2013-08-25, 00:55
Medlem
Skranks avatar
Hur har Ronaldo ens tagit hela den här Bale-transfern? Rykten säger ju att han inte är det minsta nöjd med att klubben spräcker hans rekord. Kan låta helt idiotiskt för en vanlig supporter men man vet fan inte hur dessa superstjärnor tänker.

Kände han sig inte älskad innan så bör han känna sig ännu mer fundersam nu. Alla vet ju att Ronaldo är en bättre fotbollsspelare än Bale men rätt som det är så kanske Bale får en riktigt bra säsong och blir publikens nya lilla gullegris. Då kanske en flytt inte är så långt borta ändå.

Samt all uppmärksamhet en "hemkomst" till United skulle ge. Ronaldo mår ju som bäst då han står i centrum och en sådan transfer skulle fan vara en helt gigantisk jävla bomb i fotbollsvärlden. Det största som skett sedan han bytte klubb sist typ
2013-08-25, 08:49
Medlem
Reddevil165s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishbane
är det bara jag som tar för givet att Ronaldo drar till Manu om Bale sticker till RM?

Jag tror också det, det hade varit sjukt viktigt för manu för att ha en chans att vinna titeln i år, särskilt ifall Nani och Rooney lämnar
2013-08-25, 09:05
Medlem
Reddevil165s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
Daily Mail skriver att United budat 300 miljoner för Özil. Real har en jävla massa offensiva mittfältare, och har precis fått in Isco som skulle kunna ta över hans roll rakt av. Tror ändå att det är tveksamt att Real släpper honom.

Sen ställer jag mig också frågande till varför man siktar på Özil? United har redan Rooney och Kagawa som kan spela i gapet, och behöver snarare en central mittfältare. Om det nu inte visar sig att Rooney lämnar känns det som ett onödigt köp, även om jag aldrig skulle tacka nej till Özil. Underbar spelare.

Håller verkligen med dig här! Det känns nästan helt onödigt att köpa özil, kagawa måste få speltid, rooney måste få speltid, sen har vi ju även Cleverly också! En ny central-mittfältare skulle däremot inte sitta fel, carrick är ju klass rakt igenom men han börjar bli gammal. Jag tror dock att Rooney skulle kunna spela som en central-mittfältare, eller vad tror du? Han har tom. Sagt att han antagligen skulle få göra det när han blir äldre. Men annars skulle en spelare som Fellaini vara skit bra, eller Yaya men han får vi nog aldrig
2013-08-25, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Hur har Ronaldo ens tagit hela den här Bale-transfern? Rykten säger ju att han inte är det minsta nöjd med att klubben spräcker hans rekord. Kan låta helt idiotiskt för en vanlig supporter men man vet fan inte hur dessa superstjärnor tänker.

Kände han sig inte älskad innan så bör han känna sig ännu mer fundersam nu. Alla vet ju att Ronaldo är en bättre fotbollsspelare än Bale men rätt som det är så kanske Bale får en riktigt bra säsong och blir publikens nya lilla gullegris. Då kanske en flytt inte är så långt borta ändå.

Samt all uppmärksamhet en "hemkomst" till United skulle ge. Ronaldo mår ju som bäst då han står i centrum och en sådan transfer skulle fan vara en helt gigantisk jävla bomb i fotbollsvärlden. Det största som skett sedan han bytte klubb sist typ

Varför skulle han känna sig missnöjd? han är nog glad över att få Bale som lagkamrat. Visst, Bale ser ut att spräcka hans rekord men samtidigt kommer han få(ifall han förlänger) en dubbelt så hög lön som Bale och bli bäst betald i världen. Ronaldo vet om att han är nummer 1 i Real.
2013-08-25, 11:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Vad kommer hända med Bendtner?

Känns som att det har varit dött ang. honom senaste tiden. Kanske kan jag börja hoppas på att följande spel som jag lade i vintras sitter.

http://tinypic.com/view.php?pic=2a99usj&s=5

Om man kollar på hans instagram så verkar han i alla fall vara inställd på att stanna.

http://instagram.com/p/dUcNoZA_s2/#
På gång till Hamburg som det verkar. Fast det är nog en fråga om huruvida HSV verkligen kan skaka fram tillräckligt med flis. Hansaklubben hör ju inte till de ekonomiskt bäst skötta klubbarna i Europa...
2013-08-25, 11:40
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Det luktar Abramovich lång väg om Willan-soppan. Han skall tydligen personligen ha ringt Anzhis ägare, även han ryss och oligark, för att genomföra affären. Det är klart att Mourinho inte klagar när en sådan spelare ansluter och han njuter nog dessutom lite av chansen att reta rivalen AVB lite, men vi vet ju hur det har gått förr när Roman har har handplockat önskespelare (Torres, Shevchenko, Zhirkov o.s.v.).

