Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-20, 18:38
  #10537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Så är det. Eller som Expo skulle ha skrivit: 100% av styrelseledamöterna i SvP är män och 0% är kvinnor. Det är väl också rätt naturligt då männen är kraftigt överrepresenterade i rörelsen och i regel har varit med betydligt längre. De mest lämpade ska leda helt enkelt, och om någon kvinna ska ta sig in i partistyrelsen så får det naturligtvis ske på egna meriter och för att hon är bäst lämpad för uppgiften.

Håller med angående kvotering, men en (eller gärna flera) kvinnor attraherar i sin tur ännu fler kvinnor. O visst är det väl ändå så att det ska vara ett parti för hela folket.
Jag tror faktiskt att du i grund och botten håller med mig. Jag hoppas att SVP kommer att ta tillvara på sina kompetenta kvinnor och ge dem förtroendeuppdrag innan de tröttnar.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Daniel Höglund, Anders Ärleskog och Jonas Andersson satt i NSF:s ledning. Dan Eriksson och Stefan Jacobsson har inte varit med i NSF.

Dan Eriksson verkar kunnig och kompetent, Stefan Jacobsson verkar lite tam och intetsägande. Men båda passar säker i styrelsen för ett parti med ambitionen att växa. Övriga lirare (oavsett om de grundat partiet eller ej) bör kliva åt sidan för partiets och Sveriges bästa. Aldrig att 1% av Sveriges befolkning kommer att rösta på ett parti med företrädare med ett förflutet i ett nazistparti.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det tror och hoppas jag kommer.

Det låter bra. Det är viktigt att man kommunicerar ut till folk vilka som har ambitionen att företräda dem.


Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
För "naziststämpeln" menar du? Jag håller inte med. Så länge SvP förespråkar ett vitt och svenskt Sverige så kommer man ändå att stämplas som dödsnazister av etablissemanget, det är helt oundvikligt. Dessutom ifrågasätter jag rimligheten i att ta bort kompetenta, drivande och duktiga personer för att de var med i NSF.
.

Här handlar det inte om "naziststämpeln" utan om faktiska nazister. Folk är inte dumma i huvudet utan förstår skillnaden. Se bara på SD, vad har inte media kallat dem? folk ser igenom deras lögner, men då är det samtidigt viktigt att det är just lögner.
Citera
2013-08-20, 18:41
  #10538
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det handlar ju också om att skapa ett samhälle där främlingarna inte känner sig välkomna och helt enkelt inte vill stanna kvar i

Då har också invändningen kommit på forumet att för främlingarna är det ändå bättre att stanna här än att åka tillbaka till Långtbortistan fast man drar in bidrag och annat.

Sen såna idéer som att dumpa av dem i en flotte på havet och liknande, då kommer nog många att bli riktigt desperata.

Sen att svenskar förmodligen är i minoritet i det här landet om 20-30 år är också mycket illa.

Även om man inte ska kackla om att det är omöjligt så kommer det utan tvekan att innebära mycket praktiska problem, man kan inte bara vifta bort det och säga att "det löser sig".
Citera
2013-08-20, 18:45
  #10539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Aldrig att 1% av Sveriges befolkning kommer att rösta på ett parti med företrädare med ett förflutet i ett nazistparti.

Aldrig att 20 % i det socialistiska Grekland skulle rösta på ett parti som ÄR nationalsocialistiskt, eller socialnationalistiskt som de själva kallar sig.

Citat:
Se bara på SD, vad har inte media kallat dem? folk ser igenom deras lögner, men då är det samtidigt viktigt att det är just lögner.

