2013-08-17, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
I så fall förklarar det ju varför hon önskar efterrätt. Hon skulle vara tillbaka till middagen.

Så här: VB åker hem till KJ av någon anledning men menar bara att stanna en stund för hon ska sedan hem och äta middag+efterrätten hon önskat. Sedan ska hon plugga. Hemma, som de flesta gör.
Av någon anledning vägrar KJ köra henne tillbaka. Hon blir stressad över sin tenta, de börjar bråka och skrika på varandra (de skriken som grannen hört behöver ju inte vara dödsskrik. Man kan nog urskilja ett riktigt sådant och då skulle han kanske masat sig ur sängen). Alt klipper KJ till henne, hon skriker.
Hon drar ifrån lägenheten och bestämmer sig för att gå hem. KJ som fortfarande är ursinnig hoppar in i sin bil och kör efter henne. Han övertalar henne att hoppa in, han ska köra henne hem lovar han. Istället slutade turen med att han hugger henne, kanske vid sidan av någon väg, och lägger henne i bagageluckan (blodfläcken). I panik åker han mot sina föräldrars hus för han vet att de är bortresta. Han behöver tänka och göra rent bilen i lugn och ro i deras garage. Troligtvis dumpar han kroppen provisoriskt på väg dit, för att sedan återvända och stycka. Eller vad tror ni?

Möjlig scenario! Kanske AJ har sett fram emot att träffa VB och tror att detta är hans chans att de ska bli ihop igen? Träffas på helgen är ett steg i rätt riktning tänker han kanske. De har bestämt tid och han tänker att detta kommer att bli en mysig kväll medan hon kanske mest bara vill träffas lite snabbt för att han har tjatat eller av någon annan oskyldig anledning. Så visar det sig att hon vill hem direkt. Att hon inte har en tanke på att stanna. Hon kanske till och med snackar om någon annan kille/man. Och då blir han sur och besviken och vägrar köra henne hem varav irriterade sms. Och när hon blir irriterad säger hon kanske nedlåtande saker till KJ och då slår det slint.
Citera
2013-08-17, 10:12
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Min fetning, det finns definitivt denna möjlighet.. kanske inte alla ord föll i rätt ordning var dag på svenska, dock så talar väl hennes vid tiden studienivå mot denna språkbrist.
Men varför skrev hon detta på sin svenska fejja, tvärt emot tidigare (har gjort blev skall göra).
Polisen vet säkert varifrån detta uppdaterades (dator/IP) men vad var syftet med uppdateringen, den är så märklig i sammanhanget för samma dag/kväll så mördas VB.

Mitt fetade.
När man läst på hennes FB, även "nutid", så brister svenskan rätt ofta. Skriften behöver inte ha blivit jätte fel. Hon glömde kanske bara SEN tex.
I så fall kan det varit meningen att det skulle ha stått " Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis, och sen plugga"

Jag tror att det kan vara så. Att hon bara skulle träffa KJ en liten stund, och sedan hem och äta. Hon hade ju dels önskat efterrätt och dels hade hon tenta dagen efter.
Citera
2013-08-17, 10:14
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Intressant tanke. Om det skulle vara på det här sättet blir allt genast mer logiskt.

Ja precis. Det låter inte sannolikt att hon skulle plugga hemma hos KJ inför en viktig tenta. Och då förstår man också varför hon önskade en speciell efterrätt. Hon hade planerat att äta hemma.
Dessutom var hon ju klädd i träningskläder, det känns inte som att det var planerat att spendera kvällen varken på stan eller på en dejt.
Citera
2013-08-17, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ja precis. Det låter inte sannolikt att hon skulle plugga hemma hos KJ inför en viktig tenta. Och då förstår man också varför hon önskade en speciell efterrätt. Hon hade planerat att äta hemma.
Dessutom var hon ju klädd i träningskläder, det känns inte som att det var planerat att spendera kvällen varken på stan eller på en dejt.

Varför säger KJ att VB var hemma hos honom och pluggade? Han hade ju gett henne en kasse att ta böckerna i när hon skulle hem. Menar du att hon skulle till någon annan och plugga? Tror inte att en sådan bekant har hört av sig och sagt att hon aldrig dök upp.
Böckerna saknas förmodligen, om de gör det låter det troligt att de var med hem till KJ.
Citera
2013-08-17, 10:33
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. får inte fram nånting konkret! sorry!!
Då kan vi (åter igen) konstatera att det enda vi faktiskt vet är att hon skickat ett mess där hon var irriterad, och att messet du pratar om där hon ska ha varit rädd/otrygg är ett i allra högsta grad overifierat rykte?

Citat:
men hallå! är du medveten om att det har gått en tid mellan mordet och undanskuffandet av benen in i huset! och spelar det nån roll om så hela skogen var uppriven framför luckan? eller om luckan hade börjat slå rötter i marken? det är inte huruvida den har rörts som är viktig i min teori (för det är endast en teori) utan det är endast för mej en svår tanke att han skulle ha vari ensam vid undanskuffandet av kroppsdelarna!. han kan ju faktiskt ha fått hjälp eftersom det var meningen att allt-i slutänden- skulle brännas upp!, och med det ev.spår av GM och medGM!. men visst jag kan ju givetvis ha fel i min teori!

