2013-08-16, 18:54
Medlem
ItsNeverLupuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Var är snön bekräftad mer än högst upp i bergen, vilket är naturligt? Detta är Kalifornien. Förvänta er inte Mafia 2-liknande snöiga gator.

Precis! Sist det snöade i L.A. var över 50 år sedan, och det var inga jättemängder.
2013-08-16, 18:56
Medlem
soulreapers avatar
Då tar vi det igen, om ni bara ska kommentera hur långt det är kvar till release eller säga att senaste trailern är cool så får ni använda chatten. Här i tråden kommer det raderas och eventuellt leda till en varning.
//MOD
2013-08-16, 19:24
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Är det väl ändå inte? Finns oerhört trevliga berg att åka bräda i runt om Cali, och LA. Mammoth Mountain bland annat.

Pratar självklart om städer, eftersom det var Mafia 2 jag jämförde med. Se även länken. Det var därför jag nämnde Liberty City, och inte vad det nu är för stat staden befinner sig i. Inte lär vi få se någon snö i Los Santos inte.
2013-08-16, 19:24
Medlem
Ratis avatar
Jag kan ha förståelse om GTA V inte kommer till PC. Dom flesta skulle ändå ladda ner spelet gratis, och väldigt få skulle köpa det. Svårt att tjäna några pengar på det.
Av den anledningen är risken också att färre och färre spel kommer släppas till PC i framtiden.
Fast vad vet jag.
2013-08-16, 21:06
Medlem
karlolof89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Det enda du betalar för är spelet. Online är gratis precis som tidigare.

Antar att du slog till på detta erbjudande?

90 kr för:
GTA III
GTA Vice City
GTA Auto San Andreas
GTA Auto IV
GTA IV Episodes From Liberty City

Perfekt för att få denna månad som är kvar till release att gå snabbt!

Om man skriver in denna voucher så kostar det bara 7 pund GMG20-4B9NY-L4FEN

Efter ha sett alla trailers så blir jag mer och mer övertygad om att Gta 5 kommer bli vår tids största mästerverk i spelväg
2013-08-16, 21:51
Medlem
Reggaemans avatar
Är det någon i den här tråden som läser moderatormeddelanderna överhuvudtaget...?

Sluta att posta om ni bara ska skriva:

"1 månad kvar till release!"
"Nu har jag bokat mitt ex!"
"Vart kan jag köpa Gta V?"

Skittråkigt att läsa tråden om 6/10 inlägg handlar om just det som är skrivet ovan, använd chatten och lär er att Googla.

---------------------------------------------------------------------

OnT: Det finns totalt 20 "flikar" på Gta V:s nya hemsida varav 10 är öppnade och 10 inte.

Tror ni att resten av flikarna kommer att låsas upp innan release eller kommer det ske först efter release med tanke på att de låsta flikarna kan avslöja ganska mycket som hittills inte är släppt?

En grej jag tyckte var roligt i nya onlinetrailern var att det bekräftades att man kommer att kunna råna småbutiker, så vitt jag vet så har detta inte bekräftats innan.

Kommer bli roligt att bli desperat efter pengar när man inte har råd att köpa de där fälgarna man vill ha till sin bil för att sedan åka och råna en spritbutik i jakt på snabba pengar
Senast redigerad av Reggaeman 2013-08-16 kl. 21:53.
2013-08-16, 22:51
Medlem
tänkte tipsa om cvgs intervju med leslie benzies.
Väldigt mycket extra info som kommer fram där angående gta online.

Du kan bland annat sätta upp t.ex race challenges som vem som helst kan försöka sig på, och om en person klarar din challenge så måste du som satt upp den betala spelaren en viss summa.

Om du spelar tennis mot någon så behöver du inte vara rädd för att nån idiot kommer och bombar dig med ett jet eller skjuter dig. Andra spelare kan se på när du spelar, men dom kan inte störa.

Om du har en lägenhet med tv så kan du se andra spelares polisjakter live via polis kameror på helikoptrar och dylikt (på samma server)

Om du dör så tappar du en stor summa pengar, så därför krävs det att du besöker banken med jämna mellanrum om du inte vill bli av med dina pengar.

Bilförsäkringar confirmed. Om din stylade bil skulle sprängas eller bli stulen så kan du ringa försäkringsbolaget för att mot en summa pengar lösa ut en exakt likadan.

Om du parkerar en bil i online läget så kan du även låsa den så att inga andra spelare kan sno den. Hoppar du ur bilen i farten så är det fritt fram för vem som helst att ta den.

Om du kör runt i en stulen bil som du inte resprayat och bytt registerskylten på och möter polisen så kan du få en wanted level.

Cinematic kamera vinklar är manuellt kontrollerade av spelaren.

Du kan påverka värdet på aktier själv genom att t.ex spränga en hel drös bilar av samma märke.

För mer läsning... här är länk
http://www.computerandvideogames.com/423020/gta-v-interview-rockstar-north-president-leslie-benzies-on-gta-online/

Diskuteras även lite angående framtiden för gta online. Fler städer och ställen kommer troligtvis läggas till i ett senare skede.
Senast redigerad av DrAg00nEn 2013-08-16 kl. 22:53.
2013-08-16, 22:51
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Är det någon i den här tråden som läser moderatormeddelanderna överhuvudtaget...?

