2013-08-25, 14:44
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det är extremt skrattretande hur vissa får det att låta som att Mata faktiskt ska lämna när det är allt annat än fakta.
Mou har tre gånger gått ut och sagt att det inte är sant, och fler gånger indirekt.
Han spelade CC och var småskadad när han kom, det är enda anledningen till att han inte spelat så mycket. Willian är en kantvärvning, Mata spelar centralt så de konkurrerar egentligen inte ens om samma position.
Om det är någon som ska oroa sig i klubben så är det först och främst Moses (synd efter en grym pre-season), Ba (när Eto'o kommer in) och kanske men troligtvis inte KDB.

Kan Oscar kanske flyttas ner till en mer defensiv position? Själv tycker jag att Oscar faktiskt har ganska bra defensiva kvalitéer.

--------------Lukaku/Torres--------------
-Hazard/Shurrle--Mata/KDB--Willian/Moses-
------Oscar/Ramires-Lampard/Essien------

Hyfsad bredd på det laget.
Senast redigerad av Defero 2013-08-25 kl. 14:46.
2013-08-25, 14:59
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Aldrig att både Torres och Shurrle går före Lukaku. Dessutom ryktas även Eto vara påväg till Chelsea.
Glömde bort Lukaku. Även Ba finns ju. Skaplig bredd som sagt.
Senast redigerad av boba fett 2013-08-25 kl. 15:01.
2013-08-25, 15:51
Medlem
namerlesss avatar
Bryan Swanson @skysports_bryan

Spoken to Karim Benzema's agent and maintains: "Karim is very happy at R. Madrid.. not moving to Arsenal... not looking to leave."

Så var det med det.
2013-08-25, 15:58
Medlem
Hmm, enligt Daily Telegraph är Chelsea redan klara med Eto'o.
2013-08-25, 15:58
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Kan Oscar kanske flyttas ner till en mer defensiv position? Själv tycker jag att Oscar faktiskt har ganska bra defensiva kvalitéer.

--------------Lukaku/Torres--------------
-Hazard/Shurrle--Mata/KDB--Willian/Moses-
------Oscar/Ramires-Lampard/Essien------

Hyfsad bredd på det laget.
Problemet är nog att för att kunna spela Oscar i pivoten så krävs det att yttrarna är mer defensiva, och det är inget Hazard eller Willian är kända för. Ramires var sådär under försäsongen men en riktig bjässe mot Villa, så tills vidare så är jag ok med honom där han är, men Lampard tycker jag inte ska ha en defensiv roll då hans instinkt verkar komma i vägen ofta.

Jag är egentligen grymt irriterad på att Capoue gick till Spurs, han var min drömvärvning till just pivoten. Han + Ramires eller Van Ginkel hade varit riktigt bra där och man hade inte behövt vara lika orolig mot lag som är bra på omställningar.

Själv så ser jag bästa startelvan just nu som:

Lukaku
Hazard - Mata/Oscar - Willian
Van Ginkel - Ramires
Cole - Terry/Ivanovic - Luiz - Cesar
Cech

Nu när Capoue är borta så hoppas jag en annan favorit kan komma in istället; Lars Bender, men det blir nog inte av.
2013-08-25, 16:25
Medlem
Jkrokens avatar
Tycker det är synd att De Bruyne kommer få mindre speltid i och med denna värvning. Hade verkligen velat se honom utvecklas till en världsspelare i Chelsea. Hade Chelsea inte värvat Schürrle hade värvningen av Willian varit någorlunda logisk. Nu förstår jag verkligen ingenting. Troligen är Moses och Schürrle dom som drabbas mest av denna värvning.

Lite komiskt är att det också blir en jäkla konkurrens om att bara få sitta på bänken
2013-08-25, 16:48
Medlem
thatis7tisshows avatar
Hypad över värvningen utav Willian. Är lite av en personlig favorit efter det jag såg han göra i Shaktar.

Om Mata stannar är jag extremt nöjd med värvningen, annars känns det som ett steg bakåt.
2013-08-25, 17:19
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
On the ball, Di Maria exudes quality. An exquisite first touch, quick feet and an incredible burst of pace combine to make a player that is difficult to suppress, particularly considering his relentless engine. His left foot packs a rocket, allowing him to shoot from distance, while he also crosses excellently on his strong side, though his preference for playing on the right makes this asset less visible than it perhaps would be on the left. His ball in for Cristiano Ronaldo’s header against Manchester United last season is a perfect example. A similar move won Jose Mourinho his first trophy with Madrid, showing that it wasn’t a one off.

Di Maria is versatile, too. On occasion he has been used as a number 10 by Madrid to good effect, showing off a competent range of passing that is somewhat lost when he plays on the wing. It is a role similar to the more withdrawn one he often played while at Benfica, and a capacity that could certainly be exploited by Arsenal, who would have the option of using him on the inside to accommodate Theo Walcott on the flank.

His versatility is facilitated by an incredible work ethic that is at the heart of much of what he does well. If Ronaldo doesn’t protect his fullback, then Di Maria does double time on the other side. His constant tracking back provides cover for Alvaro Arbeloa, and has proved particularly useful in El Clasico ties, while his excellent physical conditioning means it doesn’t seem to affect his capacity to finish off moves at the other end.

http://talksport.com/football/why-arsenal-fans-should-be-excited-angel-di-maria-13082557170

Artikelförfattaren Lee Roden är minst sagt imponerad av di Maria. Beskrivningen stämmer bra men tyvärr så är han en chansspelare och är därmed ojämn. Det är ingen spelare som ska vara startspelare i ett topplag.
2013-08-25, 19:58
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Hypad över värvningen utav Willian. Är lite av en personlig favorit efter det jag såg han göra i Shaktar.

Om Mata stannar är jag extremt nöjd med värvningen, annars känns det som ett steg bakåt.
Varför ens göra sig av med Mata, som vissa rykten påstår? En av ligans bästa på sin position. Ser Mourinho något i honom han inte gillar eller är allt bara taget ur luften?
2013-08-25, 20:03
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Varför ens göra sig av med Mata, som vissa rykten påstår? En av ligans bästa på sin position. Ser Mourinho något i honom han inte gillar eller är allt bara taget ur luften?
Mourinho har vid minst tre tillfällen i sommar sagt att Mata inte ska gå någonstans. Senast var i förrgår.
2013-08-25, 20:46
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Mourinho har vid minst tre tillfällen i sommar sagt att Mata inte ska gå någonstans. Senast var i förrgår.
Då kan man ju undra hur det ryktet startade egentligen. Det hade ju låtit mer logiskt om det hade handlat om Moses eller nån.
2013-08-25, 20:54
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Nog för att jag inte heller tror att Mata kommer att lämna men att olika användare om och om igen använder argumentet "Mourinho har sagt..." känns lite, ja jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det. Naivt vore nog att ta i. Har man inte lärt sig än att man inte kan lita på 100% vad tränare, spelare eller ledning säger? Det händer alla fans år efter år. Nog borde vi lära oss?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in