2013-08-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsehemma
Det stämmer men många rum har stått tomma hela sommaren. Gissar på att många som är klara med skolan lämnar sitt rum sista juni eller tidigare då det skulle vara onödigt att betala för augusti om du ändo inte ska bo kvar. Ringer man och är snäll lär det finnas möjlighet till tidigare inflytt så att man inte missar början av mottagningen.
Jag provade att ringa och fick ett tvärnej om jag inte hade den tidigare hyrestagarens fullmakt. Det hade varit utmärkt.
Citera
2013-08-21, 21:17
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsehemma
Det stämmer men många rum har stått tomma hela sommaren. Gissar på att många som är klara med skolan lämnar sitt rum sista juni eller tidigare då det skulle vara onödigt att betala för augusti om du ändo inte ska bo kvar. Ringer man och är snäll lär det finnas möjlighet till tidigare inflytt så att man inte missar början av mottagningen.
Absolut, men jag menade inflyttning utan sådan kontakt, då jag presumerade att alla försök redan blivit uttömda.

Citat:
Ursprungligen postat av Quazwas
Jag provade att ringa och fick ett tvärnej om jag inte hade den tidigare hyrestagarens fullmakt. Det hade varit utmärkt.
Har du kontaktat nuvarande hyresgäst för att fråga hur det ser ut?
Citera
2013-08-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Absolut, men jag menade inflyttning utan sådan kontakt, då jag presumerade att alla försök redan blivit uttömda.

Har du kontaktat nuvarande hyresgäst för att fråga hur det ser ut?
Faktiskt inte, det kändes inte troligt att fixa något i tid nu. Men det kanske skulle gå? Vandrarhem ser ut att gå, sovsal är inte så dyrt men rum är svindyrt.
Citera
2013-08-21, 21:45
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quazwas
Faktiskt inte, det kändes inte troligt att fixa något i tid nu. Men det kanske skulle gå? Vandrarhem ser ut att gå, sovsal är inte så dyrt men rum är svindyrt.
Oftast går det att spåra upp vem det är som bor i rummet då du ju har lägenhetsnumret på ditt kontrakt. Är nuvarande hyresgäst skriven på adressen hittar du vederbörande via t.ex. Ratsit.

Annars är som sagt vandrarhem ett bra alternativ, akta dock vägglössen. Dessa har tyvärr en tendens att sprida sig i studentområden (se t.ex. DN:s artiklar gällande lusproblemet).
Citera
2013-08-25, 16:56
Medlem
Hur fungerar det med tvätt i flogsta. Bara gå ner och tvätta och ta en maskin om den står ledig?
Citera
2013-08-25, 16:58
Medlem
Epicediums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSW
Hur fungerar det med tvätt i flogsta. Bara gå ner och tvätta och ta en maskin om den står ledig?

Så enkelt är det ja.
Citera
2013-08-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epicedium
Så enkelt är det ja.

Inte svårt alls!
Citera
2013-08-25, 23:01
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSW
Inte svårt alls!
Vill du ha många maskiner (vit, färg, 40, 60 osv.) rekommenderar jag att du är i tvättstugan runt 05.45. Vid denna tid är alla maskiner lediga vilket innebär att du kan välja och vraka.
Citera
2013-08-26, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Vill du ha många maskiner (vit, färg, 40, 60 osv.) rekommenderar jag att du är i tvättstugan runt 05.45. Vid denna tid är alla maskiner lediga vilket innebär att du kan välja och vraka.
Jag brukar köra tre maskiner samtidigt och jag har aldrig haft problem med att fixa tvättmaskiner oavsett tid, torkskåpen däremot brukar det vara krig om.
Citera
2013-08-26, 10:41
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Jag brukar köra tre maskiner samtidigt och jag har aldrig haft problem med att fixa tvättmaskiner oavsett tid, torkskåpen däremot brukar det vara krig om.
Så var det i alla fall när jag bodde där för ~3 år sedan. Ville också ha maskinerna bredvid varandra.
Citera
2013-08-28, 10:37
Medlem
kitschlemurs avatar
Undertecknad fick precis erbjudande om studentrum hos Heimstaden. 140 köpoäng var allt som krävdes! Jag har ju fått för mig att det är minst ett år som gäller för att ha någon chans.

Hursomhelst, det borde ju inge lite hopp till de som oroar sig över sin framtida bostadssituation..
Citera
2013-08-28, 11:10
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Undertecknad fick precis erbjudande om studentrum hos Heimstaden. 140 köpoäng var allt som krävdes! Jag har ju fått för mig att det är minst ett år som gäller för att ha någon chans.

Hursomhelst, det borde ju inge lite hopp till de som oroar sig över sin framtida bostadssituation..
Grattis!

Flogsta har som sagt ett oförtjänt dåligt rykte, som du kommer att märka är situationen bättre än som stundtals dryftas i tråden och på andra ställen. Nära till Uppsalas bästa Ica samt Systembolaget är bara två bra saker!

Vill emellertid varna för en sak om det vankas korridorsfest. Under dessa fester finns det en risk att allt ballar ur, då vilket löst pack som helst tar sig friheten att komma. Ha aldrig din dörr öppen utan att vara i rummet, då vissa idioter kan få för sig att kasta ut möblerna. Jag har själv sett kylskåp, spisar och frysar komma farande ut ur köksfönster, så jag har inga tvivel om att dessa personer skulle kunna kasta ut saker från rummen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in