Citat:
Ursprungligen postat av
aZelinius
Jag tycker utvecklingen ser mycket positiv ut. Jag är en av dom som är för att ha capo. På samtliga matcher när vi har använts oss av megafon eller någon som står på något räcke och eldar på hela tiden har stödet blivit bättre. Som jag har förstått det är den största anledningen till att folk inte vill ha capo är för att det inte blir så spontant. Om man vill ha det spontant får man väl helt enkelt bara dra igång fler sånger själv.
Jag brukar göra så gott jag kan. När det gäller att ha en "capo" som du kallar det så brukar det hjälpa tillfälligt men skadar kulturen i det långa loppet då folk får uppfattningen att det finns andra alternativ än att helt enkelt kämpa. Folk vänjer sig av vid att ta egna initiativ och så slutar det med att megafonen kommer fram på Mjällby borta en måndag med halvtaskig uppslutning, för att vi över huvud taget ska kunna få till några ordentliga ljudtoppar.
När vi dessutom har en hel hög av personer som försöker smyga in en välvillig inställning till den malmöitiska pedofilklubben (även bland äldre supportrar) så innebär det ett så pass stort frånsteg från den basala läktarkulturen att det blir mer eller mindre omöjligt att få allihop att dra åt samma håll.
Imad Khalili fick inte mycket till hyllning i sin återkomst till HIF och de flesta som över huvud taget sjöng hans namn gjorde det till Rade Prica's gamla sång, bara för att de vill att den odugliga jävla mff-horan Robin Simovic ska ha Imad's gamla sång.
En kille som värvades som en målskytt, men som inledde med dundermissar som kostade oss en cuptitel och som nu fortsätter med att missa läge efter läge i Allsvenskan. Hur många titlar ska vi behöva missa innan folk får nog? Simovic är uppväxt inom den mest motbjudande förening på denna planet och han duger verkligen inte för Helsingborgs IF.