2013-08-24, 14:10
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Inte som jag har tillgång till, men det skulle säkert gå att få fram med lite teknikerhjälp. Min åsikt baserades på min personliga uppfattning av hur det ser ut på användarna.

I det här fallet litar jag helt på din personliga uppfattning.

Citera
2013-08-24, 15:25
Bannlyst
Kan inte annat än att instämma i kritiken. Tittar man på min egna varningsstatistik så är jag helt säker på att över 50 % av dessa skulle strykas på momangen och där är jag helt säker på att flera moderatorer här inne håller med. Jag har varit inne på det tidigare och tyvärr är det en del moderatorer som är på tok för inkonsekventa och väljer att kasta ut varningar till höger och vänster beroende på vilken medlem det är eller på vilket humor de själva är. Det är trist anser jag och bidrar till varför detta forum har tappat lite av den glädje, känsla och lättsamhet som tidigare fanns.
En del moderatorer har alldeles för hård hållning och stjälper snarare än hjälper samtalen. Relationsfårat är totalt söndermodererat och många gånger törs man inte skriva där för man är rädd för att någon moderator ska hitta någon "off topic" grej och skicka ut varning på momangen...

Jag efterlyser självsanering hos vissa moderatorer.....Ni vet vilka ni är där ute!
Citera
2013-08-24, 15:39
Medlem
Jag tror problemet är att medlemmar överskattar hur allvarligt det är med en varning.

Per automatik så skulle alla regelbrott betyda varning. Allt annat är ren generositet.

Avstängningar är ett straff. En varning är bara en påminnelse.

Sedan jag jag tycka att gallrade varningar borde raderas från profilen istället för att bara byta färg. Det hade känts bättre än att bara brännmärkt för livet.
Citera
2013-08-24, 15:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Jag tror problemet är att medlemmar överskattar hur allvarligt det är med en varning.

Per automatik så skulle alla regelbrott betyda varning. Allt annat är ren generositet.

Avstängningar är ett straff. En varning är bara en påminnelse.

Sedan jag jag tycka att gallrade varningar borde raderas från profilen istället för att bara byta färg. Det hade känts bättre än att bara brännmärkt för livet.
Fast det är en annan fråga och där skiljer sig säkert åsikterna.
Det är bara du och admins/moderatorer som ser din vandel.
Jag tycker att det är bra att kunna se sin historik vad gäller varningar/avstängningar.
Saker och ting blir ju inte bättre för att man raderar/döljer historiken.

I övrigt har du rätt, en varning är inte hela världen.
Senast redigerad av epost72 2013-08-24 kl. 15:50.
Citera
2013-08-24, 15:58
Medlem
Drullknulls avatar
Flashback är undermodererat, det finns massor av havererade trådar där medlemmar gör allt för att ändra trådens och forumets ämne, utan några åtgärder.
Ett OT-inlägg med sakligt innehåll, men inte för trådens eller forumets ämne, kan flyttas till nystartad tråd med tillhörande svar för att inte förlora innehåll. Inte skall det vara så svårt för en moderator och/eller medlem att flytta sitt inlägg med svar.
Citera
2013-08-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Kan inte annat än att instämma i kritiken. Tittar man på min egna varningsstatistik så är jag helt säker på att över 50 % av dessa skulle strykas på momangen och där är jag helt säker på att flera moderatorer här inne håller med.

Vilka/vilket forum har du fått varningarna? Jag har en känsla av att det är lättare att dra på sig varningar i en del forum. Inlägg som är delvis utanför ämnet behandlas mycket hårdare i vissa forum, även om det mesta av inlägget bidrar till ämnet. Ett flertal gånger när man ska svara på ett inlägg, då har det plötsligt försvunnit. Kontentan av det hela blir att jag helst undviker dessa forum.
Citera
2013-08-24, 17:53
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Kan inte annat än att instämma i kritiken. Tittar man på min egna varningsstatistik så är jag helt säker på att över 50 % av dessa skulle strykas på momangen och där är jag helt säker på att flera moderatorer här inne håller med. Jag har varit inne på det tidigare och tyvärr är det en del moderatorer som är på tok för inkonsekventa och väljer att kasta ut varningar till höger och vänster beroende på vilken medlem det är eller på vilket humor de själva är. Det är trist anser jag och bidrar till varför detta forum har tappat lite av den glädje, känsla och lättsamhet som tidigare fanns.
En del moderatorer har alldeles för hård hållning och stjälper snarare än hjälper samtalen. Relationsfårat är totalt söndermodererat och många gånger törs man inte skriva där för man är rädd för att någon moderator ska hitta någon "off topic" grej och skicka ut varning på momangen...

