2013-08-25, 13:12
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Varför köper inte engelska klubbar engelska spelare? Är det inte ENGELSKA premier league som det heter? Varför är då alla spelare icke engelsmän? Inte konstigt att det engelska landslaget aldrig vinner något när inte ens det egna landet satsar på engelska spelare.

Och varför avgudar anglofilerna dagens premier league? Är man inte anglofil för att man älskar engelsmän? Borde man då inte hata en liga som skiter i engelska spelare?

För att dom brittiska spelarna tenderar att bli extremt dyra sett till hur bra dom är.

Man köper hellre Negredo eller Soldado för 200 miljoner, än Carroll för 400 miljoner.
2013-08-25, 13:20
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddevil165
Håller verkligen med dig här! Det känns nästan helt onödigt att köpa özil, kagawa måste få speltid, rooney måste få speltid, sen har vi ju även Cleverly också! En ny central-mittfältare skulle däremot inte sitta fel, carrick är ju klass rakt igenom men han börjar bli gammal. Jag tror dock att Rooney skulle kunna spela som en central-mittfältare, eller vad tror du? Han har tom. Sagt att han antagligen skulle få göra det när han blir äldre. Men annars skulle en spelare som Fellaini vara skit bra, eller Yaya men han får vi nog aldrig

De gångerna Rooney spelat central mittfältare har antingen varit mot ett bottenlag, eller när laget spelat med tre centrala mittfältare. Detta talar för att Ferguson inte tyckte att han är tillräckligt taktiskt skolad defensivt (vilket han delade ut ett kvitto på när United mötte Real och Rooney bänkades). Så nej, jag tror inte att Rooney kan lösa Uniteds mittfältsproblem - tyvärr. Åtminstone inte på ett par år. Han är helt enkelt för svag defensivt. Sen att han inte vill lira så långt ner i planen är en annan femma.

Vill inte se Fellaini i United, men det verkar vara slut på alternativ. Han skulle nog göra ett godkänt jobb, men han är egentligen inte bra nog för United (om han signas så hoppas jag att han ger mig fel). Gündogan, snälla Moyes.

EDIT: Nu börjar det ryktas om att Mata lämnar för att göra plats för Willian. Idiotiskt av Chelsea om så är fallet, som visserligen inte känns speciellt troligt.
2013-08-25, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
För att dom brittiska spelarna tenderar att bli extremt dyra sett till hur bra dom är.

Man köper hellre Negredo eller Soldado för 200 miljoner, än Carroll för 400 miljoner.

Nu kostade Soldado snarare närmre 300 miljoner, och Carroll är trots allt ett extremfall. Men såklart har du rätt i att man får mer för pengarna utomlands än om man köper spelare inom Premier League.
2013-08-25, 13:22
Medlem
dires avatar
Citat:
Varför köper inte engelska klubbar engelska spelare?
Detta är såklart inte sant. Däremot tenderar topplagen i PL att i högre grad värva icke-engelsmän då det helt enkelt inte finns tillräckligt många engelska spelare som håller hög nivå, och de som gör detta är övervärderade sett till deras kvalitet.

Citat:
Är det inte ENGELSKA premier league som det heter?
Nej, ligan heter "The Premier League" eller "Barclays Premier League".

Citat:
Varför är då alla spelare icke engelsmän?
Det är de inte.

Citat:
Och varför avgudar anglofilerna dagens premier league?
En anglofil behöver nödvändigtvis inte uppskatta PL, särskilt inte om denna inte är fotbollsintresserad. Jag kan dock tänka mig att anglofiler är överrepresentade bland folk som följer PL-fotbollen.

Citat:
Är man inte anglofil för att man älskar engelsmän?
Nej, det är inte den korrekta definitionen. Det har främst med ett intresse för kulturen att göra.
Citat:
Borde man då inte hata en liga som skiter i engelska spelare?
Ligan i sig har ingen direkt preferens över vilken nationalitet spelarna har.
2013-08-25, 13:25
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
EDIT: Nu börjar det ryktas om att Mata lämnar för att göra plats för Willian. Idiotiskt av Chelsea om så är fallet, som visserligen inte känns speciellt troligt.

