Jag har ett problem. Jag har fått 1-3 poäng från AB på varje kurs under termin 1 & 2. Nu när den tredje terminen snart drar igång vill jag kunna knycka dem där extra poängen för att komma upp på högsta betyg. Jag är inte mycket för att överklaga, jag tycker det är löjligt, likaså att blanka och göra omtentan, detta är också löjligt.
Vad är det som ger dom där extra poängen? Är det värt att börja överklaga i alla fall? Vad har ni för erfarenhet av att överklaga ett betyg?
Jag tampas med tanken av att rätt skall vara rätt, får jag ett betyg så är det vad jag förtjänar. Samtidigt vet jag att mina kurskamrater sätter i system att göra omtentan, att överklaga när det egentligen ter sig omöjligt att höja sig betygsmässigt.
Vad är det som ger dem där extra poängen under ordinarie tentamen? Vad är det jag missar?
INB4: "Hur fan ska vi kunna veta detta"
Nu är jag fel person att råda, men finns det en röd tråd vad du tappar poäng på? Missar du rena kunskapssaker, eller är det själva argumentationen du ger bort poäng i?
Det borde ju gå att se vad det är du tappar poäng på, och stärka det?
Ang blanka tentor osv. Nyss kom resultatet för omtentan på T1 på UU. Jag kollade den av nyfikenhet, och blev lika förvånad som när jag kikat på äldre resultat. Det verkar gå "sådär" bra för folk på omtentor? Lite förvånande då det bör innehålla folk som blankat?
25 studenter, 2 har ett medgett internetpublicering av resultat, en har inget officiellt resultat då obligatoriet inte är fullgjort. Men 22 resultat fördelat på:
9 st med U
8 st med B
4 st med Ba
1 st med AB
Med tanke på folk som blankar osv, borde det inte vara en lite annan fördelning på omtentorna, eller är det representativt med tanke på de som skriver omtenta för det gick åt skogen på ordinarie tenta?
Någon som ska på reservuppropet idag på Stockholms universitet? Jag är själv reserv, men ska inte dit. Kan den som är där skriva här sen hur många reserver som blev antagna i BI?
Ang blanka tentor osv. Nyss kom resultatet för omtentan på T1 på UU. Jag kollade den av nyfikenhet, och blev lika förvånad som när jag kikat på äldre resultat. Det verkar gå "sådär" bra för folk på omtentor? Lite förvånande då det bör innehålla folk som blankat?
25 studenter, 2 har ett medgett internetpublicering av resultat, en har inget officiellt resultat då obligatoriet inte är fullgjort. Men 22 resultat fördelat på:
9 st med U
8 st med B
4 st med Ba
1 st med AB
Med tanke på folk som blankar osv, borde det inte vara en lite annan fördelning på omtentorna, eller är det representativt med tanke på de som skriver omtenta för det gick åt skogen på ordinarie tenta?
Det var jävligt märkligt att så få erhöll AB på den tentan. En gissning är att det inte var så många som faktiskt blankade tentan, utan att folk faktiskt failade den.
Citat:
Ursprungligen postat av Caosses
Är man helt körd om man ska börja termin 1 och när man öppnar lagboken blir man smått förvirrad och fattar inte alls speciellt mycket?
Det kan nog bli svårt, tyvärr.
Jag var av den uppfattningen att en utbildning är till för att lära dig någonting, men om det är som du säger så kanske man först bör ha arbetar som jurist i ett antal år, innan man söker till juristprogrammet och utbildar sig till jurist.