2013-03-05, 20:45
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Är det någon som har koll på vad öl och vin kostar ute på nation ?
Öl: 25 kr och uppåt brukar det vara. Vin dricker jag inte på krogen!

Så Eradico, håll dig till Edekvata om du vill ha billig bärs
Citera
2013-03-05, 20:49
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Öl: 25 kr och uppåt brukar det vara. Vin dricker jag inte på krogen!

Så Eradico, håll dig till Edekvata om du vill ha billig bärs

Låter fullt acceptabelt! Var faktiskt på Edekvata häromdagen, blev positivt överraskad av deras ölsortiment
Citera
2013-03-05, 22:30
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Låter fullt acceptabelt! Var faktiskt på Edekvata häromdagen, blev positivt överraskad av deras ölsortiment
Då ska du se sortimentet på en pub i iDét. Inte lika billig öl, men MÅNGA sorter, och mycket finöl.
Citera
2013-03-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Beror på hur du vill ha det när du pluggar. I sjunkande ordning efter hur bra jag tyckte att de var.
Knäpptyst = Juridicum ovanvåningen, Edens läsesal (stängt? jag har flyttat), SOL tyst läsesal, tyst läsesal Bet.vet. biblioteket, tyst läsesal Universitetsbiblioteket.
Lätt sorl = SOL, Juridicumbiblioteket, Hangaren (vid genusvetenskap), Universitetsbiblioteket, Stadsbiblioteket.
En massa liv och stoj, OK för grupparbete = Cafe Athen i AF-borgen, Cafe Ahriman/valfritt café i stan.

Filosofiska biblioteket har jag inte besökt.
Knäpptyst/tyst -> Medicinska biblioteket (studiesalen) inne på sjukhuset.
Citera
2013-03-11, 01:11
Medlem
MauroSpockos avatar
Vilken är den billigaste cykelverkstaden i Lund? Går det att få en punka lagad för undra 200 spänn?
Citera
2013-03-11, 01:34
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Vilken är den billigaste cykelverkstaden i Lund? Går det att få en punka lagad för undra 200 spänn?
En punka kostar ca 100 spänn plus slang (~60 kr) (och däck (~150 kr) ifall det är slitet).

Jag brukar laga hos cykelaffären DeGaVi som ligger vid Clemenstorget.
Citera
2013-03-11, 03:21
Medlem
jzprs avatar
Tycker ni det är värt att att åka ner till Lund för att gå på öppet hus som hålls den 13 april i år mellan 10-15? Cirka 100 mil fram och tillbaka men det kanske är en bra erfarenhet och så pass informationsrikt att det är värt det om man eventuellt har tänkt studera i Lund framöver?
Citera
2013-03-11, 08:58
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Tycker ni det är värt att att åka ner till Lund för att gå på öppet hus som hålls den 13 april i år mellan 10-15? Cirka 100 mil fram och tillbaka men det kanske är en bra erfarenhet och så pass informationsrikt att det är värt det om man eventuellt har tänkt studera i Lund framöver?
Vilka är det som har öppet hus då?
Citera
2013-03-11, 17:18
Medlem
jzprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Vilka är det som har öppet hus då?

Lunds Universitet obviously. Eller vad menade du egentligen?

http://www.lu.se/studera/valja-studier/hjalp-att-valja-studier/massor-och-oppet-hus/informationsdagarna
Citera
2013-03-11, 21:48
Medlem
Citat:
Då har du ju chansen att titta på staden du eventuellt ska bo i också!
Citera
2013-03-12, 01:37
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Lunds Universitet obviously. Eller vad menade du egentligen?

http://www.lu.se/studera/valja-studier/hjalp-att-valja-studier/massor-och-oppet-hus/informationsdagarna
Du vet att Lunds universitet är en ganska stor organisation. Är inte som att hela universitetet har "öppet hus".
Citera
2013-03-13, 17:04
Medlem
Djamillas avatar
Söker studieplats som har öppet 24/7 i Lund någon som vet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in