Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-20, 03:53
  #10525
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Hur ska man repatriera invandrarna då? Situationen blir som USA, ska man utvisa svarta till något afrikanskt land? Möjligt då USA har den makten, men Sverige? Knappast.

Jag har fortfarande inte fått ett rakt svar, hur ska SVP lyckas förverkliga sina löften om att mångkultur ska avskaffas? Mängden utomsvenskar är helt enkelt okontrollerbar. Och då är folkmord lösningen. Man kan nästan tro att de har folkmord i bakhuvudet då de inte ens kan sätta upp konkreta idéer för att Sverige ska bli vitt igen.
Varför skulle det inte gå att repatriera stora mängder människor än idag menar du? Det har ju gått utmärkt i alla tider i samhällen och länder som inte haft i närheten av samma infrastruktur, organisation och teknik som vi har. Men nu 2013, då är det helt plötsligt praktiskt ogenomförbart - eftersom?

Det är klart att det finns många främlingar i Sverige, horder av dem och det kommer att ta sin lilla tid att bli av med alla. Men om en gruppering som faktiskt på allvar vill åstadkomma en storskalig repatriering/deportation av främlingar tar makten i det här landet, en gruppering som SvP. Vad är det då som hindrar dessa från att använda relevanta myndigheter, polis och militär och börja dra tillbaka medborgarskap och skicka hem människor?

Att diverse globalistiska organ lär opponera sig är förstås självklart, men i övrigt då? Dessa människor har ju någon gång tagit sig hit, varför skulle det vara omöjligt för dem att ta sig härifrån igen? Logiken haltar och håller helt enkelt inte.
Citera
2013-08-20, 05:53
  #10526
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Fast dom lär väl knappas tillåta nån att utöva judaism, det skulle vara absurt.

Fast nu handlar det hatet snarare om folkgrupper än religionsutövare. Många av de judarna som är hatade av SvP är nog inte ett dugg religiösa. Som sagt skulle en etnisk svensk vilja bygga en fet synagoga så är det ju fritt fram för den personen att göra det med SvPs politik.
Citera
2013-08-20, 09:56
  #10527
Medlem
Nyenskantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Hur ska man repatriera invandrarna då? Situationen blir som USA, ska man utvisa svarta till något afrikanskt land? Möjligt då USA har den makten, men Sverige? Knappast.

Jag har fortfarande inte fått ett rakt svar, hur ska SVP lyckas förverkliga sina löften om att mångkultur ska avskaffas? Mängden utomsvenskar är helt enkelt okontrollerbar. Och då är folkmord lösningen. Man kan nästan tro att de har folkmord i bakhuvudet då de inte ens kan sätta upp konkreta idéer för att Sverige ska bli vitt igen.
Som Straybullet skriver finns det inga praktiska hinder för en storskalig repatriering av ickevita människor i dagens Sverige. Det kanske gör kosmopoliter, judar och invandrarna själva ledsna i ögat men alternativet är att svenskarnas ögon sticks ut, för gott. Varför skall svenskarna förväntas bry sig mer om främmande folk än vårt eget? Och sen, NEJ det handlar inte om folkmord. Det är inte så att vi stödjer fundamentalistiska blodtörstiga folkmördarislamister nere i Syrien tillsammans med Israel som ju vår kära statsminister gör, utan vi vill bara rädda vårt Sverige från undergång. Sedan hoppas i alla fall jag att raketforskarna och entreprenörerna kan göra mer nytta i sina hemländer och bygga upp dessa med sina landsmän.
Citera
2013-08-20, 12:05
  #10528
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Varför skulle det inte gå att repatriera stora mängder människor än idag menar du? Det har ju gått utmärkt i alla tider i samhällen och länder som inte haft i närheten av samma infrastruktur, organisation och teknik som vi har. Men nu 2013, då är det helt plötsligt praktiskt ogenomförbart - eftersom?

Men kommer det inte att vara några praktiska problem med en repatriering alls? Situationen är väl ändå mer speciell idag även om vi har infrastruktur, organisation och teknik.

Den dagen en repatriering ska genomföras finns det ännu fler invandrare i Sverige, de finns idag även inom polis och militär och har börjat beväpna sig med legala jaktvapen (enligt en tråd i I & I), många som ska utvisas kommer att börja gömma sig, osv.

Vi måste själva ha en stor, stark och lojal våldsapparat annars går det inte. Dagens poliskår kommer knappast att räcka.

