2013-08-17, 11:18
Medlem
[quote=CattasBubbla|44817541]Då kan vi (åter igen) konstatera att det enda vi faktiskt vet är att hon skickat ett mess där hon var irriterad, och att messet du prata r om där hon ska ha varit rädd/otrygg är ett i allra högsta grad overifierat rykte?

ja!, du säjer det ja! vi får väl se hur det är med det i sinom tid!
Citera
2013-08-17, 11:19
Medlem
[quote=danneblyfot|44817955]
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Då kan vi (åter igen) konstatera att det enda vi faktiskt vet är att hon skickat ett mess där hon var irriterad, och att messet du prata r om där hon ska ha varit rädd/otrygg är ett i allra högsta grad overifierat rykte?

Ähhhhhh..... glömde 2:an före!
Citera
2013-08-17, 11:22
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot

Nu vet jag inte vem som skrev detta, var det danneblyfot 2? Svårt hänga med när ni är 4 olika personligheter. Jag undrar om du känner till något mer om bröderna Berg? Och vet du om MB och VB verkligen hade ett förhållande till exempel?
Citera
2013-08-17, 11:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag får det inte att gå ihop. Om VB inte hade några böcker med sig till KJ, varför nämner han dom? Om inga böcker saknas i VB:s hem måste det betyda att hon återvänt med böckerna? Nej, dom ligger nog dumpade någonstans och KJ vet att de kan bli hittade. Därför vill han förklara sina eventuella fingeravtryck på kassen. Men det är bara vad jag tror.
När nämnde KJ böckerna?
Citera
2013-08-17, 11:27
Medlem
FUP-12s avatar
[quote=danneblyfot|44817971]
Citat:

Ähhhhhh..... glömde 2:an före!

Eftersom detta tycks vara ett återkommande problem kan jag rekommendera att ni registrerar varsitt konto! Till och med siamesiska tvillingar och användare med multipla personligheter brukar nämligen göra så.
Citera
2013-08-17, 11:38
Medlem
Popcorn76s avatar
2a

Citat:
Jag får det inte att gå ihop. Om VB inte hade några böcker med sig till KJ, varför nämner han dom? Om inga böcker saknas i VB:s hem måste det betyda att hon återvänt med böckerna? Nej, dom ligger nog dumpade någonstans och KJ vet att de kan bli hittade. Därför vill han förklara sina eventuella fingeravtryck på kassen. Men det är bara vad jag tror.

Har han nämnt dem? Var det inte bara B*dengrabbs utsaga?

Edit: sorry, såg att Q redan frågat
Citera
2013-08-17, 11:46
Medlem
Citat:
2. bra tänkt!. jag tror inte att VB nånsin använde sina böcker den kvällen, hon hann helt enkelt inte!
det ska ju saknas en "sportbag" av något slag som VB ägde! jag tror att GM har använt bagen till något annat, typ fyllt med tunga stenar tillsammans med mordvapen, kläder och eventuella styckningsverktyg?!
plats i bagen tog slut för böckerna, så det fick bli ICA-kasse!?. ICA-kassen försågs också med sten, innan allt dumpades i nåt vatten nånstans!?,men GM förstod att påsen kunde flyta upp inom en snar framtid med hans DNA el. fingeravtryck på! därför den ivriga förklaringen av honom om böckerna och påsen!? (fortfarande bara teorier)
Citera
2013-08-17, 11:53
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
2. bra tänkt!. jag tror inte att VB nånsin använde sina böcker den kvällen, hon hann helt enkelt inte!
det ska ju saknas en "sportbag" av något slag som VB ägde! jag tror att GM har använt bagen till något annat, typ fyllt med tunga stenar tillsammans med mordvapen, kläder och eventuella styckningsverktyg?!
plats i bagen tog slut för böckerna, så det fick bli ICA-kasse!?. ICA-kassen försågs också med sten, innan allt dumpades i nåt vatten nånstans!?,men GM förstod att påsen kunde flyta upp inom en snar framtid med hans DNA el. fingeravtryck på! därför den ivriga förklaringen av honom om böckerna och påsen!? (fortfarande bara teorier)

Mitt fetade. Ja, så tror jag med. Men hur vet du att det saknas en sportbag som tillhörde VB? Det måste jag ha missat någonstans.
Citera
2013-08-17, 11:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Mitt fetade. Ja, så tror jag med. Men hur vet du att det saknas en sportbag som tillhörde VB? Det måste jag ha missat någonstans.
Bodengrabb 16 maj:
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Men då jag ibland kan vara lite tankspridd så kan jag självklart ha menat att det var en sportbag hon hade
En till trådsanning, alltså.
Citera
2013-08-17, 12:09
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
En tanke bara: när man läser VBs FB så är svenskan sisådär ibland, av förståeliga skäl. Jag tänker på hennes sista meddelande att hon "sen skulle hem till kompis och plugga". Hon kanske menade hem till kompis OCH SEN plugga. Alltså hon glömde SEN. Det skulle förklara varför mamman hade efterrätt klar. Hon väntade att hon skulle komma tillbaka snart. Hon skulle bara hem till en kompis och sedan komma hem igen och plugga. Hon hade ju tenta dagen efter. Kanske därför de irriterade smsen, KJ körde aldrig hem henne och hon var ju tvungen att plugga.

Det skulle ju ge svar på våra frågor varför i hela fridens namn hon skulle hem till KJ och plugga. Det kanske hon inte skulle.

Jag tror inte på att de skulle iväg på någon fest, eller att hon skulle på dejt, hon var ju klädd i träningskläder.
Citera
2013-08-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bodengrabb 16 maj:

En till trådsanning, alltså.
nej, det saknas en sportbag som hon ägde, och som hon ska ha haft den kvällen! vet det eftersom "karatefolk"-som jag känner- har blivit utfrågade om den, och fått ge signalement på bagen! och om den INTE är borta så borde väl VB:s mamma eller annan ha talat om att den inte är borta om hon bara har glömt den hos någon!!
Citera
2013-08-17, 12:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
nej, det saknas en sportbag som hon ägde, och som hon ska ha haft den kvällen! vet det eftersom "karatefolk"-som jag känner- har blivit utfrågade om den, och fått ge signalement på bagen! och om den INTE är borta så borde väl VB:s mamma eller annan ha talat om att den inte är borta om hon bara har glömt den hos någon!!
Det är i så fall ny information. Den information om en sportbag som Bodengrabb har lämnat är allt annat än tillförlitlig. https://www.flashback.org/sp43456513
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in