Jag har svårt att se att det inte blir fler förlorare i den här historien, utöver Liverpool och Tottenham vill säga, internt inom Chelsea. Antingen Willian själv eller den som blir av med sin plats. Om jag skulle gissa på någon så kan det bli Mata, vilket vore förbannat synd och slöseri med en så pass bra spelare.
Fast nu så tyder egentligen ingenting på att värvningen ska ha skett över Mou's huvud. Att Roman ringde personligen kan ha varit relaterat till att snabba upp affären mer än någonting annat.

Sedan så spelar Chelsea tillräckligt många matcher för att använda sex spelare på tre positioner, det kommer säkert komma in skador här och där och när spelschemat är som tätast så kommer bredden att betala av sig. Desto svårare blir det för lag med riktigt starka startelvor men betydligt lägre klass på bänken, så Chelsea gör helt rätt.

Det finns även en viss spekulation över att Hazard ska få spela som en falsk nia, vilket är varför Willian värvas in, dock så tvivlar jag på den biten.
2013-08-25, 12:18
Medlem
"TERMS AGREED FOR WILLIAN

Posted on: Sun 25 Aug 2013
Chelsea Football Club can confirm an agreement has been reached with both Willian and his club Anzhi Makhachkala for the transfer of the Brazilian player.

The transfer is subject to a work permit hearing on Wednesday."

Från chelseafc.com
2013-08-25, 12:29
Medlem
Cambijaos avatar
Klart det är intressant att Willian går till Chelsea. Det ger mig bara ytterligare en anledningen till att hoppas på flopp. Hoppas Real Madrid får möta Chelsea tidigt i CL, känns som Ronaldo & Co kommer göra allt för att förnedra honom. Att ha en bredd i laget är såklart otroligt bra om man kan balansera det, Mourinho visade i tre år att han inte kunde balansera ett lag med bra bredd. Det är inget som kommer till en för att man har ett lag med enbart världsspelare, det krävs mer. Därför vann Bayern allt, för att de kunde balansera det. Och de vinner säkert allt i år igen.

Slog mig nyss att Arsenal ligger på 12 miljoner euro plus detta fönster. Att inte värva, ligga på plus och gå efter spelare som Benzema känns som Wenger. Han vet säkert själv att han aldrig kommer få Benzema men kommer använda det som ursäkt när fönstret stänger: "Vi försökte, men det gick inte"-ish.

Tottenham måste värva mer än Lamela för att fylla Bales hål. Även fast Lamelas vår var makalös. GastonRamirez kanske skulle funka.
2013-08-25, 12:30
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waggen
"TERMS AGREED FOR WILLIAN

Posted on: Sun 25 Aug 2013
Chelsea Football Club can confirm an agreement has been reached with both Willian and his club Anzhi Makhachkala for the transfer of the Brazilian player.

The transfer is subject to a work permit hearing on Wednesday."

Från chelseafc.com

Hur ska Chelsea spela? På de tre positionera bakom anfallaren har man nu 7 bra spelare i Hazard, Mata, Oscar, De Bruyne, Moses, Schurrle och nu också Willian. Kanske försöker man på att omskola Oscar till defensiv mittfältare, tycker faktiskt att han är ganska bra defensivt.
2013-08-25, 13:00
Bannlyst
Varför köper inte engelska klubbar engelska spelare? Är det inte ENGELSKA premier league som det heter? Varför är då alla spelare icke engelsmän? Inte konstigt att det engelska landslaget aldrig vinner något när inte ens det egna landet satsar på engelska spelare.

Och varför avgudar anglofilerna dagens premier league? Är man inte anglofil för att man älskar engelsmän? Borde man då inte hata en liga som skiter i engelska spelare?
2013-08-25, 13:10
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Varför köper inte engelska klubbar engelska spelare? Är det inte ENGELSKA premier league som det heter? Varför är då alla spelare icke engelsmän? Inte konstigt att det engelska landslaget aldrig vinner något när inte ens det egna landet satsar på engelska spelare.
För att det ofta är ett rejält överpris på engelska spelare. Billigare att söka sig utomlands för samma klass.

Citat:
Och varför avgudar anglofilerna dagens premier league? Är man inte anglofil för att man älskar engelsmän? Borde man då inte hata en liga som skiter i engelska spelare?
Var hittar man alla dessa anglofiler som sägs gömma sig bakom varenda buske?
2013-08-25, 13:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
För att det ofta är ett rejält överpris på engelska spelare.

Mjoo, titta bara på Stewart Downing och Andy Carroll...(förlåt alla Liverpoolfans).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in