2013-08-20, 00:28
Medlem
jzprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
Någon som vet hur det är att laga mat på nation? Vad är det för typ av mat som lagas till sittningar, lunch och sånt i Lund?

Lunds Nation serverar lunch varje vardag för 35:-, sallad, bröd och kaffe ingår. Har läst ibland vad de serverar genom deras facebooksida och det verkar riktigt gott! Blir nog en och annan lunch där

http://lundsnation.se/verksamhet/mat/lunch/
Citera
2013-08-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
Någon som vet hur det är att laga mat på nation? Vad är det för typ av mat som lagas till sittningar, lunch och sånt i Lund?

Att laga mat på nation kan vara lite stressigt men det är otroligt roligt!!
Jag har jobbat sittning på Helsingkrona, brunch på Krischan och nån enstaka gång även på Lunds Nation.
Maten som lagas bestäms av förmannen. Kan vara allt möjligt men håller alltid hög kvalité och är gott. baconlindad kyckling, fläskfilé, potatisgratäng, bakad potatis, amerikanska pannkakor, scones.. osv. osv. osv.
Citera
2013-08-21, 17:23
Medlem
jzprs avatar
Hur gör ni andra med kurslitteratur? Har ni redan införskaffat er det innan terminsstart? Till dom första kurserna dvs.

Ska läsa till civilingenjör i datateknik om det har någon betydelse.
Senast redigerad av jzpr 2013-08-21 kl. 17:26.
Citera
2013-08-21, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Hur gör ni andra med kurslitteratur? Har ni redan införskaffat er det innan terminsstart? Till dom första kurserna dvs.

Ska läsa infocom de är ju nästan samma
Själv har jag skaffat kurslitteraturen redan och börjat kolla på den, vet ej vad andra gör dock.
Citera
2013-08-21, 17:58
Medlem
lakritcs avatar
Citat:

Köp billigt av någon äldre kursare. Brukar fungera bra.
Citera
2013-08-21, 20:13
Medlem
asdyaos avatar
Citat:

Har inte köpt några böcker ännu. Hoppas på att köpa begagnat, sen har jag någon(några?) specialupplagor som bara kunde köpas från något ställe som tillhörde LTH eller hur det nu var.

Ni som köpt, vad landade prislappen på? (främst ni civilingenjörer)
Citera
2013-08-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Har inte köpt några böcker ännu. Hoppas på att köpa begagnat, sen har jag någon(några?) specialupplagor som bara kunde köpas från något ställe som tillhörde LTH eller hur det nu var.

Ni som köpt, vad landade prislappen på? (främst ni civilingenjörer)

Blev runt 1600 för kurslitteraturen men jag köpte dock allting nytt för jag har dåliga erfarenheter av begagnade böker, tycker de är mycket skönare med egna nya och om man håller dom i fint skick kan man ju sälja dom senare.
Citera
2013-08-21, 20:30
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treali
Blev runt 1600 för kurslitteraturen men jag köpte dock allting nytt för jag har dåliga erfarenheter av begagnade böker, tycker de är mycket skönare med egna nya och om man håller dom i fint skick kan man ju sälja dom senare.

Hur länge sträcker sig kurserna som dessa böcker är köpta till? Är det 1 läsperiod (15 hp) eller 2? Om det är det senare så är det ju en högst överkomlig summa på 3000/år, med lite flyt. Men jag antar att det är det första som stämmer?
Citera
2013-08-21, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Hur länge sträcker sig kurserna som dessa böcker är köpta till? Är det 1 läsperiod (15 hp) eller 2? Om det är det senare så är det ju en högst överkomlig summa på 3000/år, med lite flyt. Men jag antar att det är det första som stämmer?

http://kurser.lth.se/lot/?val=program&prog=C
Täcker lp 1 och nästan hela 2:an.
Vad jag räknat ut snabbt så blir de väl runt 3300 kr de första året.

Du kan ju också få rabatt med mecenat.
Senast redigerad av treali 2013-08-21 kl. 20:43.
Citera
2013-08-21, 23:53
Medlem
Har en, kanske efterbliven, fråga. Kan man fortfarande gå med i någon nation om man enbart läser en kurs och inte ett program vid LU?
Citera
2013-08-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqisdis
Har en, kanske efterbliven, fråga. Kan man fortfarande gå med i någon nation om man enbart läser en kurs och inte ett program vid LU?
Jadå, det ska inte vara några problem. Har flera vänner som gjort så.
Citera
2013-08-22, 10:27
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqisdis
Absolut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in