaur finds and research has left no doubt that birds are dinosaurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in