Jag efterlyser självsanering hos vissa moderatorer.....Ni vet vilka ni är där ute!
Knappast. Du har sedan februari 2012 tilldelats nitton varningar av elva olika moderatorer. Du har fällts för ohörsamhet tre gånger, d v s en majoritet av moderatorskollegiet har godkänt varningarna. Modereringen har varit oerhört konsekvent, det är du som inte förstår (vad det nu beror på?) att dina usla oneliners inte är önskvärda.

Men om du inte vill ta till dig reglerna är det ditt problem.
Citera
2013-08-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fast det är en annan fråga och där skiljer sig säkert åsikterna.
Det är bara du och admins/moderatorer som ser din vandel.
Jag tycker att det är bra att kunna se sin historik vad gäller varningar/avstängningar.
Saker och ting blir ju inte bättre för att man raderar/döljer historiken.

Jo men är varningen gallrad so ska den vara gallrad. Det påverkar oundvikligen en moderators beslut en liten del när den behandlar en person ärende om denna person har 20 utgångna varningar i jämförelse med en person som har noll varningar.
Citera
2013-08-24, 22:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
OK. Men för att återgå till frågan om Flashback är övermodererat, så håller du väl med om att det finns ganska stora skillnader i hur strikt reglerna tillämpas? Och att PU är relativt tolerant vad gäller OT så länge det inte spårar ur.
Men en hel del av de skillnaderna betingas av forumens olika karaktärer. Jag är rätt tolerant mot utvikningar från ämnet i Språk. Det stör inte särskilt mycket där, tar sällan över, och om det nån gång blir lite mycket, är diskussionen i princip alltid inom delforumets gränser, och kan brytas ut till en ny tråd i samma forum.

Däremot är jag intolerant mot OT i intensiva trådar i Aktuella Brott och kriminalfall. Där kan OT:t lätt fullständigt ta över och totalsabba tråden, och OT:n har vanligen heller inte alls i ABoK att göra, utan hör hemma i nåt politikforum eller något av de andra kriminalforumen.
Citera
2013-08-24, 23:01
Medlem
vinbras avatar
Flashback är snarare undermodererat. Moderatorerna gör dock så gott de kan med att rensa bland allt trams.

Jag tycker det borde vara ännu hårdare tag mot de som konsekvent trollar och uppträder psykiskt instabilt, och skulle gärna se tidigare permanent banning av dessa.
Citera
2013-08-24, 23:23
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nKomo
Idag har jag fått 2 inlägg borttagna.
Även andra inlägg i samma tråd har fösvunnit.
Gemensamt för dessa inlägg var att dom ifrågasätte FB:s rank av aktuallitet.
Så min fråga är vem modererar moderatorerna?
Är taket på FB lika lågt som på AB?

nKomo

Vi admins ser till att modereringen följer forumets riktlinjer - regelverket.

När det gäller dina två borttagna inlägg så bestod det ena endast av ett frågetecken och det andra var så offtopic att jag nästan får lust att smiska moderatorn som raderade det på fingrarna för att denne inte gav dig en varning på samma gång. Grov OT ska beivras.

Om det är Aftonbladet du avser med AB så är mitt svar att jag har ingen aning, besöker inte deras sidor. Däremot har jag förstått att man måste vara inloggad via Facebook för att kommentera deras artiklar. Det kan man ju ha åsikter om, men det är inget för den här tråden.

admin5
Citera
2013-08-24, 23:41
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Håller med TS. Jag har alltid fått en varning efter att ha dragit små oskyldiga skämt i trådar. Så blev jag avstängd i en vecka. Nu vågar jag knappt skriva nått alls... Det var den yttrandefriheten...

Läser mest numera...
Vågar knappt skriva något alls? Har du provat att hålla dig till ämnet någon gång? Då löper du ingen risk att få varningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in