2013-08-28, 11:16
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Grattis!

Flogsta har som sagt ett oförtjänt dåligt rykte, som du kommer att märka är situationen bättre än som stundtals dryftas i tråden och på andra ställen. Nära till Uppsalas bästa Ica samt Systembolaget är bara två bra saker!

Vill emellertid varna för en sak om det vankas korridorsfest. Under dessa fester finns det en risk att allt ballar ur, då vilket löst pack som helst tar sig friheten att komma. Ha aldrig din dörr öppen utan att vara i rummet, då vissa idioter kan få för sig att kasta ut möblerna. Jag har själv sett kylskåp, spisar och frysar komma farande ut ur köksfönster, så jag har inga tvivel om att dessa personer skulle kunna kasta ut saker från rummen också.

Tack!

I regel är det väl oftast de med dåliga erfarenheter som yttrar sig negativt. De som är nöjda säger inte så mycket.

Ser absolut fram emot att bo i Flogsta även om jag reserverar mig för att det kan förekomma en del "störningsmoment..."
Citera
2013-08-28, 11:21
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Tack!

I regel är det väl oftast de med dåliga erfarenheter som yttrar sig negativt. De som är nöjda säger inte så mycket.

Ser absolut fram emot att bo i Flogsta även om jag reserverar mig för att det kan förekomma en del "störningsmoment..."
Jag har bott i Flogsta och var inte särskilt nöjd, men jag anser ändå att Flogsta bashas för mycket ibland. Det jag inte uppskattade var korridorer med tolv personer i samt att vissa i korridoren inte kunde sköta sig utan lämnade kvar odiskad disk varje dag. Jävla nötter.

Nu har jag flyttat och bor hos Studentstaden. Som tur är krävs det åtskilliga ködagar för att ens bli påtänkt hyresgäst här, vilket sållar ut personer som nyss flyttat hemifrån samt många utbytesstudenter.
Citera
2013-08-28, 11:38
Medlem
Citat:
Nära till Flogstas bästa Ica
FTFY. De må vara billiga, men de har absolut inte bäst sortiment.
Citera
2013-08-28, 11:43
Medlem
Hur många köpoäng krävs det på ett ungefär i dagens läge för att få en etta i luthagen eller någonstans nära centrum? På studentstaden dvs
Citera
2013-08-28, 11:45
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
FTFY. De må vara billiga, men de har absolut inte bäst sortiment.
Bättre än Folkes...
Citat:
Ursprungligen postat av ppim
Hur många köpoäng krävs det på ett ungefär i dagens läge för att få en etta i luthagen eller någonstans nära centrum? På studentstaden dvs
Afaik har Studentstaden inga lägenheter i Luthagen. Studentstaden har studentrum/lgh vid Kantorn, Rackarberget/G:a Studentstaden samt låghusen i Flogsta.
Citera
2013-08-28, 11:50
Medlem
Citat:
Jag har bott i Flogsta och var inte särskilt nöjd, men jag anser ändå att Flogsta bashas för mycket ibland. Det jag inte uppskattade var korridorer med tolv personer i samt att vissa i korridoren inte kunde sköta sig utan lämnade kvar odiskad disk varje dag. Jävla nötter.

Nu har jag flyttat och bor hos Studentstaden. Som tur är krävs det åtskilliga ködagar för att ens bli påtänkt hyresgäst här, vilket sållar ut personer som nyss flyttat hemifrån samt många utbytesstudenter.
Jag har bott i Flogsta i snart 11 månader och håller med om mycket framförallt disken driver en till vansinne. Nu går flyttlasset till triangeln istället, samma storlek på rummen som i Flogsta med egen dusch men mindre korridor, nyrenoverad tvättstuga där man bokar tid, lägre hyra, eget förråd och betydligt närmre stan. Sen att slippa Heimstaden är ju också ett stort plus.

Men det till trots skulle jag välja Flogsta över 13 kvadratarna i Studentstaden och Rackarberget 8 dagar i veckan. Att dela toalett och dusch med fyra andra känns sådär och det räcker att en är kass på att städa för att boendemiljön skall bli rätt kass. Flogsta är med andra ord perfekt medan man väntar på att få något bättre vid Studentstaden, Rackarberget eller Triangeln.

Citat:
Bättre än Folkes...
ICA Luthagen har väl rätt bra priser ändå och ligger ju relativt nära?
Senast redigerad av Lime32 2013-08-28 kl. 11:53.
Citera
2013-08-28, 11:56
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Jag har bott i Flogsta i snart 11 månader och håller med om mycket framförallt disken driver en till vansinne. Nu går flyttlasset till triangeln istället, samma storlek på rummen som i Flogsta med egen dusch men mindre korridor, nyrenoverad tvättstuga där man bokar tid, lägre hyra, eget förråd och betydligt närmre stan. Sen att slippa Heimstaden är ju också ett stort plus.

Men det till trots skulle jag välja Flogsta över 13 kvadratarna i Studentstaden och Rackarberget 8 dagar i veckan. Att dela toalett och dusch med fyra andra känns sådär och det räcker att en är kass på att städa för att boendemiljön skall bli rätt kass. Flogsta är med andra ord perfekt medan man väntar på att få något bättre vid Studentstaden, Rackarberget eller Triangeln.
Håller helt med om att 19 kvm med wc och dusch i Flogsta är bättre än 13 kvm med delad wc och dusch. Jag skulle aldrig välja att dela wc och dusch, då det är skönt att ha detta på rummet. Som tur är lyckades jag få ett rum med just egen dusch och wc.
Citera
2013-08-28, 19:57
Medlem
Huffpuffens avatar
Hur hittar man lediga bostäder i Flogsta på Heimstadens hemsida? Verkar hitta alla orter förutom just Uppsala.

EDIT: Beror det kanske på att det inte finns något ledigt och därför inte står med öht på sidan?
Senast redigerad av Huffpuffen 2013-08-28 kl. 19:59.
Citera
2013-08-28, 20:08
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffpuffen
Hur hittar man lediga bostäder i Flogsta på Heimstadens hemsida? Verkar hitta alla orter förutom just Uppsala.

EDIT: Beror det kanske på att det inte finns något ledigt och därför inte står med öht på sidan?
När det finns lediga objekt läggs dessa ut på hemsidan.
Citera
2013-08-28, 20:16
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
När det finns lediga objekt läggs dessa ut på hemsidan.

Ah, det jag misstänkte efter att ha kollat lite närmare på sidan. Vet du om det är någon mening att ringa runt till olika fastighetsägare och fråga om de har något ledigt, eller kommer man bara bli hänvisad till annonser online?
Citera
2013-08-28, 20:19
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffpuffen
Ah, det jag misstänkte efter att ha kollat lite närmare på sidan. Vet du om det är någon mening att ringa runt till olika fastighetsägare och fråga om de har något ledigt, eller kommer man bara bli hänvisad till annonser online?
Svårt att säga. Förut gick det att få bostad från Heimstaden genom att ringa och spela intresserad, så det torde fungera även hos andra. Det skadar inte att försöka.
Citera
2013-08-28, 22:24
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:

Jag kommer bo på Sernanders väg 6 och enligt planskissen på Heimstadens hemsida är det korridorer med 12 boende i varje.
Nåja, det skall helt klart bli spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in