Sluta att posta om ni bara ska skriva:

"1 månad kvar till release!"
"Nu har jag bokat mitt ex!"
"Vart kan jag köpa Gta V?"

Skittråkigt att läsa tråden om 6/10 inlägg handlar om just det som är skrivet ovan, använd chatten och lär er att Googla.

---------------------------------------------------------------------

OnT: Det finns totalt 20 "flikar" på Gta V:s nya hemsida varav 10 är öppnade och 10 inte.

Tror ni att resten av flikarna kommer att låsas upp innan release eller kommer det ske först efter release med tanke på att de låsta flikarna kan avslöja ganska mycket som hittills inte är släppt?

En grej jag tyckte var roligt i nya onlinetrailern var att det bekräftades att man kommer att kunna råna småbutiker, så vitt jag vet så har detta inte bekräftats innan.

Kommer bli roligt att bli desperat efter pengar när man inte har råd att köpa de där fälgarna man vill ha till sin bil för att sedan åka och råna en spritbutik i jakt på snabba pengar
Tror nog att de kommer att låsas upp allt eftersom vi kommer närmare en release, för att bygga på hypen ytterligare.
2013-08-16, 23:13
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
tänkte tipsa om cvgs intervju med leslie benzies.
Väldigt mycket extra info som kommer fram där angående gta online.

Du kan bland annat sätta upp t.ex race challenges som vem som helst kan försöka sig på, och om en person klarar din challenge så måste du som satt upp den betala spelaren en viss summa.

Om du spelar tennis mot någon så behöver du inte vara rädd för att nån idiot kommer och bombar dig med ett jet eller skjuter dig. Andra spelare kan se på när du spelar, men dom kan inte störa.

1. Om du har en lägenhet med tv så kan du se andra spelares polisjakter live via polis kameror på helikoptrar och dylikt (på samma server)

Om du dör så tappar du en stor summa pengar, så därför krävs det att du besöker banken med jämna mellanrum om du inte vill bli av med dina pengar.

2. Bilförsäkringar confirmed. Om din stylade bil skulle sprängas eller bli stulen så kan du ringa försäkringsbolaget för att mot en summa pengar lösa ut en exakt likadan.

Om du parkerar en bil i online läget så kan du även låsa den så att inga andra spelare kan sno den. Hoppar du ur bilen i farten så är det fritt fram för vem som helst att ta den.

3. Om du kör runt i en stulen bil som du inte resprayat och bytt registerskylten på och möter polisen så kan du få en wanted level.

Cinematic kamera vinklar är manuellt kontrollerade av spelaren.

Du kan påverka värdet på aktier själv genom att t.ex spränga en hel drös bilar av samma märke.

För mer läsning... här är länk
http://www.computerandvideogames.com/423020/gta-v-interview-rockstar-north-president-leslie-benzies-on-gta-online/

Diskuteras även lite angående framtiden för gta online. Fler städer och ställen kommer troligtvis läggas till i ett senare skede.

1. Rätt coolt faktiskt, lär vara spännande till en början

2+3. Gäller detta även i Singeplayer-läget?

Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Tror nog att de kommer att låsas upp allt eftersom vi kommer närmare en release, för att bygga på hypen ytterligare.

Frågan är när i så fall med tanke på att spelet släpps snart, hur mycket ny info kommer de att försöka trycka in på en månad och hur mycket vill man som spelare egentligen veta innan man ens har fått spela Gta V själv, låses något mer upp så vill jag nog inte se det men kommer med största sannolikhet inte kunna låta bli att titta

Hoppas bara att inte alltför mycket avslöjas innan spelet släpps, känns som att vi har fått väldigt mycket info redan...

EDIT: såg att det fanns lite nya bilder i länken

Satte ihop ett album

http://imgur.com/a/67JiK#0
Senast redigerad av Reggaeman 2013-08-16 kl. 23:19.
2013-08-16, 23:18
Medlem
WalterSullivans avatar
[quote=DrAg00nEn| . [/QUOTE]

Funkar det att störa aktier på det sättet i singel också?
2013-08-16, 23:22
Medlem
Citat ur intervjun:
Citat:
You can also insure cars now, so that - if someone steals it, or blows it up - you can get that same car back for a premium. You can also leave your cars somewhere in the world, and come back to that place and they're still there...

We don't let anyone steal your personal vehicle. If we were in a personal vehicle, and I jumped out as the owner, you could take it. But if it's locked, it's locked. You could blow it up, if you're that way (inclined), but anything that's going to annoy other players, we will punish by giving you what we call a Bad Sport stat. We store how you behave in there. If you're too bad, you will be punished.
Låter ju milt sagt bra då det fanns en hel del störiga spelare i GTA IV - Free Roam. Skönt att dessa spelare äntligen kommer bli bestraffade.
2013-08-16, 23:29
Medlem
In an interview with Dan Houser, IGN was able to confirm that co-op would not be in GTA V's story.

It would be impossible to do that and keep the level of precision we've got in this. You could make a great co-op game, but we felt that we're doing other bits of our multiplayer that will fulfill those desires in ways we think are very fun.

No single-console co-op. No splitscreen.

Vet inte om detta nämnts men det gick massa rykten huller om buller för nån dag sen om co-op. Synd iallfall

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in