SD har vuxit för att de betett sig civiliserat och folkligt, inget annat. Folk skiter nog rätt blankt i ideologiska benämningar utan kollar vilka det är som huserar i ett parti. Ser det ut som helt vanliga människor, skiter de fullständigt i vad andra kallar dem, och ja det är bara massmedia som kallar SvP för ett "nazistparti", medan de själva väljer att kalla partiet för ett nationalistiskt sådant.
Citera
2013-08-20, 18:48
  #10540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Här handlar det inte om "naziststämpeln" utan om faktiska nazister. Folk är inte dumma i huvudet utan förstår skillnaden. Se bara på SD, vad har inte media kallat dem? folk ser igenom deras lögner, men då är det samtidigt viktigt att det är just lögner.
Du tänker lite väl kortsiktigt tycker jag. När helvetet brakar loss på riktigt och det inte går att komma med floskler om "utanförskap" och "rasism" från någon sida i åttaklövern så måste svensken se sanningen i vitögat och stå upp för sig och sina barns framtid. Om man får titeln "spädbarnsätande dödsnazzizzizzt" på köpet med det så må det så vara. Titta bara på greklands gyllene gryning. Grekland är totalt kört i botten och folket kan inte längre rösta på populistiska motsvarigheter till svenska SocialMode(k)raterna eller halvmesyrpartier som vårt SD. När alla känner någon som är "nazist" för sin egen överlevnads skull så blir det socialt accepterat.
Citera
2013-08-20, 18:54
  #10541
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Då har också invändningen kommit på forumet att för främlingarna är det ändå bättre att stanna här än att åka tillbaka till Långtbortistan fast man drar in bidrag och annat.
Man får naturligtvis arbeta på en mängd olika sätt. Att man bara drar in diverse bidrag lär såklart inte göra Sverige svenskt igen, utan det gäller att använda alla sina resurser för att göra livet här i Sverige så obekvämt som möjligt för dessa människor samtidigt som man aktivt arbetar med indragande av medborgarskap och repatriering.

Citat:
Även om man inte ska kackla om att det är omöjligt så kommer det utan tvekan att innebära mycket praktiska problem, man kan inte bara vifta bort det och säga att "det löser sig".
Ingen har väl sagt att den väg vi vandrar på är den enklaste och lättaste? jag är dock faktiskt helt övertygad om att det mesta kommer att gå förvånansvärt oproblematiskt så länge vi får till stånd en regim som faktiskt vill åstadkomma dessa förändringar och göra vad som är nödvändigt. Det är den springande punkten, så länge regimen inte vill genomföra dessa åtgärder och inte har något intresse av det så kommer förstås ingenting att hända.

Poängen är väl också att vi måste vandra ett steg i taget? Så länge vi inte har någon makt eller några resurser till vårt förfogande så kan vi ju inte skicka hem någon överhuvudtaget och inte genomföra några politiska förändringar alls. Jag menar nog att man ska börja i rätt ände, och först när vi är i en form av maktposition kan vi ju också på allvar analysera och planera hur allt ska se ut i detalj och vad resultatet och konsekvenserna blir av olika detaljåtgärder.
Citera
2013-08-20, 19:01
  #10542
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ingen har väl sagt att den väg vi vandrar på är den enklaste och lättaste?

Nä, men inte särskilt svår heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Varför skulle det inte gå att repatriera stora mängder människor än idag menar du? Det har ju gått utmärkt i alla tider i samhällen och länder som inte haft i närheten av samma infrastruktur, organisation och teknik som vi har. Men nu 2013, då är det helt plötsligt praktiskt ogenomförbart - eftersom?

Citat:
Ursprungligen postat av Nyenskantz
Som Straybullet skriver finns det inga praktiska hinder för en storskalig repatriering av ickevita människor i dagens Sverige.
Citera
2013-08-20, 19:10
  #10543
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Nä, men inte särskilt svår heller.
Jag tror som sagt fortsatt det jag skrev (eller åtminstone det jag försökte förmedla) att de flesta åtgärder efter ett presumtivt maktövertagande inte kommer att innebära några större problem. Utmaningen ligger i första hand att nå dit man har möjlighet att genomföra dessa förändringar och det är också där fokus bör ligga för oss revolutionära nationalister.
Citera
2013-08-20, 19:11
  #10544
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Håller med angående kvotering, men en (eller gärna flera) kvinnor attraherar i sin tur ännu fler kvinnor. O visst är det väl ändå så att det ska vara ett parti för hela folket.
Jag tror faktiskt att du i grund och botten håller med mig. Jag hoppas att SVP kommer att ta tillvara på sina kompetenta kvinnor och ge dem förtroendeuppdrag innan de tröttnar.