Kan tänka mig att Mata börjar fundera på om han verkligen ingår i Mourinhos planer...skulle absolut inte ha något emot om Arsenal lyckades knipa honom, tycker han är en av PL bästa spelare. Men han är förmodligen för dyr för Wenger.
2013-08-25, 13:29
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjoo, titta bara på Stewart Downing och Andy Carroll...(förlåt alla Liverpoolfans).
Varför be om ursäkt för "våra" dåliga affärer?

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kan tänka mig att Mata börjar fundera på om han verkligen ingår i Mourinhos planer...skulle absolut inte ha något emot om Arsenal lyckades knipa honom, tycker han är en av PL bästa spelare. Men han är förmodligen för dyr för Wenger.
Finns knappt något lag som inte skulle vilja ha Mata. Tror absolut inte han lämnar. Söndagar är väl vanligtvis den "värsta" av veckodagarna gällande silly season? Men om han lämnar borde han inte ha bättre alternativ än Arsenal? Behöver dock inte byta stad vilket i och för sig kan vara skönt men det är väl också allt.

När vi ändå är inne på söndagsrykten så säga Barcelona hoppas värva Agger för ungefär 100 miljoner. Troligt.
2013-08-25, 13:43
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Hur ska Chelsea spela? På de tre positionera bakom anfallaren har man nu 7 bra spelare i Hazard, Mata, Oscar, De Bruyne, Moses, Schurrle och nu också Willian. Kanske försöker man på att omskola Oscar till defensiv mittfältare, tycker faktiskt att han är ganska bra defensivt.
Jag tycker det ser ut som ett lag med rejäl bredd:

Torres/Schurrle

Hazard/Willian - Oscar/De Bruyne - Mata/Moses

Lite framtungt kanske, men bra klass på alla offensiva positioner. Nackdelen är väl att det blir stenhård konkurrens.
Senast redigerad av boba fett 2013-08-25 kl. 13:46.
2013-08-25, 14:00
Medlem
snillet_1s avatar
Arsenal plockar säkert in Moses på lån alá Benayoun.
2013-08-25, 14:01
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Jag tycker det ser ut som ett lag med rejäl bredd:

Torres/Schurrle

Hazard/Willian - Oscar/De Bruyne - Mata/Moses

Lite framtungt kanske, men bra klass på alla offensiva positioner. Nackdelen är väl att det blir stenhård konkurrens.

Aldrig att både Torres och Shurrle går före Lukaku. Dessutom ryktas även Eto vara påväg till Chelsea.
2013-08-25, 14:07
Medlem
Reddevil165s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry

Vill inte se Fellaini i United, men det verkar vara slut på alternativ. Han skulle nog göra ett godkänt jobb, men han är egentligen inte bra nog för United (om han signas så hoppas jag att han ger mig fel). Gündogan, snälla Moyes.

Gündogan är logger väl ändå ungefär på samma nivå som fellaini..? Fast Gündogan är ju iofs. Någorlunda ung också Fabregas är ett väldigt bra alternativ också, som united precis la ett sista bud på enligt Mirror Football!

Idiotiskt att släppa en av PLs bästa spelare för willian även om han är väldigt lovande..
2013-08-25, 14:09
Medlem
Reddevil165s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Aldrig att både Torres och Shurrle går före Lukaku. Dessutom ryktas även Eto vara påväg till Chelsea.

Att du inte nämner Lukaku!?
2013-08-25, 14:33
Medlem
Viking-s avatar
Det är extremt skrattretande hur vissa får det att låta som att Mata faktiskt ska lämna när det är allt annat än fakta.
Mou har tre gånger gått ut och sagt att det inte är sant, och fler gånger indirekt.
Han spelade CC och var småskadad när han kom, det är enda anledningen till att han inte spelat så mycket. Willian är en kantvärvning, Mata spelar centralt så de konkurrerar egentligen inte ens om samma position.
Om det är någon som ska oroa sig i klubben så är det först och främst Moses (synd efter en grym pre-season), Ba (när Eto'o kommer in) och kanske men troligtvis inte KDB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in