Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-19, 00:19
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Dock behöver det inte vara exceptionellt svårt heller, även om det lär kräva en hel del finess och smarta lösningar. Men världen kryllar av länder som är långt mycket mindre inflytelserika än Sverige och dessa kan hålla regler som är riktigt inhumana utan att omvärlden lägger sig i. Vårt största problem kommer att bli EU, Kina och Indien skiter högaktningsfullt i vad lilla Sverige gör med sina flyktingar och icke-svenskar.

/Micke
Men vi får och kan väl anta och räkna med att övriga Europa faktiskt trots allt går före Sverige längs den nationalistiska stigen, inte sant? Stora och mäktiga EU-länder som Italien, Spanien, Frankrike och Tyskland kommer att bli etnonationalistiska långt före Sverige (undantaget kanske Tyskland, där regimen är väldigt hård mot nationalism och förbjuder mer och mer för varje dag som går).

I sådana fall känns FN som ett betydligt större problem. Och den där lilla krigsförbrytarstaten i Babbeöstern har ju redan konstaterat att "de flesta huvudstäderna i Europa är mål för vårt luftvapen", och sagt att de kan "nuka" Rom.
Senast redigerad av Bjornserkr 2013-08-19 kl. 00:23.
Citera
2013-08-19, 01:12
Medlem
Irenicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag gillar när folk svarar en vuxet utan att förolämpa en. Bra så.

Men jag erkänner att jag har fastnat som fan på det här med zigenare. Anser att jag har fått bra svar nu.
Det var på tiden Nej men, har du funderingar så kan du ju friska upp ditt minne och läsa igenom de svar som du faktiskt redan fått. Börja här och fortsätt några sidor framåt så ser du (igen) att man inte har glömt någon fråga. Jag kan t.o.m göra en liten sammanställning till dig.

1. Indien har redan erbjudit världens zigenare en provins dit de kan flytta, huruvida detta fortfarande gäller vet jag inte men det är nog inte helt omöjligt om det blir "kris" för zigenarna.
2. Vart de ska ta vägen är inte Sveriges problem, de kan skickas till något internationellt flyktingläger, sättas på en flotte ut i havet eller ingenmansland.. Detta resande folk har ju resande i generna så det blir nog inga problem att packa ihop tälten och cirkusen för att söka lyckan i något annat land.
3. Man kan göra som Israel och betala länder för att ta emot icke-önskvärda invandrare/flyktingar.
4. Svenskar med zigenskt påbrå långt åt helvete bak i släkten kommer inte vara något problem.

Är du väldigt intresserad av just zigenare så föreslår jag att du skickar ett väl motiverat mejl till partiledningen och frågar om det finns någon officiell lösning eller eventuella lösningar.
Citera
2013-08-19, 01:40
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Vällingby?

Östberga tror jag redan är förlorat område! (Hade kompis som bodde där)

Skulle vara bra om nån hade koll på vilka områden det lönar sig bäst i att sätta upp klistermärken!

Tror Vällingby har klarat sig rätt bra än så länge. Det är därför en förort som Östberga är intressant, om det är 30% svenskar som bor kvar i höghusen och känner sig otrygga. Hässelby är svenskar är rätt utsatta, man går inte ut när det är mörkt. Annars skulle jag klistra på stolpar precis vid tunnelbaneingångar i förorterna, många som ser. Får man upp dom sent på kvällen så har sen ofta folk bråttom på morgonen så då är det mindre chans att nån vänsterpartist har tid att stå och pilla bort.
Citera
2013-08-19, 02:51
Medlem
Cristons avatar
14 September kommer Svenskarnas Parti till Stockholm! Äntligen! http://www.nationell.nu/2013/08/18/svenskarnas-parti-arrangerar-stor-demonstration-i-stockholm/
Citera
2013-08-19, 02:55
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Det är liksom inte vårt problem vart de sticker.
Nej det kanske det inte är. Men realiteten kommer göra det till ett problem. Vad gör man om man vill deportera ett folk och inga länder vill ta emot dem?

