2013-08-19, 16:24
  #11593
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter Skelter
2: Räknar endast sittplatser, ink. premiumstolarna på övre norra nedre, vilka är cirka 800 (Om jag minns det rätt från DIFpodden). Dessa kommer tydligen inte säljas, då det är en restaurang bakom dessa platser som DIF önskar ha öppen. Mot Norrköping rymde ståplatsen på norra nedre 2500.
Isåfall måste vi ju få ytterligare en sektion om vi ska ha 10% av arenans kapacitet?
2013-08-19, 16:45
  #11594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Isåfall måste vi ju få ytterligare en sektion om vi ska ha 10% av arenans kapacitet?

Observera att det är 10% av arenan kapacitet EFTER att avspärrningar är gjorda. Det är så det står i reglementet.
2013-08-19, 16:52
  #11595
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Observera att det är 10% av arenan kapacitet EFTER att avspärrningar är gjorda. Det är så det står i reglementet.
Jo, det är jag medveten om, men det finns väl inte en chans att man tappar ~7000 platser på grund av avspärrningar? Djurgården pratar som sagt själva om 25.000 blåränder vilket isåfall betyder att den slutliga kapaciteten efter avspärrningar måste ligga på mer än 25.000, vilket också betyder att vi har rätt till mer än 2500 biljetter om det nu är vad ståplatsen på bortasektionen tar.
2013-08-19, 16:56
  #11596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Jo, det är jag medveten om, men det finns väl inte en chans att man tappar ~7000 platser på grund av avspärrningar? Djurgården pratar som sagt själva om 25.000 blåränder vilket isåfall betyder att den slutliga kapaciteten efter avspärrningar måste ligga på mer än 25.000, vilket också betyder att vi har rätt till mer än 2500 biljetter om det nu är vad ståplatsen på bortasektionen tar.

DIF's maxkapacitet på SA är strax över 30.000 Det pratas om avspärningar som kommer göra kapaciteten strax över 27.000. Er exakta siffra borde ligga på 2700 vilket är vad bortaläktaren ska ta när DIF spelar.
2013-08-19, 17:20
  #11597
Medlem
fuazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Varför ger man inte AIK hela kortsidan, trodde det var standard vid derbymatcher?
Standard? Det var en lösning när vi tvingades spela derbyn på bortaplan då det blev lättast så.

Nu är läget annorlunda. Ni ska på bortamatch och får precis samma förutsättningar som alla bortalag, även BP. Sluta tro att ni är speciella.
2013-08-19, 17:21
  #11598
Medlem
UMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuaza
Standard? Det var en lösning när vi tvingades spela derbyn på bortaplan då det blev lättast så.

Nu är läget annorlunda. Ni ska på bortamatch och får precis samma förutsättningar som alla bortalag, även BP. Sluta tro att ni är speciella.

Fast det är väll en aning speciella förutsättningar när AIK just ska på bortamatch för första gången på Tele2?

Hade varit riktigt mäktigt att få se två kortsidor som är fyllt av vardera lagens supportrar, likt Milano-derbyna.
2013-08-19, 17:27
  #11599
Medlem
fuazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Fast det är väll en aning speciella förutsättningar när AIK just ska på bortamatch för första gången på Tele2?

Hade varit riktigt mäktigt att få se två kortsidor som är fyllt av vardera lagens supportrar, likt Milano-derbyna.
Att det är ett riktigt bortaderby för AIK är speciellt. Men att de på något sätt ska behandlas olikt andra bortalag kommer inte på tanken. Som någon sa i DIF-podden: Det här är normaltillståndet. Råsunda var inget normaltillstånd.
2013-08-19, 17:38
  #11600
Medlem
P.Gs avatar
Trist ändå att vi inte maximerar antalet biljetter. Särskilt då vi är notoriskt dåliga på att köpa biljetter i god tid och således riskerar en massa extra pottsorkar på sittplats.
2013-08-19, 17:51
  #11601
Medlem
Giacominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuaza
Att det är ett riktigt bortaderby för AIK är speciellt. Men att de på något sätt ska behandlas olikt andra bortalag kommer inte på tanken. Som någon sa i DIF-podden: Det här är normaltillståndet. Råsunda var inget normaltillstånd.
Om vi går efter normaltillstånd anser du då att Dif ska få hörnet på etage 3 på Nationalarenan när det vankas bortaderby för Stockholms (och hela Sveriges) stolthet?
2013-08-19, 17:55
  #11602
Medlem
fuazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giacomino
Om vi går efter normaltillstånd anser du då att Dif ska få hörnet på etage 3 på Nationalarenan när det vankas bortaderby för Stockholms (och hela Sveriges) stolthet?
Om AIK anser att det är det är en lämplig placering så ja, då infinner jag mig i det.
2013-08-19, 17:57
  #11603
Medlem
Helter Skelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giacomino
Om vi går efter normaltillstånd anser du då att Dif ska få hörnet på etage 3 på Nationalarenan
Själv hade jag inte haft något emot en placering där, ser väl helt OK ut när man sett bilder från när ex. Malmö varit på besök.
2013-08-19, 18:33
  #11604
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Fan vad kul det ska bli med DIF-AIK på Tele2! Förväntningarna är skyhöga.

Och vad ska bajarna ta sig till? Det blir mycket att defända.

Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD
Kommer bli riktigt mysigt, speciellt med samling på medis. Bajarna måste koka av ilska

Som bajare så tycker jag att det ska bli väldigt intressant. Denna diskussion behandlades en bit bak i tråden mellan mig och en gnagare(?) och vi båda tror att Gnagets samling på medis kommer att bli gles i jämförelse med Bajens. Inte för att det gör mig något att Gnaget samlas en gång om året på medis, det skapar bara möjligheter för roliga situationer. Som jag sa då säger jag även nu, att omständigheterna nog kommer att spela stor roll. Jag tror inte att några spontana försök till försvar kommer att ske. Om någon tänker defenda så kommer det nog att ske i ganska organiserad form som när DIFs "ultras" fick stryk.

Men men, dessa situationer skapar som sagt möjligheter och jag tror att många grabbar och ultras från Hammarbys läger kommer att vara på tårna, då det faktiskt är ett guldläge för våld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in