2013-08-10, 17:44
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
''Wayne Rooney has told his Manchester United team-mates he will be joining Chelsea.'' http://espnfc.com/news/story/_/id/1518412/wayne-rooney-confident-move-chelsea?asd&cc=5739

Jag är dock, och har alltid varit, extremt skeptisk till att United säljer dit: särskilt när de inte förstärkt själva. I så fall får vi starkt fråga oss vad man håller på med om man ger bort en så bra spelare till ett lag som Mourinho sköter. Det är så dumt så det är inte klokt. Att Wenger gör det kan jag väl köpa: när Arsenal i ärlighetens namn inte var en titelkandidat förra året, och inte har varit det de senaste åren, men United är i högsta grad direkta rivaler med Chelsea. Bättre att ha honom på bänken i så fall.

Suarez till Arsenal känns klart mer sannolikt än Rooney till Chelsea, det måste jag säga, då Liverpool i ärlighetens namn inte heller egentligen är en direkt konkurrent till Arsenal längre. Glappet är ungefär likartat mellan Liverpool och Arsenal som Arsenal och United och därför kan det tillslut vara värt att sälja i slutändan ändå om spelaren gör sig omöjlig. Därtill är det ju inte direkt så att Manchester United desperat behöver pengar.

Nej, jag skulle bli oerhört förvånad om man låter Rooney gå till Chelsea, och då får man nog ifrågasätta Moyes omdöme ganska ordentligt.
Senast redigerad av zizacon 2013-08-10 kl. 17:46.
2013-08-10, 17:51
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Nej, jag skulle bli oerhört förvånad om man låter Rooney gå till Chelsea, och då får man nog ifrågasätta Moyes omdöme ganska ordentligt.

Håller med. Jag är av intrycket att Moyes inte vill släppa Rooney så länge det inte finns en ersättare av samma eller högre kvalitet på ingång. Vem detta skulle vara vette fan. Ronaldo?
2013-08-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
Håller med. Jag är av intrycket att Moyes inte vill släppa Rooney så länge det inte finns en ersättare av samma eller högre kvalitet på ingång. Vem detta skulle vara vette fan. Ronaldo?

Frågan är dock om man kan ha en missnöjd spelare för £200.000 /veckan på bänken. Dock kommer liknande "nyheter" varje dag och tills Rooney själv uttalar sig tror jag man kan ta det ganska lugnt.
2013-08-10, 18:13
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Jag är dock, och har alltid varit, extremt skeptisk till att United säljer dit: särskilt när de inte förstärkt själva. I så fall får vi starkt fråga oss vad man håller på med om man ger bort en så bra spelare till ett lag som Mourinho sköter. Det är så dumt så det är inte klokt. Att Wenger gör det kan jag väl köpa: när Arsenal i ärlighetens namn inte var en titelkandidat förra året, och inte har varit det de senaste åren, men United är i högsta grad direkta rivaler med Chelsea. Bättre att ha honom på bänken i så fall.

Suarez till Arsenal känns klart mer sannolikt än Rooney till Chelsea, det måste jag säga, då Liverpool i ärlighetens namn inte heller egentligen är en direkt konkurrent till Arsenal längre. Glappet är ungefär likartat mellan Liverpool och Arsenal som Arsenal och United och därför kan det tillslut vara värt att sälja i slutändan ändå om spelaren gör sig omöjlig. Därtill är det ju inte direkt så att Manchester United desperat behöver pengar.

Är beredd att hålla med dig om det. Släpper man Rooney till Chelsea så ger man ju Chelsea avsevärt mycket större chanser att ta hem titeln. Tror på ett mellanår för Man U i år.

OT: Arsenal slog Man City med 3-1 i dag.
2013-08-10, 18:17
Medlem
Citat:

Tror Liverpool gör allt för att inte sälja till Arsenal. Liverpools målsättning är att komma tillbaka till topp 4 och få en CL plats (ja jag vet den känns orealistisk). Skulle man sälja sin skyttekung till en konkurrent den platsen är inte direkt vad man vill,. Menar plats nr 4 då. Top 3 blir Man utd, City o Chelsea.

Mvh
2013-08-10, 21:01
Medlem
Säljer United Rooney till Chelsea så bränner man alla sina chanser till att ta hem PL (även om de är ganska små), samtidigt som Chelsea med stor säkerhet har säkrat ligan.
2013-08-10, 21:06
Avslutad
Enligt bland annat The Guardian så är Liverpool och West Ham överens angående Downing. Liverpool sägs få sex miljoner pund för honom, men det ser ut som Steven inte är jätte sugen på en övergång till östra London..
2013-08-10, 21:16
Medlem
boba fetts avatar
Nån som vågar sig på en gissning om vem/vilka spelare som Wenger värvar till slut?
2013-08-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Enligt bland annat The Guardian så är Liverpool och West Ham överens angående Downing. Liverpool sägs få sex miljoner pund för honom, men det ser ut som Steven inte är jätte sugen på en övergång till östra London..

Gerrard?
2013-08-10, 21:51
Medlem
Enligt engelska Metro (Saltkaret fram!) ska Luiz Gustavo välja bort Wolfsburg och Chelsea för att skriva på för Arsenal. Känns som en logisk värvning för Arsenal samt en bra flytt gör Gustavo så känns logiskt men man vet aldrig...

Mvh
2013-08-10, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Gerrard?

Får skylla på ölen.
2013-08-10, 21:55
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Enligt engelska Metro (Saltkaret fram!) ska Luiz Gustavo välja bort Wolfsburg och Chelsea för att skriva på för Arsenal. Känns som en logisk värvning för Arsenal samt en bra flytt gör Gustavo så känns logiskt men man vet aldrig...

Mvh

Jag har skrivit förut att Gustavo och Higuain (Rooney funkar med) är mina drömvärvningar till Arsenal detta fönster. Hoppas!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in