När mördades hon och när la man in benen i huset?
__________________________________________________ __________

Jag tror att man har så det räcker på KJ och att det enda man är ute efter nu är att försöka hitta ett rimligt motiv så man kan knyta ihop säcken. Det var ganska längesedan man uttalade sig att man kände sig trygg med det som framkommit men att man ville ge de anhöriga så mycket svar som möjligt,vilket jag förmodar är att få fram varför och exakt hur det gick till. De sms man nu försöker återskapa kan ge dom svaren på varför det hände.
Citera
2013-08-17, 10:42
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Varför säger KJ att VB var hemma hos honom och pluggade? Han hade ju gett henne en kasse att ta böckerna i när hon skulle hem. Menar du att hon skulle till någon annan och plugga? Tror inte att en sådan bekant har hört av sig och sagt att hon aldrig dök upp.
Böckerna saknas förmodligen, om de gör det låter det troligt att de var med hem till KJ.

Antingen kanske han försökte få henne att göra det, men sedan när hon kom hade hon bestämt sig för att bara stanna kort och sedan åka hem och plugga.
Eller läste han på hennes FB och tog den storyn. Jag vet inte.
Hans agenda vet jag inte, men hennes intentioner kan vara dessa och det kan ha föranlett bråk.
Nej, hon skulle inte till någon annan och plugga, hon skulle hem. Precis som du säger är det ju ingen, vad vi vet, som sagt att hon aldrig kom fram till pluggandet. Hon skulle äta med sin mamma och önskat efterrätt. Sen plugga. Det är vad jag tror.
Böckerna vet vi inget om, det kan vara uppdiktat av KJ.
Citera
2013-08-17, 10:48
Bannlyst
Citat:
Antingen kanske han försökte få henne att göra det, men sedan när hon kom hade hon bestämt sig för att bara stanna kort och sedan åka hem och plugga.
Eller läste han på hennes FB och tog den storyn. Jag vet inte.
Hans agenda vet jag inte, men hennes intentioner kan vara dessa och det kan ha föranlett bråk.
Nej, hon skulle inte till någon annan och plugga, hon skulle hem. Precis som du säger är det ju ingen, vad vi vet, som sagt att hon aldrig kom fram till pluggandet. Hon skulle äta med sin mamma och önskat efterrätt. Sen plugga. Det är vad jag tror.
Böckerna vet vi inget om, det kan vara uppdiktat av KJ.

Jag tror att det är såhär. VB återvänder hem efter att hon delat ut reklam. Hon hämtar böckerna men tar ingen kasse eller väska då KJ hämtar henne i bilen. Han har efter mordet gjort sig av med böckerna eftersom han över huvud taget nämner dem.

Det är inte ovanligt att thailändare äter sent. Middag klockan 22.00 är inga konstigheter.
Citera
2013-08-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Då kan vi (åter igen) konstatera att det enda vi faktiskt vet är att hon skickat ett mess där hon var irriterad, och att messet du pratar om där hon ska ha varit rädd/otrygg är ett i allra högsta grad overifierat rykte?

När mördades hon och när la man in benen i huset?
__________________________________________________ __________

Jag tror att man har så det räcker på KJ och att det enda man är ute efter nu är att försöka hitta ett rimligt motiv så man kan knyta ihop säcken. Det var ganska längesedan man uttalade sig att man kände sig trygg med det som framkommit men att man ville ge de anhöriga så mycket svar som möjligt,vilket jag förmodar är att få fram varför och exakt hur det gick till. De sms man nu försöker återskapa kan ge dom svaren på varför det hände.
herregud! har du noll koll! då måste jag be dej läsa tråden från början
Citera
2013-08-17, 10:56
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
herregud! har du noll koll! då måste jag be dej läsa tråden från början
Vad är det jag har "noll koll" på? Så vitt jag vet så har ingen uttalat sig om när kroppsdelarna placerades ut, men har man gått ut med det så länka gärna till det så jag får lite koll då. Och jag har läst tråden från start.
Citera
2013-08-17, 10:56
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror att det är såhär. VB återvänder hem efter att hon delat ut reklam. Hon hämtar böckerna men tar ingen kasse eller väska då KJ hämtar henne i bilen. Han har efter mordet gjort sig av med böckerna eftersom han över huvud taget nämner dem.

Det är inte ovanligt att thailändare äter sent. Middag klockan 22.00 är inga konstigheter.

Kanske inte. Men har man en student hemma, och bor i Sverige, så kanske man inte äter middag kl 22. Jag tror inte hon hade några böcker med sig alls och tänkte inte stanna länge, därav bråket, hon började smsa med någon manlig bekant, KJ blir ännu argare. Men återigen, det är bara vad jag tror.
Men det jag funderar mest på är om det var planerat av KJ från början eller om det urartade.
Citera
2013-08-17, 11:04
Bannlyst
Citat:
Kanske inte. Men har man en student hemma, och bor i Sverige, så kanske man inte äter middag kl 22. Jag tror inte hon hade några böcker med sig alls och tänkte inte stanna länge, därav bråket, hon började smsa med någon manlig bekant, KJ blir ännu argare. Men återigen, det är bara vad jag tror.
Men det jag funderar mest på är om det var planerat av KJ från början eller om det urartade.

Jag får det inte att gå ihop. Om VB inte hade några böcker med sig till KJ, varför nämner han dom? Om inga böcker saknas i VB:s hem måste det betyda att hon återvänt med böckerna? Nej, dom ligger nog dumpade någonstans och KJ vet att de kan bli hittade. Därför vill han förklara sina eventuella fingeravtryck på kassen. Men det är bara vad jag tror.
Citera
2013-08-17, 11:04
Medlem
Citat:
Men äta middag kl 22 en lördag är väl inte så konstigt?
Men snacket att hon skulle tenta dagen efter får jag inte ihop. Är det vanligt att skriva tentor på en söndag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in