Sitter och äter middag samt smakar en weissbier från Paulaner för första gången. Är inte särskilt bevandrad inom veteöl, har smakat någon förut som jag inte kommer ihåg vad det var för någon eller hur den smakade. Denna smakade dock väldigt tydligt av något som jag inte känt förut i vanliga kornmaltsöl, är det vetesmaken? Såg på innehållsförteckningen att det är mer vetemalt än kornmalt, vilket väl är ganska ovanligt även för weissbieren?
Ölen är med jästfällning och en folköl på 3.2 %. Denna speciella smak (om det nu är vetet) var lite spännande, men i övrigt var det en lite tråkig och smaklös öl i mitt tycke. Kanske är den starkare varianten bättre? Kan inflika ett tips på en god folkölslager, Sir Taste-a-lot. Öppnar nog en sådan sen