Citat:
Ursprungligen postat av
Okies
Uppsalahem kan du glömma... Men via Studentstaden borde du kunna få något med 2000 ködagar. Jag har ~1200 dagar och skulle nog kunna få något om jag inte var så kräsen (har redan ett förstahandskontrakt hos en annan hyresvärd). Här är ett citat från studentstadens hemsida:
Det står ju inget om att distans inte skulle räknas (jag har själv funderat på om det gör det). Om du registrerar dig på 30hp och ser till att klara 15 borde det således inte vara något problem. Att kringgå antagning.se är inga problem, det är det många som gör. Du kan ju också hoppas på att de inte kontrollerar dig men de har väl börjat göra det med systematiskt på senare tid.
Tack för ditt svar!
Jag börjar ge upp hoppet lite om uppsalahem.
Enligt statistiken tar det 6-7 år att få en etta i luthagen, det är ungefär så många dagar jag har men jag ligger som bäst på plats 30.
Skulle jag vara beredd att ta en bostad långt åt helvete, t.ex. stenhagen eller ute vid SLU kanske det går, men då kastar jag bort mina 2000 ködagar. Jag orkar inte vänta ytterligare 6.5 år för att ha chans på en bra bostad.
Det får bli studentstaden ett tag för att sedan hoppa över till Uppsalahem så fort möjlighet finns.