2013-08-19, 18:37
  #11605
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Trist ändå att vi inte maximerar antalet biljetter. Särskilt då vi är notoriskt dåliga på att köpa biljetter i god tid och således riskerar en massa extra pottsorkar på sittplats.
Dags att starta en kampanj? #DefändSittplats!
2013-08-19, 18:50
  #11606
Medlem
LT10s avatar
Jag tycker att det är en självklarhet att gnaget ska få hela norra. För i helvete det är ett derby mellan de två mest rivaliserade lagen i Sverige. Det ska vara två feta klackar på vardera kortsida. Är det något man kommer sakna med råsunda så är det derbyna och båda klacksektionerna.
2013-08-19, 19:37
  #11607
Medlem
DAGGER-5s avatar
Mycke folk på Friends?
2013-08-19, 21:30
  #11608
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuaza
Standard? Det var en lösning när vi tvingades spela derbyn på bortaplan då det blev lättast så.

Nu är läget annorlunda. Ni ska på bortamatch och får precis samma förutsättningar som alla bortalag, även BP. Sluta tro att ni är speciella.
Speciella? Sluta trolla och spela cool när jag ställer en seriös fråga. Det är derby, för inramningens skull hade varsin kortsida varit att föredra.
2013-08-19, 21:59
  #11609
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Speciella? Sluta trolla och spela cool när jag ställer en seriös fråga. Det är derby, för inramningens skull hade varsin kortsida varit att föredra.

Jag håller med. Det är viktigare att det blir en djävulsk stämning med råttorna på ena kortsidan än det är att DIF har maximerat antal blåränder. Annars blir risken att det kommer för många råttor på långsidorna. Djurgårdare är jävligt dåliga på att köpa i god tid.

Senaste matchen DIF-Häcken drog endast drygt 10000 men ljudnivån i arenan blev ändå stundtals magisk. Tänk er två stora klackar och 30000! Fan vad jag ser fram emot den här matchen, arenan kommer att koka
2013-08-19, 22:08
  #11610
Medlem
3ndymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter Skelter
Själv hade jag inte haft något emot en placering där, ser väl helt OK ut när man sett bilder från när ex. Malmö varit på besök.


Det är hemskt där, sämsta skiten jag varit på. Malmö Stadion samt Stockholm Stadions löparbanor känns ju som ett fotsteg jämfört med det där uppe.
2013-08-19, 22:51
  #11611
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag håller med. Det är viktigare att det blir en djävulsk stämning med råttorna på ena kortsidan än det är att DIF har maximerat antal blåränder. Annars blir risken att det kommer för många råttor på långsidorna. Djurgårdare är jävligt dåliga på att köpa i god tid.

Senaste matchen DIF-Häcken drog endast drygt 10000 men ljudnivån i arenan blev ändå stundtals magisk. Tänk er två stora klackar och 30000! Fan vad jag ser fram emot den här matchen, arenan kommer att koka

Just precis vad jag vill förmedla också. Skulle vara helt sjukt roligt om ni fick en hel kortsida. Måste vara enklare att spärra av eventuella attacker och ni får typ 8k biljetter vilket ni utan tvekan säljer slut. Hade varit fantastiskt att se ena kortsidan svartgul och resten av arenan blåblå och jag hoppas att framtiden ger oss detta scenario.
2013-08-19, 22:57
  #11612
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Just precis vad jag vill förmedla också. Skulle vara helt sjukt roligt om ni fick en hel kortsida. Måste vara enklare att spärra av eventuella attacker och ni får typ 8k biljetter vilket ni utan tvekan säljer slut. Hade varit fantastiskt att se ena kortsidan svartgul och resten av arenan blåblå och jag hoppas att framtiden ger oss detta scenario.
fast jag är tveksam på att gnaget sålt ut 8k. Tror många marginalare är rejält bortskämda med att spela derbyn "hemma" och kommer inte bege sig ner till globenområdet. I övrigt är jag glad att majoriteten av blåränderna prioriterar supporterstämning framför procentuella rekommendationer.
2013-08-19, 23:09
  #11613
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
fast jag är tveksam på att gnaget sålt ut 8k. Tror många marginalare är rejält bortskämda med att spela derbyn "hemma" och kommer inte bege sig ner till globenområdet. I övrigt är jag glad att majoriteten av blåränderna prioriterar supporterstämning framför procentuella rekommendationer.

Det vore ju ännu bättre.. Så kan vi håna er för att ni inte säljer slut! Alltså.. det är så mycket win-win så jag måste ta en öl till!
2013-08-19, 23:18
  #11614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Som bajare så tycker jag att det ska bli väldigt intressant. Denna diskussion behandlades en bit bak i tråden mellan mig och en gnagare(?) och vi båda tror att Gnagets samling på medis kommer att bli gles i jämförelse med Bajens. Inte för att det gör mig något att Gnaget samlas en gång om året på medis, det skapar bara möjligheter för roliga situationer. Som jag sa då säger jag även nu, att omständigheterna nog kommer att spela stor roll. Jag tror inte att några spontana försök till försvar kommer att ske. Om någon tänker defenda så kommer det nog att ske i ganska organiserad form som när DIFs "ultras" fick stryk.

Men men, dessa situationer skapar som sagt möjligheter och jag tror att många grabbar och ultras från Hammarbys läger kommer att vara på tårna, då det faktiskt är ett guldläge för våld.

Glöm inte bort att ha tajta jeans eftersom skärpen ska ni ju ha i händerna och vifta med. Pajas bajen.
2013-08-19, 23:34
  #11615
Medlem
Kesslers avatar
Fan drygt en månad kvar till derbyt och redan massa snack om det. Kommer bli speciellt.

Tycker inte horungarna ska få mer biljetter än vi måste ge dom. Det är första derbyt på hemmaplan på väldigt länge och det är något jag önskar att så många Djurgårdare som möjligt ska få uppleva. Sen nästa år kan man börja diskutera om man ska ge mer biljetter till bortalaget.
2013-08-19, 23:37
  #11616
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=nvP7l82-L7U

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in