Kompetenta kvinnor kommer, med sin kompetens, dit de vill och förtjänar att vara. En stark kvinnlig gemenskap kan attrahera ja, men ett parti som inte viker sig för vad som är populärt och sneglar på vad andra gör, utan är sunda och starka i sig, attraherar mer.
Citera
2013-08-20, 19:12
  #10545
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Kompetenta kvinnor kommer, med sin kompetens, dit de vill och förtjänar att vara. En stark kvinnlig gemenskap kan attrahera ja, men ett parti som inte viker sig för vad som är populärt och sneglar på vad andra gör, utan är sunda och starka i sig, attraherar mer.
Roligt att höra dylikt från någon (som jag antar från din avatar och namn att döma) själv är kvinna. Det är förstås helt rätt inställning.
Citera
2013-08-20, 19:41
  #10546
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Partistyrelsen består alltså av 5 killar. Har samtliga ett förflutet i NSF?
Tycker att SVP ska passa på att presentera sina företrädare med bild och en kortfattad presentation när de ändå ska göra om hemsidan.

Förövrigt så anser jag att SVP bör utöka sin styrelse, gärna med någon kvinna t.e.x. Rebecka Wilfridsdotter. Jag anser även att ingen bör sitta i partiets styrelse som har ett förflutet i NSF, det är inte hållbart om partiet vill växa.
Vi är helt överens i vissa delar. Givetvis bör partistyrelsen presenteras grundligt, då man i princip ber sina medlemmar och väljare att lägga deras framtid i partistyrelsens händer. Jag hoppas att det kommer att implementeras om inte nu direkt på den nya partihemsidan så iaf inför valet.

Könskvotering är jag däremot en stark motståndare till, så jag hoppas verkligen att man även i fortsättningen kommer att tillsätta medlemmar i partistyrelsen utifrån deras kunskaper och inte utifrån kön. Rebecka är en begåvad ung kvinna men jag anser inte att hon riktigt har vad som krävs för att ta en ordinarie plats i partistyrelsen - än - men om hon fortsätter utvecklas i samma takt som hittills så ser jag alla möjligheter i världen för henne kämpa om en plats där.

/Micke
Citera
2013-08-20, 19:54
  #10547
Medlem
Irenicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Du förstår väl att associationer för alltid kommer att finnas? Skulle man sparka ut dessa skulle massmedia ändå gasta om de "starka" och "intima" kopplingarna till "nazismen" och "vit makt-rörelsen". Vill massmedia se kopplingar så kommer kopplingar att finnas, oavsett hur löjligt det än kan verka.
SD är ju ett väldigt bra exempel där man sparkar ut nationalister för minsta lilla, vare sig de har haft nazistiska kopplingar eller inte. Att man sedan är judekramare och jättegärna vill assimilera somalier i det svenska samhället verkar ju inte hindra media från att ropa dödsrasister ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Här handlar det inte om "naziststämpeln" utan om faktiska nazister. Folk är inte dumma i huvudet utan förstår skillnaden. Se bara på SD, vad har inte media kallat dem? folk ser igenom deras lögner, men då är det samtidigt viktigt att det är just lögner
SD verkar ju växa efter varje rasistskandal, helst ska man gå på stan och vifta med järnrör samtidigt som man hetsar mot invandrare så går folket igång och visar sitt stöd
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ingen har väl sagt att den väg vi vandrar på är den enklaste och lättaste? jag är dock faktiskt helt övertygad om att det mesta kommer att gå förvånansvärt oproblematiskt så länge vi får till stånd en regim som faktiskt vill åstadkomma dessa förändringar och göra vad som är nödvändigt. Det är den springande punkten, så länge regimen inte vill genomföra dessa åtgärder och inte har något intresse av det så kommer förstås ingenting att hända.
Ja, repatrieringen lär ju vara bland de minsta problemen egentligen. Hur man ska laga ett trasigt och destruktivt samhälle och hitta ett nytt styrelseskick som fungerar, och framförallt vad man ska göra för att faktiskt komma till makten lär vara mycket mer problematiskt. I jämförelse med dessa svårigheter så torde den praktiska repatrieringen vara en barnlek.
Citera
2013-08-20, 20:00
  #10548
Medlem
praeles avatar
Får man vara lite nyfiken och fråga hur det kommer sig att Rebecka W sökte sig till rörelsen? Det är inte många så unga tjejer som är med i ett så kontroversiellt parti som SvP, och hon har har väl dessutom varit med i några år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in