2013-08-20, 16:06
  #11689
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j_e_s_p_e_r_
Varför sjunger Helsingborgs fansen ofta "sämre klack än malmö"? Som om de tror att de har en bättre klack än mff. Tycker dem på fullaste allvar att de har bättre klack? De måste ändå vara lite ironi..Helsingborg fyller ju knappt sin lilla tårtbit på hemmaplan medan malmö allt som oftast har en välfylld kortsida på 6000?
E Malmös ståplats 6000 alltså enbart kortsida ?

Edit: Jajävlar de stämmer! Enligt wiki
__________________
Senast redigerad av powderfucker 2013-08-20 kl. 16:10.
2013-08-20, 16:44
  #11690
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
E Malmös ståplats 6000 alltså enbart kortsida ?

Edit: Jajävlar de stämmer! Enligt wiki

Det finns väl bortastå också som borde räknas in i de 6000, eller har jag fel?
2013-08-20, 17:02
  #11691
Medlem
3ndymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Det finns väl bortastå också som borde räknas in i de 6000, eller har jag fel?

Nej, Malmös ståplatsläktare rymmer 6000 pers.

Bortastå rymmer väl knappa 1000 pers eller nått.
2013-08-20, 17:12
  #11692
Medlem
fettjamenvissts avatar
Blåvitt lär bli 1500-2000.

Vad är det för idiotpriser? 190 jävla spänn för bortasektion..
2013-08-20, 17:20
  #11693
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pgge
Snubben på räcket mot Mjällby var allt annat än capo. Randomsnubbe som gick upp och tog micken. I vanliga fall så är det ju Ludde eller Tim som styr det där och brukar göra det bra. Dock är min favorit Martin, skönare capo är svår att hitta.
Själv gillar jag Knicke eller Pasqual, min favorit är dock Hideaki (jag är svag för japaner).

Så nu vet du det...
2013-08-20, 17:22
  #11694
Medlem
3ndymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettjamenvisst
Blåvitt lär bli 1500-2000.

Vad är det för idiotpriser? 190 jävla spänn för bortasektion..


Kosta 180kr för oss i Kalmar.
2013-08-20, 17:27
  #11695
Medlem
TGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j_e_s_p_e_r_
Varför sjunger Helsingborgs fansen ofta "sämre klack än malmö"? Som om de tror att de har en bättre klack än mff. Tycker dem på fullaste allvar att de har bättre klack?

DIF sjunger "Sämre klack än Bajen" ibland. Hamnar väl i samma fack, och är alltså inget att bry sig om.
2013-08-20, 17:28
  #11696
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Jag tror ni underskattar suget hos DIF för det här derbyt. Det är alltså det första allsvenska hemmaderbyt på 22 år, 10 år sen det senaste i cupen. Många, om inte rent av majoriteten på våra läktare har aldrig upplevt ett Allsvenskt hemmaderby mot aik.
Det första man hörde när det blev klart med flytt till SA var "Det blir iaf kul med hemmaderby".

Varken Solna eller Söder är hemma för er jävla skräp. Det är helt oförståeligt att ni helt saknar självrespekt, ni är fan den moderna fotbollen inkarnerad.

Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-
Glöm inte bort att ha tajta jeans eftersom skärpen ska ni ju ha i händerna och vifta med. Pajas bajen.

Tack för tipset! Ordet skall eka på Söder. Vi kommer att ha kniv också. Kniiivsööödeeer.
2013-08-20, 17:36
  #11697
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettjamenvisst
Blåvitt lär bli 1500-2000.

Vad är det för idiotpriser? 190 jävla spänn för bortasektion..
Fast hur ofta köper man biljetter till ordinarie pris?
2013-08-20, 17:40
  #11698
Medlem
Helter Skelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter Skelter
http://dif.se/2013/08/19/de-forsta-derbybiljetterna-slapps-22-augusti/

"Om du har för avsikt att uppleva denna historiska match tillsammans med 25000 Blåränder så gäller det att du skaffar din biljett omgående när de släpps till försäljning. Kapaciteten på Tele2 Arena kommer att vara en bit under 30 000 på derby så räkna med lapp på luckan."

Så cirka 2700 biljetter till gnaget då?
http://dif.se/2013/08/20/biljettinfo-djurgarden-aik-26-september/

"Fredagen den 30 augusti klockan 09:00 släpps samtliga kvarvarande biljetter på Ticnet.se. Gästande lags supportrar hänvisas till den norra kortsidans ståplatsläktare. Supportrar till AIK som inte önskar stå i klacken uppmanas köpa sina biljetter på den norra övre kortsidans sittplatsläktare där det kommer att vara blandad publik. Resterande sektioner på arenan kommer att ha en kraftig blårandig prägel."

Så var det med det. 2500-2700 till gnaget.
2013-08-20, 17:40
  #11699
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Fast hur ofta köper man biljetter till ordinarie pris?

Vad menar du?
2013-08-20, 17:49
  #11700
Medlem
Ridgebacks avatar
Veckan före derbyt möter vraken GAIS hemma samtidigt som vi spelar på hovet. Spännande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in