2013-08-17, 02:18
Medlem
denfinastavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Du kan alltid köpa från folk på Ebay! Vi är en del som säljer där och där är flertalet som går ut varje timme! Dom flesta av säljarna där är ruskigt snabba!

hittar bara auktioner med sjuka överpriser
Citera
2013-08-17, 07:20
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefffe
Hej,

Kapiton.se funkar utan problem upp till 20 000 kr, sedan behöver du legitimera dig med körkort eller dylikt. Annars finns mtgox.com som har bättre kurs, men där tar det lite längre tid att sätta in pengar då det är i ett annat land.

Jag har inga miljoner att plocka ut men är själv fundersam på hur man ska gå tillväga när man ska sälja av sina mynt... har för tillfället cirka ~180 btc och dessa man vill man gärna inte skatta för :P

Att använda MtGox för att köpa BitCoins för 500.000:- SEK är väl ändå en VÄLDIGT dum ide?

Med tanke på att priset där är cirka 10dollar över priset på BitStamp?
Citera
2013-08-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Att använda MtGox för att köpa BitCoins för 500.000:- SEK är väl ändå en VÄLDIGT dum ide?

Ja han är väl inte nr 1 längre om jag förstått det rätt.
Citera
2013-08-18, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkross
Fick tips om den här siten nyss: https://safello.com/
Öppnar om 14h.
Påstår sig bistå med snabbaste sättet att köpa bitcoins i europa.
De har kontor i Stockholm.

(jag har ingenting med siten att göra)

Hej,

Jag heter Joakim Johansson och är medgrundare av Safello. Vi har haft lite komplikationer med bankerna än så länge vilket nu är avklarat, våra företagskonton hos en av storbankerna blev godkända nu i fredags. Det är någonting som storbankerna har tagit avstånd till tidigare, så vi är väldigt glada över det beskedet.

Vi har (tillsammans med Handelshögskolan i Stockholm) en meetup i Stockholm den tredje September som alla intresserade av oss eller bitcoins är välkomna till. Länken till meetupen är: http://www.meetup.com/Safello/events/135210812/

/Joakim

ps. Tveka inte att fråga om det är någonting du undrar över, här eller i ett PM. ds.
Citera
2013-08-18, 22:17
Medlem
Har någon handlat på http://www.btcx.se/index.php sen dom la ner ?
Citera
2013-08-19, 08:55
Medlem
stefffes avatar
Citat:

Vart har jag skrivit att man ska använda mtgox för att köpa btc för 500 000 ? :O

Jag bara föreslog en annan exchange än kapiton
Citera
2013-08-19, 14:09
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefffe
Vart har jag skrivit att man ska använda mtgox för att köpa btc för 500 000 ? :O

Jag bara föreslog en annan exchange än kapiton

Han frågade ju bland annat vart man ska vända sig för att investera 500.000:- sek i BTC, jag ville bara förtydliga att MtGox inte var en plats där man investerar den summan. Utifall att han verkligen tänkte göra det (vilket kanske inte är så troligt, men ändå). Priset skiljer sig ju 20% mellan BitStamp och MtGox, blir en väldans massa BTC mindre om man väljer fel
Citera
2013-08-19, 14:11
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Priset skiljer sig ju 20% mellan BitStamp och MtGox, blir en väldans massa BTC mindre om man väljer fel

Fel.

Priset på 1 BTC är vad du ser hos Bitstamp.

Priset på 1 mtgoxUSD är ungefär 0.85% av priset på en äkta USD som du kan ta ur och använda.

14:10 <gribble> bitstamp premium over mtgox is currently -15.3987469645 %.
14:11 <gribble> mtgox premium over bitstamp is currently 13.3776156008 %.

Marknaden visar vad marknaden tycker om MtGox sin situation och hur sannolikt det är att dom som har USD/EUR fastnad där ser dom igen.

Se det såhär: du måste betala mer för en BTC i mtgoxUSD jamför med användbar USD, därför visar tickeren hos mtgox högre tal. Minns att mtgox ASK betyder något, mtgox BID är en illusion man inte kan använda. Du kan endast köpa på MtGox.
Citera
2013-08-19, 15:55
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Kolla min post här:

https://www.flashback.org/sp44761040

Kan cut'n'paste:

TILL ALLA SOM HAR USD, EUR ELLER BTC HOS MTGOX:

Ta ut alt ni har där. Nu, mens ni fortfarande kan. Sälj eventuellt på Kapiton eller localbitcoins om ni behöver kapital, inte sätt deras USD eller EUR i deras "withdraw queue", kom er ut ifrån MtGox och det snabbt.

Jag kan bara instämma. Det tog återigen över en vecka att få in pengar för mig senast, så jag har sökt mig till andra, först tänker jag testa BTC-E och se hur det går där. Den där "spreaden", eller högre priset på MtGox är rätt intressant. Jag upptäckte det först för några minuter sen, att USD/BTC låg runt $99 på BTC-E och $118 på MtGox. Något är galet då. Att förvara pengar (om det nu är USD/EUR eller BTC spelar ingen roll) på en bitcoin-tradingsida rekommenderas verkligen inte oavsett, de kan ju råka ut för vad som helst.

Jag har alltid gjort så här: för över pengar (då till MtGox, framöver till nån annan), så fort de kommer in på sidan, köp BTC och så fort ordern gått igenom, gör omedelbar withdrawal till bitcoin-wallet på egna datorn. Känns klart säkrast tycker jag iaf.
Citera
2013-08-19, 16:13
Medlem
Syrebrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sullebrah
Har någon handlat på http://www.btcx.se/index.php sen dom la ner ?

Handlade där i lördags, mejlade support idag och mina bitcoins skulle komma in idag eftermiddag.
Citera
2013-08-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syrebrist
Handlade där i lördags, mejlade support idag och mina bitcoins skulle komma in idag eftermiddag.

Kom dom in till slut då ?
Citera
2013-08-20, 13:38
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag kan bara instämma. Det tog återigen över en vecka att få in pengar för mig senast, så jag har sökt mig till andra, först tänker jag testa BTC-E och se hur det går där. Den där "spreaden", eller högre priset på MtGox är rätt intressant. Jag upptäckte det först för några minuter sen, att USD/BTC låg runt $99 på BTC-E och $118 på MtGox. Något är galet då. Att förvara pengar (om det nu är USD/EUR eller BTC spelar ingen roll) på en bitcoin-tradingsida rekommenderas verkligen inte oavsett, de kan ju råka ut för vad som helst.

Jag har alltid gjort så här: för över pengar (då till MtGox, framöver till nån annan), så fort de kommer in på sidan, köp BTC och så fort ordern gått igenom, gör omedelbar withdrawal till bitcoin-wallet på egna datorn. Känns klart säkrast tycker jag iaf.

Jag kan rekommendera BitStamp, den är väldigt lättanvänd.
Att bli verifierad (om man vill) tar typ 24 timmar och att få in pengar på sidan via SEPA-betalning tar 2-3 arbetsdagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in