Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Ja, precis. Mittbacken har ju varit ett problem länge hos tyskarna (och är det än idag i viss mån IMO).
Man måste kunna begära att förment seriösa fotbollsskribenter klarar av att vara mer objektiva. Podolski har alldeles för dåligt spelhuvud för att räknas som en världsspelare. Är du seriös eller?
Förstår inte var den här gigantiska Arsenal-hybrisen kommer ifrån helt plötsligt. Ni beter er som ett gäng mentalpatienter.
Det slår mig att det inte alls är speciellt vanligt att Arsenal-supportrar har hybris. Det är snarare ångest och en "jag sa ju det"-mentalitet efter förlusten i lördags. Fel av mig i vad jag skrev först.
Podolski är inte en världsspelare, och att plocka fram statistik hur han spelade förra säsongen är menlöst om man faktiskt såg matcherna. Han var värdelös och oftast helt osynlig på kanten. Att han skjuter som en häst travar kom till pass då och då, men Wenger har verkligen inte lyckats maximera hans prestation. Tror inte att det är någon slump att han inte direkt presterat någonstans i ett klubblag. Mitt argument blev då att han skulle flyttas in i mitten, men när han väl fick chansen där så spenderade han stor del av sin tid med att stå i passningsskugga och ta dumma löpningar. Nej, Podolski har inte ens lyckats ta sig in i vår elva och bör därför knappast ses som en världsspelare. Det är naivt att hävda något annat.
Att sen säga att matchen mot AV var domarens fel är inte heller riktigt rätt. Visst, det var två tveksamma straffar, en extremt ojämn nivå av tuffhet och en inkonsekvens med gula kort. Vad som föranledde straff nummer ett och även straff nummer två kan dock inte klandras på domaren, utan snarare fullständiga hjärnsläpp av Koscielny och Mertesacker. Det är noll dynamik mellan dem. Koscileny gick upp och stötte på Agbonlahor likt en tjuvrusning man gör på FIFA, vem fan gör det? Han behövde bara stöta bollen förbi för att sedan bli helt fri. Orimligt agerande. Detta är alltså samme man som fick hybris under sommaren och sa att om inte Arsenal värvar så går jag till Bayern. Eller var det Barca? "Ok".
Jag har dock ingen aning om vad lösningen är, men att det behöver förstärkas är ju ett givet faktum. "Domarens fel". Man ska vinna hemma mot Aston Villa i en premiär om man ska sluta topp 3. Eller vara titelutmanare, som Wenger på fullt allvar hävdar inför varje säsong. Jag säger bara det, den gode fransmannen blir i oroväckande hastighet mer utav en stofil för varje år som går.
Det behövs typ en helt ny backlinje. Vidare en DM som kan slå ordentliga passningar. Och en bra anfallare. Håhå jaja, drömma kan man.