2013-11-03, 22:40
  #17593
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Oväntat att Malmö körde flaggtifo.


vad vill ni se då? malmö har iaf bränt mest bengaler iår..
2013-11-03, 22:53
  #17594
Medlem
Känns bittert att veta att hade vi kommit fyra i år (vi kom femma) hade vi fått möta Malmö i cupen.
Nu har vi ju chans att ställas mot dif men Malmö får ändå anses som sekundärt roligaste lottningen då Sandviken var för svåra för aik.

Fast samtidigt vill man ju gå vidare från gruppen också. I'm going out on a limb och påstår att det finns en liten risk att Malmö skulle plocka poäng av oss.
2013-11-03, 23:04
  #17595
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Känns bittert att veta att hade vi kommit fyra i år (vi kom femma) hade vi fått möta Malmö i cupen.
Nu har vi ju chans att ställas mot dif men Malmö får ändå anses som sekundärt roligaste lottningen då Sandviken var för svåra för aik.

Fast samtidigt vill man ju gå vidare från gruppen också. I'm going out on a limb och påstår att det finns en liten risk att Malmö skulle plocka poäng av oss.
Aah, faktiskt riktigt synd. Hade varit kul att möta er.
2013-11-03, 23:14
  #17596
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Tifon är meningen att vara svulstiga. Jag föredrar hursomhelst AIK-tifos förmedlande av ett budskap framför alla generiska tifon, som även om de är snygga, är totalt ointressanta.
Jag håller inte med. Tifon ska vara maffiga, inte högtravande. Naturligtvis förstår jag att det finns vissa problem med att fixa bra tifon över en hel säsong, att få till guldklimpar hela tiden går ju inte. Dock kan man för min del skippa dessa banderoller med ostiga budskap som jag verkligen inte ser något värde i. Notera att detta inte är ett påhopp specifikt på er, jag var minst lika oentusiastisk över vår banderoll mot Gefle ("Enade av motgångar....").
2013-11-03, 23:31
  #17597
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag håller inte med. Tifon ska vara maffiga, inte högtravande. Naturligtvis förstår jag att det finns vissa problem med att fixa bra tifon över en hel säsong, att få till guldklimpar hela tiden går ju inte. Dock kan man för min del skippa dessa banderoller med ostiga budskap som jag verkligen inte ser något värde i. Notera att detta inte är ett påhopp specifikt på er, jag var minst lika oentusiastisk över vår banderoll mot Gefle ("Enade av motgångar....").
Ja, självklart ska de vara maffiga. Jag förstår inte vad du menar med högtravande, men bara det faktum att det ens sker tifon på läktaren är väl högtravande. Att man per automatik är skeptisk mot budskap som Djurgårdare kan jag väl bara förstå och beklaga. Men jag har inte sett någon Gnagare som stört sig över dessa ostiga budskap. Vad stod det på era banderoller idag förresten?
2013-11-03, 23:32
  #17598
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag håller inte med. Tifon ska vara maffiga, inte högtravande. Naturligtvis förstår jag att det finns vissa problem med att fixa bra tifon över en hel säsong, att få till guldklimpar hela tiden går ju inte. Dock kan man för min del skippa dessa banderoller med ostiga budskap som jag verkligen inte ser något värde i. Notera att detta inte är ett påhopp specifikt på er, jag var minst lika oentusiastisk över vår banderoll mot Gefle ("Enade av motgångar....").
Det är naturligtvis en smaksak...som allt annat i den här tråden. Men våra åsikter går i varje fall isär.
Jag föredrar rim, så tillvida det inte drar ner helhetsbudskapet.

I det här fallet så passade det ovanligt bra, med tanke på att det varit en väldigt speciell säsong för oss. Å andra sidan har vi inte rimmat på så många andra tifon i år, även om det säkert inte är själva rimmen som irriterar dig.

