2013-08-19, 13:22
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aroc
Är det uteslutande tattare? Alltså s.k "gypsies" som ju har någon form av kultstatus i och med Snatch och Brad Pitt.
Pikeys går de väl som i hemlandet, men det är även zigenare från baltstaterna
med. De har lägst rang och får göra skitjobbet.
Citera
2013-08-19, 23:45
Medlem
Asfalteringsgänget rörde sig i Lund den 17:e augusti. Pickupbilar med engelska reg.plåtar (?) åkte runt i området med saftblandare på taket och dekaler på sidorna. Tror att tjänsterna marknadsfördes som "First Choice Plattsattning.se" eller något i den stilen. Obegripligt att tillräckligt många dårar tycks nappa på denna slags entreprenadjobb via dörrknackning.
Citera
2013-08-20, 18:55
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det är säkerligen de som lovade att åka hem nu senast, när de blev vräkta från asfaltsfabriken i Valbo.

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.6178188-asfaltslaggarna-lamnade-industritomten
Jag åkte förbi där idag. Det är bommar in till området, så de måste ha brutit upp dem.
Såg inga sopor, men de kan ha hunnit städa efter dem. Men de var ju inte där så länge heller.
Citera
2013-08-20, 19:22
Medlem
DenStoraKillens avatar
Hur tjänar de pengar på det här?

Har scottiskt blod på min farmors sida resten är svensk dock men kan jag jobba för irländare eller hur är regeln där? i Italien måste man vara inst 50% italiensk för att jobba, dock aldrig bli en made man!
Citera
2013-08-21, 17:04
Bannlyst
Fullt med husvagnar parkerade vid Willys i Tumba. Bakom förra ABF-huset. Är det irländska tattare månne?
Citera
2013-08-21, 21:44
Medlem
_-?-_s avatar
Jag tror Sigtuna kommun leder när det gäller kortast tid innan avhysning.
"det dröjde inte mer än några timmar efter asfaltsläggarna slagit sig ned förrän de avhystes"

http://www.marsta.nu/News.aspx?articleId=11235
Citera
2013-08-21, 22:31
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenStoraKillen
Hur tjänar de pengar på det här?

Har scottiskt blod på min farmors sida resten är svensk dock men kan jag jobba för irländare eller hur är regeln där? i Italien måste man vara inst 50% italiensk för att jobba, dock aldrig bli en made man!
?

Inom EU råder fri rörlighet för arbetskraft.
Citera
2013-08-22, 08:06
Medlem
Hollyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlasher
Asfalteringsgänget rörde sig i Lund den 17:e augusti. Pickupbilar med engelska reg.plåtar (?) åkte runt i området med saftblandare på taket och dekaler på sidorna. Tror att tjänsterna marknadsfördes som "First Choice Plattsattning.se" eller något i den stilen. Obegripligt att tillräckligt många dårar tycks nappa på denna slags entreprenadjobb via dörrknackning.
Precis' hade inte idioterna varit så lättlurade så skulle inte dom vara långvariga här men nu är ju vi svenskar så jävla idiotiskt lättlurade så dom gnuggar händerna och hånskrattar
Vanlig lättlurad svensk burå
Citera
2013-08-22, 08:20
Medlem
Hollyds avatar
Det skrivs kilometerlånga spalter om dessa romer varje år men ändå så lyckas dom lura hur många svenskar som helst Och den biten tar jag inte' men det går jävligt bra och gråta ut och beklaga sig hur äckliga dom är. Samla er och gör nått åt dom eller det för fan i stället och sitta här å gny som fruntimmer. För det ni beklagar er för är fan samma skit varje år.
Citera
2013-08-22, 09:30
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Jag tror Sigtuna kommun leder när det gäller kortast tid innan avhysning.
"det dröjde inte mer än några timmar efter asfaltsläggarna slagit sig ned förrän de avhystes"

http://www.marsta.nu/News.aspx?articleId=11235

Kan vara för att dom befann sig på säkerhetsklassat område. När dom slog sig ner på en parkering i anslutning till Arlanda var dom borta på 1½ timme.
Citera
2013-08-22, 16:07
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollyd
Det skrivs kilometerlånga spalter om dessa romer varje år men ändå så lyckas dom lura hur många svenskar som helst Och den biten tar jag inte' men det går jävligt bra och gråta ut och beklaga sig hur äckliga dom är. Samla er och gör nått åt dom eller det för fan i stället och sitta här å gny som fruntimmer. För det ni beklagar er för är fan samma skit varje år.
Det slår bara tillbaka, mot oss i slutändan, minns järnrörsdebatten.
Citera
2013-08-22, 18:00
Medlem
Hollyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det slår bara tillbaka, mot oss i slutändan, minns järnrörsdebatten.
Hahaha din skojare vilken ursäkt. Men gråta här på FB är manligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in