2013-08-18, 13:58
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Tycker snarare det är tvärtom, alla ska racka ner på och håna Arsenal.

Fast har inte den kritiken varit ganska befogad? Om man kritiserar Arsenal för att dom inte värvar ett par truppspelare eftersom deras trupp är så tunn så har man inte direkt fel då laget nu står med enbart en bra mittback till nästa match.

Samma sak med att värva en defensivt inriktad mittfältare nu när Arteta är borta.
2013-08-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Tycker snarare det är tvärtom, alla ska racka ner på och håna Arsenal.

Oftast är det supportrar från andra klubbar som drar upp diskussionerna och nämner spelare de tycker klubben ska köpa etc. Därefter kommer det ytterligare supportrar, även dessa till andra klubbar, som hamnar i diskussioner med varandra om Arsenal. Och när dessa inte kommer överens ser de motparten som korkade Arsenal-supportrar, trots att människan i själva verket håller på Chelsea eller vad som helst.

Det är även underhållande att lyssna på när andra ska förklara för "oss" att Arsenal måste förstärka. "Ser ni inte att klubben behöver en Higuain där framme? Eller en Cesar i mål? Eller en ny Vieira centralt? Men när man själv poängterar detta brukar man få som svar att vakna upp och sluta tro att Arsenal är en storklubb längre.
2013-08-18, 14:16
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, precis. Mittbacken har ju varit ett problem länge hos tyskarna (och är det än idag i viss mån IMO).

Man måste kunna begära att förment seriösa fotbollsskribenter klarar av att vara mer objektiva. Podolski har alldeles för dåligt spelhuvud för att räknas som en världsspelare. Är du seriös eller?

Förstår inte var den här gigantiska Arsenal-hybrisen kommer ifrån helt plötsligt. Ni beter er som ett gäng mentalpatienter.

Det slår mig att det inte alls är speciellt vanligt att Arsenal-supportrar har hybris. Det är snarare ångest och en "jag sa ju det"-mentalitet efter förlusten i lördags. Fel av mig i vad jag skrev först.

Podolski är inte en världsspelare, och att plocka fram statistik hur han spelade förra säsongen är menlöst om man faktiskt såg matcherna. Han var värdelös och oftast helt osynlig på kanten. Att han skjuter som en häst travar kom till pass då och då, men Wenger har verkligen inte lyckats maximera hans prestation. Tror inte att det är någon slump att han inte direkt presterat någonstans i ett klubblag. Mitt argument blev då att han skulle flyttas in i mitten, men när han väl fick chansen där så spenderade han stor del av sin tid med att stå i passningsskugga och ta dumma löpningar. Nej, Podolski har inte ens lyckats ta sig in i vår elva och bör därför knappast ses som en världsspelare. Det är naivt att hävda något annat.

Att sen säga att matchen mot AV var domarens fel är inte heller riktigt rätt. Visst, det var två tveksamma straffar, en extremt ojämn nivå av tuffhet och en inkonsekvens med gula kort. Vad som föranledde straff nummer ett och även straff nummer två kan dock inte klandras på domaren, utan snarare fullständiga hjärnsläpp av Koscielny och Mertesacker. Det är noll dynamik mellan dem. Koscileny gick upp och stötte på Agbonlahor likt en tjuvrusning man gör på FIFA, vem fan gör det? Han behövde bara stöta bollen förbi för att sedan bli helt fri. Orimligt agerande. Detta är alltså samme man som fick hybris under sommaren och sa att om inte Arsenal värvar så går jag till Bayern. Eller var det Barca? "Ok".

Jag har dock ingen aning om vad lösningen är, men att det behöver förstärkas är ju ett givet faktum. "Domarens fel". Man ska vinna hemma mot Aston Villa i en premiär om man ska sluta topp 3. Eller vara titelutmanare, som Wenger på fullt allvar hävdar inför varje säsong. Jag säger bara det, den gode fransmannen blir i oroväckande hastighet mer utav en stofil för varje år som går.
Det behövs typ en helt ny backlinje. Vidare en DM som kan slå ordentliga passningar. Och en bra anfallare. Håhå jaja, drömma kan man.
Senast redigerad av PhilMorris 2013-08-18 kl. 14:39.
2013-08-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Fast har inte den kritiken varit ganska befogad? Om man kritiserar Arsenal för att dom inte värvar ett par truppspelare eftersom deras trupp är så tunn så har man inte direkt fel då laget nu står med enbart en bra mittback till nästa match.