Edit: Vi kanske får be nåt annat vitt land om assistans.
__________________
Senast redigerad av Dornier 2013-08-20 kl. 12:10.
Citera
2013-08-20, 12:28
  #10529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Är du allvarlig!!!111!!!ett!!ett!!!!! Har aldrig i Tyskland gevarit [sic!] men i Polen, och där tyckte jag mig inte se speciellt mycket skog, men det beror väl på var någonstans i landet man befinner sig. Av det jag såg där så var det massor av åkrar med fickor av skogar; i Sverige tycker jag det ofta är det motsatta.


Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Den svenska urskogen är "obefintlig" och är till största del förpassad till naturskyddsområden. Vi har en jäkla massa skog men det är återplanterad snabbväxande skog och det här borde vara en viktig fråga för nationalister givetvis underställd den etniska men ändå högt upp.

/Micke

Det finns mycket vacker natur i vårt avlånga land men tyvärr är det som Micke skriver. En väldigt stor andel av Sveriges skogar är granodlingar och skog som vuxit upp sen mitten av 1800-talet och senare. Tyvärr lyckades man förstöra och ta bort nästan all urskog i Sverige.
Citera
2013-08-20, 14:59
  #10530
Medlem
http://www.svenskarnasparti.se/2013/08/20/framtidstro-och-engagemang-%E2%88%92-hostkonferensen-2013/

Nu gick SvP precis ut på sin hemsida med årets upplaga av höstkonferens.
Citera
2013-08-20, 17:23
  #10531
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Men kommer det inte att vara några praktiska problem med en repatriering alls? Situationen är väl ändå mer speciell idag även om vi har infrastruktur, organisation och teknik.
Det handlar ju också om att skapa ett samhälle där främlingarna inte känner sig välkomna och helt enkelt inte vill stanna kvar i, men visst det är klart att det är fullt möjligt, eller kanske tom troligt att vissa av de mest envisaste kommer att försöka göra motstånd på olika sätt. Det lär nog finnas en del praktiska problem i vissa fall och avseenden, men absolut ingenting som är "omöjligt" eller oöverkomligt.

Har man dock resurserna till sitt förfogande och har tagit makten på ett eller annat sätt så har man också väldigt många möjligheter (även utöver den direkta kontrollen över relevanta myndigheter) som man inte har idag, med riktad massiv propaganda och dylikt exempelvis. Sedan behövs det såklart ett nationalistiskt uppvaknande i fler länder än Sverige för att situationen ska bli hållbar i längden, det är nog bra och nyttigt om åtminstone ett större land vandrar en liknande väg som vi gör. Och så har det ju ofta varit när radikala strömningar åt det ena eller andra hållet vinner mark, det sker i regel inte bara i ett enda land.


Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiankarls5
http://www.svenskarnasparti.se/2013/08/20/framtidstro-och-engagemang-%E2%88%92-hostkonferensen-2013/

Nu gick SvP precis ut på sin hemsida med årets upplaga av höstkonferens.
Spännande, det ser jag mycket fram emot.
Citera
2013-08-20, 17:32
  #10532
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiankarls5
http://www.svenskarnasparti.se/2013/08/20/framtidstro-och-engagemang-%E2%88%92-hostkonferensen-2013/

Nu gick SvP precis ut på sin hemsida med årets upplaga av höstkonferens.
Kul att det inte är i Stockholm för en gångs skull.
Citera
2013-08-20, 18:01
  #10533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Under länken kontakter finns partistyrelsen med sina respektive kontaktuppgifter.

//Edit:
Bifogar även länken
http://www.svenskarnasparti.se/kontakt/

/Micke

Partistyrelsen består alltså av 5 killar. Har samtliga ett förflutet i NSF?
Tycker att SVP ska passa på att presentera sina företrädare med bild och en kortfattad presentation när de ändå ska göra om hemsidan.

Förövrigt så anser jag att SVP bör utöka sin styrelse, gärna med någon kvinna t.e.x. Rebecka Wilfridsdotter. Jag anser även att ingen bör sitta i partiets styrelse som har ett förflutet i NSF, det är inte hållbart om partiet vill växa.
Citera
2013-08-20, 18:10
  #10534
Medlem
Irenicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Partistyrelsen består alltså av 5 killar. Har samtliga ett förflutet i NSF?
Tycker att SVP ska passa på att presentera sina företrädare med bild och en kortfattad presentation när de ändå ska göra om hemsidan.

