Citat:
Ursprungligen postat av
antonaugustsson
Jag är dock, och har alltid varit, extremt skeptisk till att United säljer dit: särskilt när de inte förstärkt själva. I så fall får vi starkt fråga oss vad man håller på med om man ger bort en så bra spelare till ett lag som Mourinho sköter. Det är så dumt så det är inte klokt. Att Wenger gör det kan jag väl köpa: när Arsenal i ärlighetens namn inte var en titelkandidat förra året, och inte har varit det de senaste åren, men United är i högsta grad direkta rivaler med Chelsea. Bättre att ha honom på bänken i så fall.
Suarez till Arsenal känns klart mer sannolikt än Rooney till Chelsea, det måste jag säga, då Liverpool i ärlighetens namn inte heller egentligen är en direkt konkurrent till Arsenal längre. Glappet är ungefär likartat mellan Liverpool och Arsenal som Arsenal och United och därför kan det tillslut vara värt att sälja i slutändan ändå om spelaren gör sig omöjlig. Därtill är det ju inte direkt så att Manchester United desperat behöver pengar.
Nej, jag skulle bli oerhört förvånad om man låter Rooney gå till Chelsea, och då får man nog ifrågasätta Moyes omdöme ganska ordentligt.