2013-08-16, 20:57
Medlem
Tja, är det någon här som har koll på om det är stor konkurrens till att få en plats till fotbollslagen hos nationerna/sektionerna och/eller var mer dom nu finns? Vart ska jag vända mig till om jag vill spela lite fotboll på kvällarna 2-3 gånger i veckan? Inte seriöst i klubb då utan lite skoj bara.

Är det någon som tränar i Victoriahallens gym som kan ge någon inblick på hur befolkat det är där runt 17-21? Eftersom många verkar varna om att Gerdahallen är proppfull letar jag efter andra alternativ.
Citera
2013-08-16, 21:07
Medlem
Vi börjar bli ett gött gäng novischer nu som vill öla, trevligt och se!
Citera
2013-08-16, 21:57
Medlem
lagottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999equals1
Tja, är det någon här som har koll på om det är stor konkurrens till att få en plats till fotbollslagen hos nationerna/sektionerna och/eller var mer dom nu finns? Vart ska jag vända mig till om jag vill spela lite fotboll på kvällarna 2-3 gånger i veckan? Inte seriöst i klubb då utan lite skoj bara.

Är det någon som tränar i Victoriahallens gym som kan ge någon inblick på hur befolkat det är där runt 17-21? Eftersom många verkar varna om att Gerdahallen är proppfull letar jag efter andra alternativ.
Helsingkrona har ett lag i 7:an. Två träningar i veckan och match. Precis lagom seriöst.
kolla deras hemsida, vet att det behövs fler spelare nu till hösten.
Citera
2013-08-17, 00:38
Medlem
SunWukongs avatar
Har medlemmar på SSK reducerat inträde till klubbarna?
Citera
2013-08-17, 17:59
Medlem
jzprs avatar
Kan tänka mig att många som studerar på Lunds Universitet åker över till Tyskland för att köpa billig alkohol. Brukar det vara många som åker och fixar eget bruk eller är det folk som säljer billigt redan i Lund?
Senast redigerad av jzpr 2013-08-17 kl. 18:08.
Citera
2013-08-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunWukong
Har medlemmar på SSK reducerat inträde till klubbarna?

Såvitt jag vet skiljer sig det inte och alla betalar samma oavsett nation.
Citera
2013-08-17, 19:44
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Hur är Actic Olympen i jämförelse med Gerdahallen?
Säkert bra, men skillnaden är nog att Gerdahallen erbjuder andra sportaktiviteter som tennis, squash, badminton, you name it. Ska du bara träna på gym är nog Actic Olympen ett säkrare val.
Citera
2013-08-17, 19:47
Medlem
SunWukongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympseudonym
Såvitt jag vet skiljer sig det inte och alla betalar samma oavsett nation.
Bull. Slipper ta mig en tur till Tuna då i vart fall. Tack för svaret
Citera
2013-08-17, 21:18
Medlem
Citat:
Kan tänka mig att många som studerar på Lunds Universitet åker över till Tyskland för att köpa billig alkohol. Brukar det vara många som åker och fixar eget bruk eller är det folk som säljer billigt redan i Lund?

Varför ska du köpa sprit när du har nation?

Mellanöl: 15kr.
Starköl 25kr
Cider: 25kr.
Shots: 25-30kr.
Citera
2013-08-18, 13:37
Medlem
jzprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Säkert bra, men skillnaden är nog att Gerdahallen erbjuder andra sportaktiviteter som tennis, squash, badminton, you name it. Ska du bara träna på gym är nog Actic Olympen ett säkrare val.

Tack för svaret. Blir nog Actic Olympen för min del

Citat:
Ursprungligen postat av Anonympseudonym
Varför ska du köpa sprit när du har nation?

Mellanöl: 15kr.
Starköl 25kr
Cider: 25kr.
Shots: 25-30kr.

Haha det låter alldeles utmärkt! Men det vore ju gött att ha något innan man drar till nationerna också
Citera
2013-08-18, 14:52
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Det är en hel del som åker över och handlar för eget bruk men någon organiserat säljande av tyskinskaffad öl har jag aldrig hört talas om. De jag har hört som funderat på idén har avskräckts för att studenter i Lund vid runtfrågning inte visat sig villiga att betala tillräckligt mycket för t.ex. ölplattor för att det ska bli någon poäng att åka. De kan tänka sig att betala vad det kostar i Tyskland plus max någon eller några tjugolappar extra per platta. Det är inga vinstmarginaler som fungerar.
Då är det mer lukrativt att sälja vodkaflaskor till gymnasister med 150% vinst per flaska.
Citera
2013-08-19, 21:51
Medlem
Någon som vet hur det är att laga mat på nation? Vad är det för typ av mat som lagas till sittningar, lunch och sånt i Lund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in