"AIK-själen lever vidare och förblir odödlig"
"Ivan Turina - För alltid en hjälte bland oss"
"Allmänna Idrottsklubben - Världens vackraste"
"Tjerna - Konung i de svartgula själarnas land"
"Norra Stå - Alltid här för AIK"
"Vi går stärkta ur denna mörka säsong - Ivan ler mot oss från Råsundas betong"

Poetiska, ridderliga och storhetsvansinniga. Men sådana är vi.

Annars tycker jag att det är imponerande vilken spridning Dif haft på årets korrar när det kommer till typsnitt!

http://jarnkaminerna.se/bilder/media/6c1768f4375a8d43ce870de6af77ffa6.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/f168b77d67f9c2d1962809152adde80f.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/2c7ede2a9e8341a5109a26295014fbb7.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/24f42febb11dfb202fa7d76c2f27cda9.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/ca72a6dd4ff745b2f9c4233cd2f73014.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/b655ce687ef7e43ca0750bc1f3526a19.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/ac7fdb81ca9ebdb62022794bb3102c0f.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/9d61cdd55ab721e81f95aa40a6881643.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/ac65945dbf780ca951f09db86aef568a.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/b6aa285851657846ba37f2b631dec402.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/fa5f2e1f57cda0eff11b55855f379dc7.jpg
http://jarnkaminerna.se/bilder/media/8b9db8a5754b866e5d9261a0451e66f8.jpg
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2jbrb&s=5#.UnbTqySl-jc

Alltså...typsnittet är ju inte precis ett estetiskt mästerverk om man säger så..
__________________
Senast redigerad av 15Februari 2013-11-03 kl. 23:53.
2013-11-03, 23:45
  #17599
Medlem
Ajberts avatar
Jag kan hålla med om att det ibland blir lite cheesey när det ska rimmas och låta poetiskt bara för att. Höstderbyt nu senast är ett bra exempel med halvtidsbudisarna. Kanske ingen klockren historia där man kunnat förmedla samma smädelser utan massa nödrim.

Tycker däremot att detta idag i tifot inte på något sätt känns konstigt eller så. Bra budskap och ett bra "rim".
2013-11-04, 00:18
  #17600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
"Tjerna - Konung i de svartgula själarnas land"

Asså, jag brukar inte ha något emot poetiska rim osv på läktaren, om de görs bra men ärligt.. "Konung" låter bara så otroligt pretentiöst.
2013-11-04, 00:55
  #17601
Medlem
Dessa då?

http://www.ultraboys.se/bilder/2009/gbgh/dsc05695.jpg
http://soderbroder.se/wp-content/gallery/24-april-hammarby-if-ifk-goteborg/_mg_1901.jpg

http://hammarbyultras.blogg.se/images/2009/2824_1142877733204_1265283248_30406255_3558053_n_3 6123977.jpg
2013-11-04, 00:58
  #17602
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Den här då?

http://www.ultraboys.se/bilder/2009/gbgh/dsc05695.jpg
http://soderbroder.se/wp-content/gallery/24-april-hammarby-if-ifk-goteborg/_mg_1901.jpg

Dom agerade ju efter ultrashandboken trots att dom inte var ultras.. Mer än man kan säga om era gäng som lever kvar trots snattade banderoller!

PS: Jag skiter verkligen i ultrapultras, men lika roligt varje gång att dra igång den soppan.
2013-11-04, 01:03
  #17603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Dessa då?

http://www.ultraboys.se/bilder/2009/gbgh/dsc05695.jpg

http://hammarbyultras.blogg.se/images/2009/2824_1142877733204_1265283248_30406255_3558053_n_3 6123977.jpg
Ni hade ju talang i att rimma ni också
2013-11-04, 01:17
  #17604
Medlem
Aleopas avatar
Rikard Norlings leénde under ramsan "Rikard Norling, håller på Malmö" gick inte av för hackor!


Mästarna från Malmö här är vi!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in