Som någon skrev, möjligen är lösningen att göra som Israel, betala korrupta republiker i Afrika för att ta emot dom.
Citera
2013-08-19, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Nej det kanske det inte är. Men realiteten kommer göra det till ett problem. Vad gör man om man vill deportera ett folk och inga länder vill ta emot dem?

Som någon skrev, möjligen är lösningen att göra som Israel, betala korrupta republiker i Afrika för att ta emot dom.
Egentligen är det ju bara fantasierna som sätter gränserna. Skulle det vara så att inga andra alternativ alls fungerade eller återstod så hade det tom varit en god investering att köpa någon liten ö någonstans långt borta och tvångsförflytta dem dit.

Jag orkar inte älta det mer nu ikväll då det har diskuterats så många gånger tidigare - även här i tråden, poängen är att det finns massvis med olika möjligheter och scenarion för hur man kan agera för att få ut dessa människor ur landet. I detta läge ska vi nog fokusera betydligt mindre på det och betydligt mer på att faktiskt ta makten och arbeta så effektivt som möjligt för att nå dit.
Citera
2013-08-19, 13:10
Medlem
Vill ni utlysa ett förbud mot slöjor? Vill ni riva alla moskéer och synagogor? Vill ni riva kyrkor? (kyrkor är en del av vårt kulturarv)
Citera
2013-08-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
Vill ni utlysa ett förbud mot slöjor? Vill ni riva alla moskéer och synagogor? Vill ni riva kyrkor? (kyrkor är en del av vårt kulturarv)
Min egen syn på det hela:

Slöjor: Det är bara bra om diverse kolonisatörer självmant skiljer ut sig från vårt folk. Assimilering av negrer och MENA-folk är endast av ondo. Jag vill inte ha något förbud av religiösa symboler.

Moskéer, kyrkor & synagogor: En byggnad måste väl inte nödvändigtvis rivas för att den varit en samlingsplats för svenskfientliga krafter? Èn bedömning får göras från fall till fall, men skall den inte rivas och står tom så är det väl bara att finna ett nytt syfte för den: Gymnastiksal, lager, härbärge... endast fantasin sätter gränser.
Citera
2013-08-19, 13:29
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Nu talar jag endast för mig själv. Ett slöjförbud vore rent kontraproduktivt eftersom det i någon mån gynnar assimilationen, eller integrationen, av främlingar.

Jag vill riva alla moskéer och synagogor, ja, utom de som har historiskt eller arkitektoniskt värde. Främlingsinvasionen och judarnas närvaro i Sverige utgör en betydande del av vår historia som vi skall komma ihåg. Kan jämföras med kommuniststatyer i f.d. östblocket. (exempel)

Självklart vill inte jag, eller SvP, riva någon kyrka. Är du knäpp?
Citera
2013-08-19, 14:57
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:

De tillåter ju religionsfrihet så länge det är rätt(vita)folkgrupp som utövar religionen. Straybullet skrev ju tidigare när jag frågade och då var det helt okej om jag blev buddist och hade ett stort buddisttempel på min mark för jag var etnisk svensk. Så vidare inte de drabbats av counterjihad så fattar jag inte varför de skulle börja förbjuda slöjor och moskéer samtidigt som de tillåter religionsfrihet.
Citera
2013-08-19, 15:37
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
De tillåter ju religionsfrihet så länge det är rätt(vita)folkgrupp som utövar religionen. Straybullet skrev ju tidigare när jag frågade och då var det helt okej om jag blev buddist och hade ett stort buddisttempel på min mark för jag var etnisk svensk. Så vidare inte de drabbats av counterjihad så fattar jag inte varför de skulle börja förbjuda slöjor och moskéer samtidigt som de tillåter religionsfrihet.

Fast dom lär väl knappas tillåta nån att utöva judaism, det skulle vara absurt.
Citera
2013-08-19, 15:50
Medlem
Hm. Konstigt att de inte finns ett parti som vill riva alla religiösa samlingslokaler utom kyrkor. Trodde det fanns. Nåja. Vill ni stoppa byggandet av nya religiösa samlingslokaler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in