Samma sak med att värva en defensivt inriktad mittfältare nu när Arteta är borta.

Det är väl en sak att kritisera Wenger och ledning för att man inte värvar och en annan att gnälla på supportrarna för något de inte kan påverka? Många härinne verkar ta för givet att alla tycker likadant som användaren som skrev att Podolski var en världsstjärna, men sanningen är snarare att majoriteten ser problemen lika tydligt som alla andra. Men det säger också sig själv att man drar sig lite mer för att erkänna detta när det gäller klubben man följt större delen av sitt liv. Dessutom är det rätt svårt att ge andra poänger då många inlägg samtidigt innehåller en stor del text som enbart är skrivet för att provocera.

Och nu är inte detta inlägget på något sätt riktat till dig eller någon annan specifik användare på forumet. Men bland det värsta som finns inom fotbollen enligt mig är när personer verkar tro att dem har högre kunskap inom sporten enbart för att de råkar hålla på ett bättre lag. Det är väldigt enkelt att sitta som United eller Chelsea-supporter och peka ut massa fel och hur Arsenal egentligen borde agera. Men framför då kritiken mot Wenger och styrelsen, inte mot fansen som inte bestämmer ett skit. Och det är likadant åt andra hållet, vissa verkar ju fan ta cred för att klubben de håller på landar spelare som Van Persie eller Cavani eller vad som helst. Wow, som om det var din förtjänst liksom...

Skriver det igen, detta inlägget ska inte tas personligt av dig. Skriver rent allmänt.
2013-08-18, 14:36
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Läste någonstans att man matchar in Kagawa försiktigt med tanke på att han var på Confed Cup och sedan fick förlängd semester efter Uniteds asientour. Detta med långa resvägar och nu även en ny flygtur med landslaget i veckan har gjort att han knappt tränat med laget under försäsongen. Får hoppas på det. För går Giggs före en enda gång denna säsong där Kagawa är fräsch, tränad och i matchtempo så skulle jag vilja påstå att United utför den värsta våldtäkt av en spelares talang genom tiderna. Så jävla dumma kan man väl knappt vara.

Håller helt med. Jag ogillar United men Kagawa tycker jag är fantastisk av det lilla jag sett av honom, i BVB och United. Om man bänkar honom till förmån för Giggs som tar ut sig själv.. Det blir oundvikligt men jag kan inte låta bli att tänka "what would SAF do?"
2013-08-18, 19:10
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilMorris
Det slår mig att det inte alls är speciellt vanligt att Arsenal-supportrar har hybris. Det är snarare ångest och en "jag sa ju det"-mentalitet efter förlusten i lördags. Fel av mig i vad jag skrev först.

Podolski är inte en världsspelare, och att plocka fram statistik hur han spelade förra säsongen är menlöst om man faktiskt såg matcherna. Han var värdelös och oftast helt osynlig på kanten. Att han skjuter som en häst travar kom till pass då och då, men Wenger har verkligen inte lyckats maximera hans prestation. Tror inte att det är någon slump att han inte direkt presterat någonstans i ett klubblag. Mitt argument blev då att han skulle flyttas in i mitten, men när han väl fick chansen där så spenderade han stor del av sin tid med att stå i passningsskugga och ta dumma löpningar. Nej, Podolski har inte ens lyckats ta sig in i vår elva och bör därför knappast ses som en världsspelare. Det är naivt att hävda något annat.

Jag tycker det är både och med Arsenal-fans. Där finns förvisso ofta ett starkt mått av ångest och pessimism men lika fort svänger det om till någon slags titelhybris trots att väldigt lite pekar på det. Gäller naturligtvis inte alla men de mer vokala på internet har den mentaliteten enligt min erfarenhet.

Bra och initierat om Podolski. Rollspelare på sin höjd i ett topplag.

---

Nu är Roma och Southampton helt överens gällande Osvaldo. Det enda som saknas nu är praktiskt taget signaturen från spelaren. Det vore faktiskt en ganska imponerande värvning. Han har konstig attityd och är lite av en humörspelare men han skulle nog kunna stänka in en 15 mål. Spektakulära mål utlovas.
2013-08-18, 20:03
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Jag tycker det är både och med Arsenal-fans. Där finns förvisso ofta ett starkt mått av ångest och pessimism men lika fort svänger det om till någon slags titelhybris trots att väldigt lite pekar på det. Gäller naturligtvis inte alla men de mer vokala på internet har den mentaliteten enligt min erfarenhet.

