2013-08-20, 12:57
  #11665
Medlem
Varför sjunger Helsingborgs fansen ofta "sämre klack än malmö"? Som om de tror att de har en bättre klack än mff. Tycker dem på fullaste allvar att de har bättre klack? De måste ändå vara lite ironi..Helsingborg fyller ju knappt sin lilla tårtbit på hemmaplan medan malmö allt som oftast har en välfylld kortsida på 6000?
2013-08-20, 13:18
  #11666
Medlem
Olympians avatar
Det var ganska länge sedan vi sjöng "sämre klack än malmö". Snarare brukar vi köra "bättre klack än malmö" när vi möter något lag som har typ två supportrar på plats.
Vidare har vi alltid fler sjungande på våra hemmamatcher än vad som får plats på den så kallade "tårtbiten" och om det ens hänt att mff haft 6000 som sjungit samtidigt så måste det vara bra sällan som det händer. Däremot har inte antal varit vår starka sida traditionellt utan snarare spontaniteten, kvalitén på sångerna, röststyrkan och faktiskt en viss hårdhet som funnits hos våra supportrar. I Hällevik mot Mjällby var i stort sett allt det som bortblåst och vi har haft en försämring av vår läktarkultur som pågått gradvis under en längre tid, men traditionellt har vår kultur varit överlägsen mff:s.

På 90-talet var vi flest, på 00-talet var vi bäst och nu vetifan längre. Vi har i alla fall haft en bra lägstanivå på hemmaplan och bortaföljet har ökat antalsmässigt.
__________________
Senast redigerad av Olympian 2013-08-20 kl. 13:26.
2013-08-20, 13:21
  #11667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilJones.
Nåja 500-600 Örebro bajare.
Kan du inte bara lämna den här tråden? Är det ingen PL-match på O'Learys du kan kolla på med dina inavlade polare/syskon/kusiner? 4 bussar från Stockholm och väldigt många som tog sig dit med bil eller tåg. Har svårt att tänka mig att mer än 150 var bönder på vår läktare igår. Vad det nu hjälper att argumentera med dig. Du sitter i din inavlade håla och tror att Man Utd supportrarna från Manchester tycker bättre om dig än vad vi Stockholmare gör om bönderna på vår läktare.
2013-08-20, 13:24
  #11668
Medlem
Laxnesss avatar
Som en del vet så placerades Bajens och ÖSKs uppladningar siamesnära varandra igår inför ÖSK-Bajen, man hade ju kunnat räkna ut med röven vad som hände och ja, http://www.youtube.com/watch?v=nvP7l82-L7U

Vill snuten ha bråk eller vad fan håller dom på med?

Edit Saken är tydligen redan postad och igång...nåväl
__________________
Senast redigerad av Laxness 2013-08-20 kl. 13:27.
2013-08-20, 13:27
  #11669
Medlem
Bornets avatar
Inväntar fortfarande dagen man spontanträffar en Örebroare som hejar på ÖSK. Annars brukar det bara vara Bajen/AIK för hela slanten.
2013-08-20, 13:27
  #11670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Det var ganska länge sedan vi sjöng "sämre klack än malmö". Snarare brukar vi köra "bättre klack än malmö" när vi möter något lag som har typ två supportrar på plats.
Vidare har vi alltid fler sjungande på våra hemmamatcher än vad som får plats på den så kallade "tårtbiten" och om det ens hänt att mff haft 6000 som sjungit samtidigt så måste det vara bra sällan som det händer. Däremot har inte antal varit vår starka sida traditionellt utan snarare spontaniteten, kvalitén på sångerna, röststyrkan och faktiskt en viss hårdhet som funnits hos våra supportrar. I Hällevik mot Mjällby var i stort sett allt det som bortblåst och vi har haft en försämring av vår läktarkultur som pågått gradvis under en längre tid, men traditionellt har vår kultur varit överlägsen mff:s.
Har ni en klackledare förresten? Var på hearts-hibernian för någon vecka sedan och det som slog mig var spontaniteten på allting. En ramsa drogs igång och alla följde med, utan klackledare. Är det så hos hif med?