Förövrigt så anser jag att SVP bör utöka sin styrelse, gärna med någon kvinna t.e.x. Rebecka Wilfridsdotter. Jag anser även att ingen bör sitta i partiets styrelse som har ett förflutet i NSF, det är inte hållbart om partiet vill växa.
Man tillsätter så klart de mest kompetenta personerna, att kvotera in en kvinna för syns skull eller sålla bort kompetenta personer med ett förflutet i NSF känns ju bara dumt.
Citera
2013-08-20, 18:14
  #10535
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Partistyrelsen består alltså av 5 killar.
Så är det. Eller som Expo skulle ha skrivit: 100% av styrelseledamöterna i SvP är män och 0% är kvinnor. Det är väl också rätt naturligt då männen är kraftigt överrepresenterade i rörelsen och i regel har varit med betydligt längre. De mest lämpade ska leda helt enkelt, och om någon kvinna ska ta sig in i partistyrelsen så får det naturligtvis ske på egna meriter och för att hon är bäst lämpad för uppgiften.

Citat:
Har samtliga ett förflutet i NSF?
Daniel Höglund, Anders Ärleskog och Jonas Andersson satt i NSF:s ledning. Dan Eriksson och Stefan Jacobsson har inte varit med i NSF.

Citat:
Tycker att SVP ska passa på att presentera sina företrädare med bild och en kortfattad presentation när de ändå ska göra om hemsidan.
Det tror och hoppas jag kommer.

Citat:
Förövrigt så anser jag att SVP bör utöka sin styrelse, gärna med någon kvinna t.e.x. Rebecka Wilfridsdotter.
Det bör i sådana fall ske på egna meriter. Kvotering är varken önskvärt eller positivt, och jag hoppas att de flesta håller med mig där. Rebecka gör ju ett väldigt bra jobb i Stockholm som gruppledare vad jag förstår det och jag hoppas absolut att hon kommer att kunna bidra med mycket till partiet, helt oavsett vad hennes framtida uppdrag blir.

Citat:
Jag anser även att ingen bör sitta i partiets styrelse som har ett förflutet i NSF, det är inte hållbart om partiet vill växa.
För "naziststämpeln" menar du? Jag håller inte med. Så länge SvP förespråkar ett vitt och svenskt Sverige så kommer man ändå att stämplas som dödsnazister av etablissemanget, det är helt oundvikligt. Dessutom ifrågasätter jag rimligheten i att ta bort kompetenta, drivande och duktiga personer för att de var med i NSF.

Tvärtom är det nog även där så att om någon ska ersättas så ska det vara för att det kommer fram någon som är bättre lämpad helt enkelt och göra deras jobb på ett bättre och mer effektivt och tillfredsställande sätt.
Citera
2013-08-20, 18:32
  #10536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Partistyrelsen består alltså av 5 killar.

Riktigt obehagligt måste jag säga.

Citat:
Tycker att SVP ska passa på att presentera sina företrädare med bild och en kortfattad presentation när de ändå ska göra om hemsidan.

Håller med, borde se så professionellt ut som möjligt. Det ska också vara tjusiga bilder där alla har på sig kavaj, skjorta och kanske slips.

Citat:
Förövrigt så anser jag att SVP bör utöka sin styrelse, gärna med någon kvinna t.e.x. Rebecka Wilfridsdotter.

Knappast för att hon är tjej isåfall, utan snarare om hon i framtiden visar sig vara värdig för att ta plats där.

Citat:
Jag anser även att ingen bör sitta i partiets styrelse som har ett förflutet i NSF, det är inte hållbart om partiet vill växa.

Du förstår väl att associationer för alltid kommer att finnas? Skulle man sparka ut dessa skulle massmedia ändå gasta om de "starka" och "intima" kopplingarna till "nazismen" och "vit makt-rörelsen". Vill massmedia se kopplingar så kommer kopplingar att finnas, oavsett hur löjligt det än kan verka.

Sedan skulle jag aldrig i livet vilja sparka ut kompetenta nationalister, och jag har heller ingenting emot att det finns (gamla?) svenska nationalsocialister med i partiet, varför i helvete skulle jag ta avstånd från dem? Det är det här som är skillnaden mellan SD och SvP: SD vill växa till varje pris och ser just tillväxten i sig som ett självändamål. SvP ser inte tillväxten som ett självändamål, de är inte intresserade av att växa i sig utan de vill växa som ett etnonationalistiskt parti. Ett seriöst etnonationalistiskt parti tar inte "avstånd" från nationalsocialism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in