2013-06-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Bränna eller inte bränna, han ville väl det skulle hittas helt enkelt, tyvärr är ju skogen sådan att det inte gås direkt i skogen utan på vägarna i skogen som är många.
Som att vilja visa upp sitt mästerverk... Eller pga vääääldigt dåligt samvete om han hade känslor för VB
Citera
2013-06-18, 23:43
Medlem
ME077s avatar
Jag kan inte räkna ut varför i fridens namn styckning skulle ske i föräldrarnas garage. Enda anledningen till styckning bör ju vara om han dödat henne i sin egen lägenhet, och vill få ut kroppen osedd. Om hon dött utomhus eller i bilen finns ju ingen anledning till styckning. Känns för orimligt att kroppen skulle tagits till föräldrarnas hus.
Citera
2013-06-18, 23:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
FP2 är mordplats, kom ihåg att han i himmelen med storsprutan spolat rent mord och styckplats ganska bra.

Jag tror faktiskt att det här är nära sanningen. Fp2 ligger utomhus, hundar kan bara markera att det finns spår av död människa vilket faktiskt var vad som fanns på platsen. Dock lär det gå att detektera blodspår även utomhus och trots väder och vind ganska lång tid efter att det hamnat på platsen. En blodig händelse bör kunna bekräftas. Hittar tyvärr inte källan.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
@jotnan, wakey wakey!
Vet de andra i gänget att du berättar? Isf, är ni helt överens om ditt deltagande i tråden?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-18 kl. 23:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Som att vilja visa upp sitt mästerverk... Eller pga vääääldigt dåligt samvete om han hade känslor för VB

Troligen fanns det väl känslor de var väl "vänner"
Sanningen får vi bara reda på när den berättas.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Finns många som kan tänkas köpa här, fast åtala föräldrarna för att det är fel i ex. huvud på sonen, kanske dags att vi innan parning mellan varandra att det genomförs tester för att godkänna avkommor, så att vi bara får elitsvenskar.

Och att vissa "idioter" aldrig får skaffa barn.

Det var inte lite OT det där. Sover mod denna tid tro.
KJs farsa ska tydligen tro han är oskyldig iaf. Men det är väl givet att blunda för alla bevis som finns mot hans son.
Citera
2013-06-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror faktiskt att det här är nära sanningen. Fp2 ligger utomhus, hundar kan bara markera att det finns spår av död människa vilket faktiskt var vad som fanns på platsen. Dock lär det gå att detektera blodspår även utomhus och trots väder och vind ganska lång tid efter att det hamnat på platsen. En blodig händelse bör kunna bekräftas. Hittar tyvärr inte källan.

Nja, men kan ju vara så att bilen med blodspår är mordplats och blod tömts, och att det är styckningsplats också, men på något sätt är FP2 också en brottsplats. Och hur bra teknik vi än får kommer vi aldrig att kunna slå moder natur.
Citera
2013-06-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

vet jag läste någonstans om några likhundar som tränats, där dom hade torkat utspätt blod på en altan med en trasa i ett hörn. efter ett halvår kunde hundarna fortfarande markera exakta fläcken, trots att det blivit utsatt för väder och vind. ett år senare kunde dom fortfarande göra det
Citera
2013-06-18, 23:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
vet jag läste någonstans om några likhundar som tränats, där dom hade torkat utspätt blod på en altan med en trasa i ett hörn. efter ett halvår kunde hundarna fortfarande markera exakta fläcken, trots att det blivit utsatt för väder och vind. ett år senare kunde dom fortfarande göra det
Jag har läst den artikeln, helt enastående.
Frågan är om det är så blodfynden har gjorts, eller om det var synligt.
Citera
2013-06-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det var inte lite OT det där. Sover mod denna tid tro.
KJs farsa ska tydligen tro han är oskyldig iaf. Men det är väl givet att blunda för alla bevis som finns mot hans son.

Tycker det är ett svar på frågan som ställdes, svar måste väl få innehålla en viss ironi över orimligheter som nämndes om att familjemedlemmar borde dömas i inlägget jag svarade på.
Citera
2013-06-18, 23:53
Medlem
ME077s avatar
Måste säga att trots allt skvaller har det ännu inte framkommit vem VB´s "hemlige beundrare" var. (Han som var ute efter henne, men hon var inte intresserad).
Citera
2013-06-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag kan inte räkna ut varför i fridens namn styckning skulle ske i föräldrarnas garage. Enda anledningen till styckning bör ju vara om han dödat henne i sin egen lägenhet, och vill få ut kroppen osedd. Om hon dött utomhus eller i bilen finns ju ingen anledning till styckning. Känns för orimligt att kroppen skulle tagits till föräldrarnas hus.
Den som styckar kanske ser det som "spännande" och mer som en lek sin "uppgift", att man känner sin makt, är "gud", är man i psykos kan allt hända, alkohol o medicin kan ge väldigt konstiga psykoser. Han kanske åt medicin, drack alkohol och vipps- ett monster. OM det är så, skulle det inte vara konstigt att man väljer ett garage tex att vara i.
Men mest troligt ar att hon styckats i skogen.
Senast redigerad av moa-tove 2013-06-18 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in