2013-08-16, 19:07
  #6109
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Sippar på cheap thrills för första gången just nu. Den var mycket godare än dom andra två ifrån brutal brewing som jag smakat. Lite för mild smag dock. Men den får väl kanske 4/10 ifrån mig

Testat beervana? om ja, vad var tokigt med den?
Citera
2013-08-16, 19:16
  #6110
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Testat beervana? om ja, vad var tokigt med den?
Den smakar ju något, och det tycker inte juniorerna om!

Cheap Thrills är blaskig på ett "äckligt" sätt. Jag sitter just nu och suger i mig några Pabst Blue Ribbon och det är ju ett klassiskt amerikanskt blasköl, men det har iaf någon form av smak/avsaknad av smak som gör att den blir blaskig på ett "godare" sätt.
Citera
2013-08-16, 20:58
  #6111
Medlem
InfraGuls avatar
Just nu är jag helt insnöad på innis & Gunn och tycker att det är ett riktigt bra öl till bra pris.
Jag älskar den första klunken ur glaset när man verkligen känner den lite lätta söta kolasmaken och den lite sträva fatsmaken samtidigt och det värmer upp magen.

Tipsa mig gärna om bra öl i stil med ovan nämnda öl för jag har inte hittat någon med samma karaktär.
Citera
2013-08-17, 02:30
  #6112
Medlem
Thuures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag sitter just nu och suger i mig några Pabst Blue Ribbon och det är ju ett klassiskt amerikanskt blasköl, men det har iaf någon form av smak/avsaknad av smak som gör att den blir blaskig på ett "godare" sätt.

Nu tappade du all min respekt för dig. Den enda smaken Pabst Blue Ribbon (eller Old Milwauke som det egentligen är i flaskorna här i Sverige) är definitionen av felsmak. Plast, grönt äpple, gryn och smör.
Citera
2013-08-17, 09:48
  #6113
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuure
Nu tappade du all min respekt för dig. Den enda smaken Pabst Blue Ribbon (eller Old Milwauke som det egentligen är i flaskorna här i Sverige) är definitionen av felsmak. Plast, grönt äpple, gryn och smör.
Av någon anledning så har jag fastnat för Blue Ribbon, trots att jag vanligtvis vill ha öl med rejäl beska.
Det kanske är just felsmakerna som gör den speciell? Första gången som jag drack den så trodde jag att det var någon form av cider, lite söt och med äppleton och den smaken passar mig tydligen bättre än en blek, urvattnad lager av internationell typ.
Citera
2013-08-17, 18:16
  #6114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Av någon anledning så har jag fastnat för Blue Ribbon, trots att jag vanligtvis vill ha öl med rejäl beska.
Det kanske är just felsmakerna som gör den speciell? Första gången som jag drack den så trodde jag att det var någon form av cider, lite söt och med äppleton och den smaken passar mig tydligen bättre än en blek, urvattnad lager av internationell typ.


Öltråden - för ölkännare
Citera
2013-08-17, 19:12
  #6115
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Öltråden - för ölkännare
Lugna ner dig lite. Om du har läst något mer i tråden så kanske du har förstått att jag dricker annan öl än Pabst också. Bara för att man gillar öl i olika former behöver man inte nörda totalt, ibland vill man dra några kalla fulöl bara för att bli lite full eller för att det passar vid grillen. Trots att jag ibland dricker Pabst så vill jag nog fortfarande kalla mig "ölintresserad" och kanske till och med "kännare".
Citera
2013-08-18, 16:46
  #6116
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Öltråden - för ölkännare

Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Lugna ner dig lite. Om du har läst något mer i tråden så kanske du har förstått att jag dricker annan öl än Pabst också. Bara för att man gillar öl i olika former behöver man inte nörda totalt, ibland vill man dra några kalla fulöl bara för att bli lite full eller för att det passar vid grillen. Trots att jag ibland dricker Pabst så vill jag nog fortfarande kalla mig "ölintresserad" och kanske till och med "kännare".

OT : Zepofan har ju länge missionerat för kvalitetsöl i diverse trådar här på FB, det vet vi som hängt här ett tag. Bara för att hen även råkar gilla PBR så diskvalificerar det knappast hen från att fortsätta bidra här.

OnT : PBR är i mitt tycke drickbar, om än varken prisvärd eller särskilt spännande. Men jag dricker nog hellre den än de värsta eurolagerexemplen, á la Björnebryg eller Slots Guld.
__________________
Senast redigerad av JP1 2013-08-18 kl. 16:48.
Citera
2013-08-18, 21:24
  #6117
Medlem
TheOmnipotents avatar
Sitter och äter middag samt smakar en weissbier från Paulaner för första gången. Är inte särskilt bevandrad inom veteöl, har smakat någon förut som jag inte kommer ihåg vad det var för någon eller hur den smakade. Denna smakade dock väldigt tydligt av något som jag inte känt förut i vanliga kornmaltsöl, är det vetesmaken? Såg på innehållsförteckningen att det är mer vetemalt än kornmalt, vilket väl är ganska ovanligt även för weissbieren?

Ölen är med jästfällning och en folköl på 3.2 %. Denna speciella smak (om det nu är vetet) var lite spännande, men i övrigt var det en lite tråkig och smaklös öl i mitt tycke. Kanske är den starkare varianten bättre? Kan inflika ett tips på en god folkölslager, Sir Taste-a-lot. Öppnar nog en sådan sen
Citera
2013-08-19, 07:57
  #6118
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOmnipotent
Sitter och äter middag samt smakar en weissbier från Paulaner för första gången. Är inte särskilt bevandrad inom veteöl, har smakat någon förut som jag inte kommer ihåg vad det var för någon eller hur den smakade. Denna smakade dock väldigt tydligt av något som jag inte känt förut i vanliga kornmaltsöl, är det vetesmaken? Såg på innehållsförteckningen att det är mer vetemalt än kornmalt, vilket väl är ganska ovanligt även för weissbieren?

Ölen är med jästfällning och en folköl på 3.2 %. Denna speciella smak (om det nu är vetet) var lite spännande, men i övrigt var det en lite tråkig och smaklös öl i mitt tycke. Kanske är den starkare varianten bättre? Kan inflika ett tips på en god folkölslager, Sir Taste-a-lot. Öppnar nog en sådan sen

Nej, det är därför det kallas veteöl
Citera
2013-08-19, 08:25
  #6119
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Testat beervana? om ja, vad var tokigt med den?

Beervana tycker jag är ett helt okej budgetöl. Funkar skitbra i bastun eller på festivalen men ingenting jag sitter och smuttar på själv en kväll ifall jag blir sugen på en öl.
Citera
2013-08-19, 10:03
  #6120
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Nej, det är därför det kallas veteöl
Ok, jag hade fått för mig att det var vanligast att endast en mindre del av malten kom från vete även i veteöl. Vanlig öl innehåller ju ingen vetemalt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in