Bra och initierat om Podolski. Rollspelare på sin höjd i ett topplag.

---

Nu är Roma och Southampton helt överens gällande Osvaldo. Det enda som saknas nu är praktiskt taget signaturen från spelaren. Det vore faktiskt en ganska imponerande värvning. Han har konstig attityd och är lite av en humörspelare men han skulle nog kunna stänka in en 15 mål. Spektakulära mål utlovas.
Källa?
2013-08-18, 20:06
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Källa?

http://www.gianlucadimarzio.com/calciomercato/osvaldo-about-to-join-southampton-the-financial-figures/

Alla som är det minsta intresserade av italiensk fotboll bör bokmärka den sidan.
2013-08-18, 20:26
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
http://www.gianlucadimarzio.com/calciomercato/osvaldo-about-to-join-southampton-the-financial-figures/

Alla som är det minsta intresserade av italiensk fotboll bör bokmärka den sidan.
Ben Smith på BBC rapporterar det nu också så det verkar ju vara sant.
2013-08-18, 20:28
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Det är väl en sak att kritisera Wenger och ledning för att man inte värvar och en annan att gnälla på supportrarna för något de inte kan påverka? Många härinne verkar ta för givet att alla tycker likadant som användaren som skrev att Podolski var en världsstjärna, men sanningen är snarare att majoriteten ser problemen lika tydligt som alla andra. Men det säger också sig själv att man drar sig lite mer för att erkänna detta när det gäller klubben man följt större delen av sitt liv. Dessutom är det rätt svårt att ge andra poänger då många inlägg samtidigt innehåller en stor del text som enbart är skrivet för att provocera.

Och nu är inte detta inlägget på något sätt riktat till dig eller någon annan specifik användare på forumet. Men bland det värsta som finns inom fotbollen enligt mig är när personer verkar tro att dem har högre kunskap inom sporten enbart för att de råkar hålla på ett bättre lag. Det är väldigt enkelt att sitta som United eller Chelsea-supporter och peka ut massa fel och hur Arsenal egentligen borde agera. Men framför då kritiken mot Wenger och styrelsen, inte mot fansen som inte bestämmer ett skit. Och det är likadant åt andra hållet, vissa verkar ju fan ta cred för att klubben de håller på landar spelare som Van Persie eller Cavani eller vad som helst. Wow, som om det var din förtjänst liksom...

Skriver det igen, detta inlägget ska inte tas personligt av dig. Skriver rent allmänt.

Du har så rätt så. Självklart kan man inte lasta supportrarna för ledningens brister.
Det är mer de supportrarna som säger "äh, vi har en bra nog trupp för att klara den här säsongen. Wenger vet vad han gör" som borde få kritik då det är så blint så jag vet inte vad.

Jag tycker faktiskt om Arsenal då jag anser att en storklubb som har en bra ekonomi är något att se upp till men frågan är hur länge man kan hålla kvar sig i ett halmstrå innan man börjar falla neråt i tabellen när man agerar så korkat på transfermarknaden. Varför göra sig av med Djourou och Miquel då man inte har ersättare på väg in liksom? Det sätter hela klubben i fara bara för att man inte slantar upp de där extra miljonerna som Wenger var så dum så han sa det ibörjan av fönstret för att lugna ner supportrarna.

Själv så tror jag verkligen inte att jag har bättre koll än Moyes eller Wenger över hur en övergång går till ute i europa men jag anser att jag ändå har rätten till att kritisera personerna då de misslyckas kapitalt med sitt "rävspel".

OM nu inte Ronaldo skriver på för United imorgon samtidigt som Wenger presenterar Hummels som ny mittback tillsammans med Coentrao vill säga. Alla uttalanden kan förstås ha varit rökridåer för de riktiga spelarna som dem har varit efter.
2013-08-18, 20:28
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Ben Smith på BBC rapporterar det nu också så det verkar ju vara sant.

Nu tillkännagav klubben värvningen på Twitter:

#SaintsFC are delighted to announce the signing of Italy international striker Pablo Daniel Osvaldo from @OfficialASRoma.

https://twitter.com/SouthamptonFC/status/369163516747345920
2013-08-18, 20:30
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Nu tillkännagav klubben värvningen på Twitter:

#SaintsFC are delighted to announce the signing of Italy international striker Pablo Daniel Osvaldo from @OfficialASRoma.

https://twitter.com/SouthamptonFC/status/369163516747345920
Såg det nu. En sida att lägga på minnet Förövrigt en kanon värvning utav Saints.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in