Däremot när jag har varit och sett på djurgården så är det inte alls lika spontant trots att de anser sig vara brittiska.
2013-08-20, 13:39
  #11671
Medlem
Olympians avatar
Som sagt har det skett en markant försämring utav vår supporterkultur på sistone och där är en bidragande orsak att saker har blivit mera styrda. I en genuin HIF-kultur finns ingen klackledare, men det går allt mer åt det hållet. I andra halvlek mot Mjällby startades säkert hälften av sångerna utav en och samma person, via megafon. Det är uruselt och vi har varit mycket, mycket bättre tidigare, men just nu verkar det som sagt som att läktarkulturen håller på att rasa ihop på bortaplan (trots att det är där som vi ökat i antal).
__________________
Senast redigerad av Olympian 2013-08-20 kl. 13:49.
2013-08-20, 13:59
  #11672
Medlem
Man kan säga att vi inte har någon speciell capo, men det finns vissa som manar på lite mer än andra. Ibland i stormatcher har vi någon som styr och ställer lite men det är egentligen mer för att mana på så att folk sjunger och inte för att dra upp sånger. Alltså alla möjliga drar upp sånger hela tiden.
2013-08-20, 14:03
  #11673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Haha! Det här var fan det roligaste på länge.

Annars så närmar sig allsvenskans mest klassiska möte på söndag. Ledaren i maratontabellen mot nummer 2, 19 ligasegrar mot 18 SM-guld, MFF-IFK. Ah! Underbart. Finns goda chanser till över 20 000. Räknar med att Göteborg kommer ner med minst 1500. Måste faktiskt, för kanske enda gången i mitt liv, ge tummen upp till SvFF för alla söndagsmatcher vi fått i år. Gynnar onekligen bortasupportarna.

Serieledare!

I övrigt så.. när till och med Olympian kan erkänna att Helsingborgs läktarkultur är dålig. Ja, då är det jävligt illa asså.

Har inte Malmö 16 SM-guld eller hur räknar du?
2013-08-20, 14:05
  #11674
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aZelinius
Man kan säga att vi inte har någon speciell capo, men det finns vissa som manar på lite mer än andra. Ibland i stormatcher har vi någon som styr och ställer lite men det är egentligen mer för att mana på så att folk sjunger och inte för att dra upp sånger. Alltså alla möjliga drar upp sånger hela tiden.
Det är så det funkat i alla år tidigare och det är så som det "ska" funka ja, men utvecklingen ser inte positiv ut. Mjällby borta igår var knappast någon stormatch.
__________________
Senast redigerad av Olympian 2013-08-20 kl. 14:11.
2013-08-20, 14:20
  #11675
Medlem
På tal om Örebro https://www.youtube.com/watch?v=zjpNt-F2QZA&feature=youtube_gdata_player
2013-08-20, 14:27
  #11676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
För att det ligger en spottloska ifrån Satin där ÖSK-supportrarna laddar. Polisen vill antagligen ha bråk, annars hade de väl knappast låtit bajarna att ladda upp där. Eftersom ÖSK får betala polisnotan kring matcherna vill väl polisen visa att dom verkligen behövs, och därmed behöver öka bevakningen. Eller nåt. Hoppas på en lugn afton, så polisen inte får vatten på sin kvarn.
Du överdrev inte när du skrev "en spottloska ifrån Satin". Sjukt att polisen tillät oss sitta där.
Onödigt av Örebroarna att börja hetsa då det är ganska väntat att ultras ger tillbaka men även onödigt med all övervåld från vår sida.

Ingen skötte sig smidigt i den situationen.

Vad gäller inne på matchen var det riktigt bra stämning från vår sida anser jag. Örebro hade jag lite högre förväntningar på, hörde de endast en gång under matchen.

Kvällens höjdpunkt var att det var gratis korv på matchen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in