Citat:
Precis börjat springa igen då konditionen var som bortblåst. Jag hade dock riktigt bra kondition för 7 år sedan när jag slutade idrotta. Är det då lättare att få bra kondition igen?
Jag har ett däremot ett enormt problem med illamående när jag springer, vad ska jag göra för att motverka detta? Jag äter inte nära inpå eller dricker överdrivet mycket vatten.
Jag har problemet att jag är väldigt illamående varje morgon. Så har det varit i flera år men vad kan jag göra för att motverka detta när jag springer?
Måste liksom stanna och hulka var 5te minut.
Jag har ett däremot ett enormt problem med illamående när jag springer, vad ska jag göra för att motverka detta? Jag äter inte nära inpå eller dricker överdrivet mycket vatten.
Jag har problemet att jag är väldigt illamående varje morgon. Så har det varit i flera år men vad kan jag göra för att motverka detta när jag springer?
Måste liksom stanna och hulka var 5te minut.
Du borde väl ha någon form av muskelminne som kan hjälpa dig när du väl börjar få upp flåset. Annars som Jenny säger är det nog bäst att du ser det från början.
Citat:
Den här frågan har säkert kommit upp tidigare i tråden, men den är lång
Iaf, hur går ni tillväga för att hålla konditionen uppe under vintern? Är det löpband på gym som gäller då?
Har själv precis börjat springa och gillar det väldigt mycket, men känns lite trist att kanske behöva göra uppehåll under vinterhalvåret då jag inte tror att de plogar inne i skogarna direkt.
Iaf, hur går ni tillväga för att hålla konditionen uppe under vintern? Är det löpband på gym som gäller då?
Har själv precis börjat springa och gillar det väldigt mycket, men känns lite trist att kanske behöva göra uppehåll under vinterhalvåret då jag inte tror att de plogar inne i skogarna direkt.
Om det är tillräckligt mycket snö är ju längdskidor ett grymt substitut. Annars går det ju utmärkt att springa även om det är snö eller is. Sök dig till plogade väger och skaffa broddar ( heter det så?) att fästa på skorna. Håller förövrigt med om.att löpband, spinning etc är torterande trist.
. Farsan cyklar till och från till jobbet året om så det funkar ju beviserligen.
"